Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har gjort er å først slette c:\recovery.dat.

Så har jeg trykket F9 under oppstart noe som har aktivert en skjult restore-partisjon. Jeg får ikke deaktivert den fordi recovery.dat mangler. Er det noen som har denne maskina som kan fortelle meg hva det står i den fila eller helst legge den til tråden her?

Lenke til kommentar

Sitter her med en ukjent følelse i magen, har ikke kjøpt noe så dyrt før. Min Asus A8Js er bestilt fra onlinebutikken.no og setter meg tilbake 14 694 kr (ink frakt).

 

Maskinen blir en jukebox for musikk og film, skal kjøre Vista på den. Kommer ikke til å installere noen spill! Av programmer bruker jeg Opera, Utorrent, Trillian, Keynote og Office 2007 snart.

 

Vil ha en fremtidssikker maskin, derfor er DVI var et godt argument for å kjøpe A8Js, skal nok ha den i 2-4 år og kommer forhåpentligvis til å kjøpe hdtv i løpet av den tiden. Spdif er et krav.

 

Spørsmålet er om det er overkill å kjøpe en så kraftig maskin?

Hva skal til for å kjøre Vista smooth og trenger jeg virkelig DVI?

 

 

 

Etter at min whitebox cl10 gikk i bakken i sommer har jeg brukt en celeron 400mhz med 122mb ram, 20 gig hd og win2k.

Lenke til kommentar

Skjønner Sindres, men takk allikevel :)

Tror jeg har funnet løsningen nå, men får ikke prøvd før i ettermiddag!

 

 

Tja, skal du ikke spille kan du jo sikkert finne noe billigere som møter kravene dine, men jeg er iallefall storfornøyd med denne maskina. Eneste jeg skulle ønske var 2gb ram, men det står på toppen av ønskelista til jul :D

Lenke til kommentar

Overkill og overkill.. Hvis maskinen er av god kvalitet, og varer i 4 år, er det ikke overkill. Foreldrene mine gav meg denne desktopen jeg sitter på idag julen 2002, og kostet oppimot 30000,- den gang. Og ennå sitter jeg på den, uten å måtte formatere mer enn ca. 3 ganger i løpet av tiden. Riktignok er dette Dell, men dette var et veldig overkill kjøp når jeg fikk den. Det jeg kan nevne av spesifikasjoner som gjerne minner om overkill er; P4 2,8 GHZ (kompisene mine hadde 1,8 på den tia), 1 GB RDRAM (RDRAM svindyrt! er ganske sikker på jeg var en av de første som fikk 1 GB RAM i Norge), Radeon 9700 Pro (topnotch skjermkort), 17,1" LCD-skjerm (LCD-skjerm var på denne tiden uhyre sjeldent blant forbrukere), et THX-godkjent Altec Lansing anlegg. Og jeg skal si deg, dette Dell-systemet er det mest stabile du finner. Det hørtes kanskje helt sykt ut å få den PCen da, tilbake i 2002, men nå, snart i 2007, ser vi at det var en relativt langtidsinvestering. Jeg vet ikke om Asus holder samme kvaliteten og stabiliteten, men jeg må medgi at jeg lukter selv på denne her, da jeg skal anskaffe meg en bærbar etter nyttår nu.. Prisen er bare litt mye foreløpig..

Lenke til kommentar
men jeg må medgi at jeg lukter selv på denne her, da jeg skal anskaffe meg en bærbar etter nyttår nu.. Prisen er bare litt mye foreløpig..

7534006[/snapback]

 

Yes! takk til dere begge. Gledermeg følelsen har tatt over nå, blir supermaskin på meg i jula =)

 

Er ikke mye utvalg vi har om du vil ha DVI i maskinen. Jeg vurderte Macbook pro, Cinet Homebook 945pm, Hp Pavillion DV6119EI (uten DVI), Zepto Znote 6214W (uten DVI) og Thinkpad T60 (Uten DVI/Spdif?)

 

Egentlig mye billig skvip på markedet nå syns jeg, som butikkene må pumpe ut før Vista kommer å lukker døra i trynet på dem. De fleste maskinene jeg har sett på har en eller flere store mangler, etter min bok iallefall.

 

A8Js har alt untatt bluray/hddvd, den mangler intet men..

-Kunne å tenkt meg et hardere og renere kabinett, men det er jo pent nok.

-Det hadde vært nice med lyd-ut ved siden av s-vid, så hadde sluppet å splitte kabelen å dra en del til hver side av maskinen. ingen notebooks er bygd slik og jeg synd det er lættis, siden de fleste bruker lyd samtidig med video.

-Skjermen er ikke testet, Digital Impuls har maskinen, men jeg møtte en uvillig, sløv og umotivert selger.

 

Helt på tampen noen spørsmål,

1. Er det noen som har erfaring med leveringstiden hos Onlinebutikken.no?

2. Hvor stor partisjon burde jeg lage til OS, på 120 gig disk?

3. Er det mulig å bruke "Microsoft Windows Vista RTM 32Bit & 64Bit AIO DVD"?

Planen er å legge inn denne (pirat), og så kjøpe orginalen, men kun taste inn nøkkelen så jeg slipper ennå en reinstall. Mister kansje norsk språk i slengen?

Lenke til kommentar

Hva gjorde at du ikke lenger vurderer MBP?

 

Prisen, skjermkortet, bare en knapp på musa, noen problemer med Windows og antall USB-porter? (Er enig i at dette er ganske negativt)

 

Det som gjør at jeg vurderer MBP fremfor A8Js er:

Sexy tastaturlys, nice størrelse til å være 15,4" og muligheten til å kjøre Apple OSX, FW800, dual-link DVI, veldig pent design og fjernkontroll.

 

Er dette verd de ekstra tusenlappene?

 

 

EDIT: Jeg syntes du burde dele harddisken mellom 60/60 og 20/100

Avhengig av hvordan du liker å arrangere programmene dine. Jeg opplever rett som det er at min C: er for liten med mine 10 GB

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+891234
Jeg installerte en ekstra ram-brikke for litt siden, og siden har pekeflaten (som ligger rett over ramen) blitt veldig varm. Maskinen responderer dog enda bedre enn tidligere, og det er ingen tvil om at den nye brikken faktisk fungerer. Det er snakk om en TwinMOS DDR2 SO-DIMM PC5300 1024MB som anbefalt av komplett.no.

7614046[/snapback]

Grei operasjon, eller? Enkelt å komme til?

Lenke til kommentar

Det tar veldig lang tid! :) Jeg har brukt over 1 1/2 mnd nå, siden min forrige bærbar tok kvelden. Hadde lenge A8Js og F3Jp som eneste alternativ, men så dukker det opp nye kandidater nesten hver dag :)

 

Gratulerer med valget i hvertfall. Håper du poster noen bilder og skriver litt om hvordan du liker pcen når du får den

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...