Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen låser seg i CSS


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig gådd til inkjøp av ett nytt kabinett. Jeg flyttet alt over fra det gamle og alt gikk som det skulle. Etter jeg var ferdig med å montere prøvde jeg å starte opp og dette gikk prikkfritt. Har ikke hatt noen problemer, intill nå.

 

Det har skjedd to ganger. jeg har spillt CSS en stund (ca. en halv time) og så plutselig låser det seg. Maskinen henger seg opp på ett bilde og den siste lyden som var, spilles om, og om igjen. For å komme seg ut av knipen må jeg restarte maskinen ved hjelp av reset knappen.

 

Må også legge til att jeg også har gått til inkjøp av en ny prosessorvifte av denne typen: https://prisguiden.no/product.php?productId=37424

 

 

Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg hadde kjølepasta på. Jeg har ett program som heter corecenter. Det følgte med hovedkortdriver plata. det er et program som avleser CPU tempraturen. Der står det at den er 23 grader idle og 30 grader load. Jeg har også speedfan og der er alle tempraturene under 35 grader.

 

Kan det være at programene som leser av tempraturene har feil? Eller kan det være at jeg ikke har satt kjøleren ordentlig på? Det skal jeg sjekke.

 

Må også legge til at her i går, etter jeg hadde sendt den første posten i dette emne, så tilta PC'en når jeg surfa på internett.

 

Har nå prøvd å systemgjennoprette PC'en. Det kan være at det hjelper, men jeg får se.

Lenke til kommentar

Programmene i seg selv leser ikke av cpu-temperatur. Det som gjør at et program henger seg ved høy cpu temp er at prosessoren ikke klarer å jobbe skikkelig ved høy temperatur.

Så kjøleren din er nok i orden.

 

Vet ikke helt hva problemet kan være, men prøv å oppdater drivere (chipset, skjermkort) og nyere bios.

 

Du kan laste ned Ultimatebootcd herfra http://www.ubcd4win.com/ , og kjør memtest for å se om det er noe feil på minnet ditt.

Lenke til kommentar

ok takk for svar :)

 

Angående drivere så har jeg ikke instalert den nyeste skjermkort driveren fordi den fucka opp video spillinga. Det ble masse rare farger på filmene jeg spilte når jeg instalerte den. Da instalerte jeg den diveren som fulgte med skjermkortet og det funka fint.

 

Kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Skal prøve å instalere nyere drivere til hovedkort. Hvor kan jeg finne oppdateringer til biosen? Hovedkortet mitt er av typen i signaturen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...