Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc vill ikke boote eller reinnstallere

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjærsten sin maskin( 2.6 p4, 1 gb ram, 250gb hd IDE, HK vet jeg ikke-men med agp osv, 9800 pro) sluttet å fungere her for en stund siden, men hun gadd ikke fikle med det der og da og bare satt den bort så lenge. Men nå har hun lyst å få liv i den igjen.

Det som skjer er at pcen kommer til der windows skal boote så bare henger den seg opp og ingenting skjer, prøver og restarte med det hjelper ikke.

Vi prøvde med en minne brikke, det hjalp ikke. Vi fjærnet dvd rom og alle mulige ting vi ikke trenge(ikke cpu, prøver hvis dere sier det kan hjelpe), men fungerte heller ikke da.

Da tenkte vi, drit i alle bildene og musikken du har der, så reinstallerer vi windowsen. Den booter heller ikke fra dvd spilleren, vi har selvfølgelig satt den som ''first boot device'' men det hjelper F*** ikke. Begynner og bli litt frustrert og vill gjerne hjelpe henne til å få den i stand igjen..

Noen som har noen forslag? Kan det være HK som tok kvelden? Eller cpu?

Spør om dere trenger mer utfyllende. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du prøver å boote cd en.. Kommer du inn på selve cd en da? Fungerer tastaturet under boot/i bios?

6932082[/snapback]

Det som skjer er:

Jeg har satt dvd rom som first boot device

så trykker jeg f10 med restart, har cden i

den hopper bare forbi der det skal stå, trykk en tast for å starte opp på cd

Hva er feil?

Skal jeg prøve en annen dvd rom?

Lenke til kommentar

Bios finner dvd spilleren eller?

Må bare spørre er det orginal windows? Husker den tiden man f.eks skulle prøve og intergrere servicepack 2 over til windows cd'n og brente man den da ikke riktig, kunne man ikke boote fra den.

Dvd spillern som står i er det den som alltid har vært der? P.g.a at IDE enheter funker dårlig hvis begge er på samme kabel og står på f.eks master.

Men hvis den alltid har vært det, så er det jo noe annet som er galt

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Trykkluft for fjerne støv.Var det mye støv inni i kabinettet?

Kjøre memtest.

sjekke med annen ram.

Du kan ta hardisken hennes til en annen pc..Må da brukes som slave.Reddet bildene og fått evnt sjekket om den var i orden.

Gjetter Hk.

Noen beepslyder?Hva lyser av ledslamper?

Lenke til kommentar
Bios finner dvd spilleren eller?

Må bare spørre er det orginal windows? Husker den tiden man f.eks skulle prøve og intergrere servicepack 2 over til windows cd'n og brente man den da ikke riktig, kunne man ikke boote fra den.

Dvd spillern som står i er det den som alltid har vært der? P.g.a at IDE enheter funker dårlig hvis begge er på samme kabel og står på f.eks master.

Men hvis den alltid har vært det, så er det jo noe annet som er galt

6932301[/snapback]

-cden har fungert på alle mine maskiner så det er ikke den

-dvd spilleren er den samme

Vurderer og prøve en annen dvd spiller

Trykkluft for fjerne støv.Var det mye støv inni i kabinettet?

Kjøre memtest.

sjekke med annen ram.

Du kan ta hardisken hennes til en annen pc..Må da brukes som slave.Reddet bildene og fått evnt sjekket om den var i orden.

Gjetter Hk.

Noen beepslyder?Hva lyser av ledslamper?

6932388[/snapback]

-støv er det lite av

-ram har vi prøvd med en og det fungerer heller ikke da, har 2x 512

-memtest hvordan?

-harddisken i en annen pc var en tanke ja

-hk er nok dødt tror jeg

-ingen beep lyder, ingen leds som lyser(alderi gjort det, gadd ikke plugge i, Hk er stygt sånnsett..)

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
Kjører den POST når du skrur på da? (teller opp minne etc.)

6936829[/snapback]

det tror jeg ja, hvordan det?

6937139[/snapback]

Da tror jeg ikke at det er HK som er ødelagt. Du ville sannsynligvis fått en eller annen feilmelding under POST'en. Jeg kan ta feil da. Har du prøvd å sette på default innstillinger i BIOSen da?

Sjekket at alle kabler er ordentlig i?

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar
Kjører den POST når du skrur på da? (teller opp minne etc.)

6936829[/snapback]

det tror jeg ja, hvordan det?

6937139[/snapback]

Da tror jeg ikke at det er HK som er ødelagt. Du ville sannsynligvis fått en eller annen feilmelding under POST'en. Jeg kan ta feil da. Har du prøvd å sette på default innstillinger i BIOSen da?

Sjekket at alle kabler er ordentlig i?

6938234[/snapback]

- har skjekka alle kabler ja.

default innstillinger :blush: ? Resette cmos?

Lenke til kommentar

Når det er dårlig bilde på tv så pleier jeg å gin et dunk.Noen ganger har det faktisk fungert. :!:

Med data har jeg sett poster der folk har plukka pcen fra hverandre og satt den sammen igjen har fått maskinen i gang.Hvorfor det skjer kjenner jeg ikke til.Har også lest guider der det oftes anbefalt.Altså ikke bare sjekke at alt sitter ,men ta det fra hverandre.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar
Når det er dårlig bilde på tv så pleier jeg å gin et dunk.Noen ganger har det faktisk fungert. :!:

Med data har jeg sett poster der folk har plukka pcen fra hverandre og satt den sammen igjen har fått maskinen i gang.Hvorfor det skjer kjenner jeg ikke til.Har også lest guider der det oftes anbefalt.Altså ikke bare sjekke at alt sitter ,men ta det fra hverandre.

6940248[/snapback]

Takk, skal prøve, update kommer snart da:)

Lenke til kommentar

leste ikke alle posten så d kan ha blitt sagt

men jeg hadde nesten samme problemet, men min stoppet rett ettter jeg "press any key to boot"

jeg clearet cmos datan me jumpern (må nesten kikke i instruksjons boka di for å finne hvor den er)

den står på pinn 1 og 2 etc skru av strømmen sett den på 2 og 3 i noen sekunder

så flytter du den tilbake og ser om d skjer noe fornuftig

GL

Lenke til kommentar
leste ikke alle posten så d kan ha blitt sagt

men jeg hadde nesten samme problemet, men min stoppet rett ettter jeg "press any key to boot"

jeg clearet cmos datan me jumpern (må nesten kikke i instruksjons boka di for å finne hvor den er)

den står på pinn 1 og 2 etc skru av strømmen sett den på 2 og 3 i noen sekunder

så flytter du den tilbake og ser om d skjer noe fornuftig

GL

6946575[/snapback]

Takk

*notert*

Skal prøves ut..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...