Switters Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei, Prøver å hjelpe svigers over telefonen med et problem. Ved åpning av et enklet word-dokument ble alt svart, og ved omstart kommer beskjeden: "Vi beklager det inntrufne, men windows kunne ikke starte uten feil osv..." Den starter i sikkermodus, men ny oppstart etter dette gir samme melding. Feilsøking av harddisken finner ingenting, og velger man at den skal reparere feil i filsystemet automatisk, kreves omstart, men heller ikke da skjer det mer enn den nevnte meldingen. Er det noe mer man kan gjøre over telefon eller noe noen uten særlig innsikt i data kan gjøre, eller må man på plass med XP-CDen og gjøre en reparasjon eller i verste fall en formatering? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Prøv en systemgjenoppretting til sist ok tilstand ? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Er ikke sikker på når siste gjenopprettingspunkt ble laget, og i og med at de ikke har mye peil, tror jeg jeg skal la det ligge. Men har noen et godt tips til hva feilen er? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Under startmenyen >tilbehør>systemverktøy>systemgjenoppretting er det en fin hjelpemeny som er trygg ? F8 under oppstart kan forvirre noe ja.. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er ikke sikker på når siste gjenopprettingspunkt ble laget, og i og med at de ikke har mye peil, tror jeg jeg skal la det ligge. Men har noen et godt tips til hva feilen er? 6932071[/snapback] Det virker som det er noe vitalt som windows trenger for å kjøre. Jeg ville prøvd det som er nevnt over først.Hvis ikke det funker..repair Lenke til kommentar
Switters Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Da blir det nok det ja. Hvor ofte lages det automatiske gjenopprettingspunkter forresten? Dette er sikkert et teit spørsmål men: Hva har F8 med det hele å gjøre? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Da har de forsøkt med systemgjenoppretting, men den samme j**la meldinga dukker opp igjen... Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Da blir det nok det ja. Hvor ofte lages det automatiske gjenopprettingspunkter forresten? Dette er sikkert et teit spørsmål men:Hva har F8 med det hele å gjøre? 6932269[/snapback] Vanligvis tasten for å få fram menyen for å velge restore,repair.. Du kan også komme ditt med å boote med win.installcd. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Mulig det ligger noen konflikter i Office pakken ? Prøv hold F8 under oppstart>velg sikker modus>slette så Office og annen unødig programvare , er det fremdeles feil må det en opprydding i Win installasjonen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå