Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge varenummeret er A8JS-4S009P/NOR er det samme maskin, jeg tror det er den eneste som finnes i Norge. Da har den både bluetooth og gigabit ethernet.

 

Tastene liker jeg godt, ser på enkelte bilder at enter-tasten er bare en etasje, men slik er det ikke på A8JS-4S009P/NOR. Det er standard norsk tastatur. At FN-tasten er helt ytterst er bare en vanesak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg tror forskjellen best beskrives slik: WOW!

 

Utrolig forskjell, den konstante susinga er borte, utrolig. Skal si ifra hvis jeg kommer over noen bugs, men det virker som det er relativt godt testet på notebookreview. Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tror forskjellen best beskrives slik: WOW!

 

Utrolig forskjell, den konstante susinga er borte, utrolig. Skal si ifra hvis jeg kommer over noen bugs, men det virker som det er relativt godt testet på notebookreview. Anbefales!  :thumbup:

7486502[/snapback]

 

 

Sindres: Hvordan er støynivået på maskinen generelt? Tenker ikke på under spilling og andre tunge oppgaver, men hvis den står og spiller DVD/MP3, ser bilde, surfer etc? Vil den kunne stå i en stue på tomgang selv om man er litt allergisk mot støy, slik jeg er..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Sindres: Hvordan er støynivået på maskinen generelt? Tenker ikke på under spilling og andre tunge oppgaver, men hvis den står og spiller DVD/MP3, ser bilde, surfer etc? Vil den kunne stå i en stue på tomgang selv om man er litt allergisk mot støy, slik jeg er..

7498971[/snapback]

Jeg vil si at støynivået etter denne modifikasjonen er særdeles behagelig. Slik standardoppsettet er med denne modifikasjonen, går ikke PC-vifta på en 7-8 minutter (vanlig Windows-bruk, surfing, osv.) til temperaturen når 61 grader, da slås vifta inn i "spillmodus" i 10-15 sekunder og kjøler PC-en ned til 56-57 grader, hvorpå det viftenivået som er standard står på i kanskje 3-4 minutter for å kjøle PC-en ned til 48 grader, hvor viften da kutter helt (usikker på om den skrus helt av eller ikke). En syklus på rundt 10 minutter, altså.

 

Når maskinen er i "stilleperioden" i syklusen, høres et svakt sus som jeg antar kommer fra harddisken/vifte som går på lavt antall omdreininger. Dette suset kan såvidt anes fra en 3-4 meter (med forbehold, jeg har en vaskemaskin gående atm og gudene skal vite nøyaktig hvilket sus jeg hører :p). Hvis bittorrent går, knitrer disken lavt med ujevne mellomrom, det oppfatter jeg ikke som plagsomt.

 

Støy er veldig subjektivt, så det er vanskelig for meg å si om du vil plages av dette. Men sammenlignet med en Compaq desktoperstatter som er den eneste andre bærbare i huset for øyeblikket, er Asusen langt stillere. Jeg betinger selvsagt bruk av Notebook Hardware Control og viftekontroll, uten dette er bråker Asusen mer enn bærbare flest imo.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kommer inn i BIOSen på denne maskina? klarte å trykke på et eller annet under oppstart slik at den prøver å kjøre noe recovery drit hver gang jeg starter maskina. Den prøver å starte win98 men finner ikke E:\recovery.dat og jeg ender i dos :hrm:

 

i tillegg har den oppretta en c partisjon som den kaller recovery, mens den virkelige c har blitt e:

 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...