Gå til innhold

To spørsmål om DVD shrink

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to spørsmål om bruken av dvd shrink:

1. Jeg får aldri video preview(det lille videovinduet nede til venstre) til å fungere, det er alltid svart. Hva skal til for å aktivere det? Det nærmeste jeg kommer er vinduet for å se frames ifm reauthor dvd.

2. Hvilke filer på en dvd er det som utgjør tekstingen(subtitles)? Hvis jeg vil legge til norsk tekst på en dvd hva hvilket suffix vil den filen ha? Består en tekstfil av flere språk, eller går det an å legge til kun et språk?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må trykke på "play" ikonet for at filmen skal vises nede til høyre.

For å velge undertekster osv så gå på "re-author" oppe til høyre og du vil finne flere muligheter der.

6931886[/snapback]

Hmm, begge spørsmålene ble misforstått. Forklarte kanskje litt dårlig.

Jeg vet jeg kan trykke på play-ikonet like over vinduet( :p ), men denne er grået ut...selv om dvd-filene er loadet inn.

Er også klar over re-author og se hvilke tekster jeg kan velge, men hvis teksten jeg vil ha IKKE er på den opprinnelige dvden, er det da noen mulighet for å legge til tekst i tillegg til de andre tekstene?

Eks:

En dvd har opprinnelig norsk, dansk, svensk og finsk, men jeg vil ha urdu også. Hvis jeg lager en urdu-tekst etter et språkkurs :D eller finner en på nettet er det da mulig å implementere denne teksten til de andre i en spesiell teksfil?

Lenke til kommentar
Prøvd å reinstallere?

Kan være du finner verktøy til teksting på doom9 nettsidene..

6936141[/snapback]

Takk for linken!

Når det gjelder reinstallering så er jeg ganske dårlig på slikt med mindre jeg MÅ reinstallere etter en formatering. Grunnen er vel at jeg har en sta policy om at det må være en logisk grunn til at den ikke fungerer. Hvis jeg for eksempel hadde en feilfri installering hvorfor skal det bli noe bedre på en reinstallasjon? Hmm :hmm::blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...