tsunammi2k Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dårlig informasjon fra nettbutikker Kan forventes i positiv retning, dvs. de strør litt på, men dette hadde jeg ikke forventet, at de går mot strømmen? Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Skjønner hva du mener, de norske webshoppene har jo faktisk skrytt ned spesifikasjonene på oppløsningen, nettverkskortet og DVI Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hvordan liker dere tastene? Ser på bilder at Fn tasten sitter helt ytterst, og enter tasten er liten. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 "Den modellen vi kan skaffe serr ut til og kun ha D-Sub VGA kontakt. Med vennlig hilsen Henning Bremer Joa [email protected], Daglig Leder, Dir: 52 900 505, Mob: 92 22 11 77 Datakjeden Stavanger AS, Tlf: 815 11 800, Faks: 51 63 32 23, www.datakjeden.no" Ehhhh wtf? Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg _tror_ datakjeden ikke har sett PC-en, og har fått feil spesifikasjoner! Jeg _tror_ det kun finnes en versjon, og den har DVI! Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ja han har "serr" jo, og ser jo ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Her må da Datakjeden rote? Den eneste andre varianten av A8Js jeg har hørt om var den uten Blåtann i Nord-Amerika... Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Så lenge varenummeret er A8JS-4S009P/NOR er det samme maskin, jeg tror det er den eneste som finnes i Norge. Da har den både bluetooth og gigabit ethernet. Tastene liker jeg godt, ser på enkelte bilder at enter-tasten er bare en etasje, men slik er det ikke på A8JS-4S009P/NOR. Det er standard norsk tastatur. At FN-tasten er helt ytterst er bare en vanesak. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 ok, så bare bildet på komplett som ser slik ut: og der er entertasten liten. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Slik er den i alle fall ikkje på sjølve maskina. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Glimrende. Da gjenstår det bare å bestemme seg for denne eller asus f3jp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Mulig løsning på "problemet" med at viften går konstant? Sjekk ut! Jeg tester nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg tror forskjellen best beskrives slik: WOW! Utrolig forskjell, den konstante susinga er borte, utrolig. Skal si ifra hvis jeg kommer over noen bugs, men det virker som det er relativt godt testet på notebookreview. Anbefales! Lenke til kommentar
James Earl Cash Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg tror forskjellen best beskrives slik: WOW! Utrolig forskjell, den konstante susinga er borte, utrolig. Skal si ifra hvis jeg kommer over noen bugs, men det virker som det er relativt godt testet på notebookreview. Anbefales! 7486502[/snapback] Sindres: Hvordan er støynivået på maskinen generelt? Tenker ikke på under spilling og andre tunge oppgaver, men hvis den står og spiller DVD/MP3, ser bilde, surfer etc? Vil den kunne stå i en stue på tomgang selv om man er litt allergisk mot støy, slik jeg er.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Sindres: Hvordan er støynivået på maskinen generelt? Tenker ikke på under spilling og andre tunge oppgaver, men hvis den står og spiller DVD/MP3, ser bilde, surfer etc? Vil den kunne stå i en stue på tomgang selv om man er litt allergisk mot støy, slik jeg er.. 7498971[/snapback] Jeg vil si at støynivået etter denne modifikasjonen er særdeles behagelig. Slik standardoppsettet er med denne modifikasjonen, går ikke PC-vifta på en 7-8 minutter (vanlig Windows-bruk, surfing, osv.) til temperaturen når 61 grader, da slås vifta inn i "spillmodus" i 10-15 sekunder og kjøler PC-en ned til 56-57 grader, hvorpå det viftenivået som er standard står på i kanskje 3-4 minutter for å kjøle PC-en ned til 48 grader, hvor viften da kutter helt (usikker på om den skrus helt av eller ikke). En syklus på rundt 10 minutter, altså. Når maskinen er i "stilleperioden" i syklusen, høres et svakt sus som jeg antar kommer fra harddisken/vifte som går på lavt antall omdreininger. Dette suset kan såvidt anes fra en 3-4 meter (med forbehold, jeg har en vaskemaskin gående atm og gudene skal vite nøyaktig hvilket sus jeg hører ). Hvis bittorrent går, knitrer disken lavt med ujevne mellomrom, det oppfatter jeg ikke som plagsomt. Støy er veldig subjektivt, så det er vanskelig for meg å si om du vil plages av dette. Men sammenlignet med en Compaq desktoperstatter som er den eneste andre bærbare i huset for øyeblikket, er Asusen langt stillere. Jeg betinger selvsagt bruk av Notebook Hardware Control og viftekontroll, uten dette er bråker Asusen mer enn bærbare flest imo. Lenke til kommentar
Steve-Peck Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 På enkelte utenlandske sider kan en konfigurere A8Js etter eget ønske, bl.a kan man velge å få den levert med to GB ram, samt at man kan oppgradere til 7200 rpm harddisk. Finnes det noen norske nettbutikker som gir den muligheten? Om ikke skal jeg alltids klare å sette i ei ekstra rambrikke sjøl... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tenker å kjøpe meg en ekstra GB med RAM. Noen som har noen gode brikker å anbefale? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tenker å kjøpe meg en ekstra GB med RAM. Noen som har noen gode brikker å anbefale? 7505100[/snapback] Jeg vil anbefale deg å kjøpe en så identisk som mulig med den som sitter i fra før, for å unngå kompabilitetsproblemer med tanke på dual channel. Da mener jeg både merke, hastighet og størrelse. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_channel Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Merke er ikke sååå viktig, det er viktigere at hastighet ikke er lavere enn den som sitter i, men viktigst er det at den er like stor Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Noen som vet hvordan jeg kommer inn i BIOSen på denne maskina? klarte å trykke på et eller annet under oppstart slik at den prøver å kjøre noe recovery drit hver gang jeg starter maskina. Den prøver å starte win98 men finner ikke E:\recovery.dat og jeg ender i dos i tillegg har den oppretta en c partisjon som den kaller recovery, mens den virkelige c har blitt e: Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg