smy Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det er veldig enkelt å sette inn ram, ja.Kan også bekrefte at Amentio er seriøst. Kjøpte selv derfra, og pcen ble sendt dagen etter. Fikk ikke opplyst pakkenr, så jeg ringte og fikk det tilsendt på mail etter 5 minutter. Veldig bra ordnet opp! 8476378[/snapback] Ingen erfaringer ang Amentio hær. Bestillte gjennom firma fra Norek.no. Korrigering ang innsetting av RAM. er 4 skruer, ikke 3 Freddy 8476426[/snapback] 4 skurer med lockteit på måtte bruker drill og bits her for av deksel Lenke til kommentar
floolf Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Min erfaring med Amentio er at de suger ofte. Varene det står at de har på lager behøver slettes ikke være på lager; det kan ta ukesvis å få de tingene det står at de har inne. Kjenner flere med denne erfaringen, etter kjøp av forskjellige komponenter. Det sagt så er de jo en slags seriøs sjappe. Bare så dumt at det er vanskelig å komme i kontakt med de om det er vansker. Vel, ikke helt sant det - om du poster erfaringene dine og gir karakter til butikken i webshop guiden, så kontakter han/de bak butikken rimelig raskt. Gjerne for å forklare deg hvor latterlig du var for å poste dine erfaringer, etter ikke å ha fått kontak med kundeservice på noen uker. Jeje. Legg heller noen kroner i en handel fra en veletablert shop sier nå jeg, skal ikke mye til før det betaler seg. Endret 26. april 2007 av floolf Lenke til kommentar
Mr-Nice Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Passer den? : http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...9;c:102767;gr:4 8308719[/snapback] Den skal passe ja, det er DDR2 SO-DIMM du trenger. 8311933[/snapback] Gaaaaaah! Du må ikke poste sånnt når det er feil! Hadde gjort meg klar med skrujern og cola. Alt var klart. Satt bare å venta på postmannen med rambrikka mi. Oppdager til stor forskrekkelse at den mottatte brikka er 10 cm lang og ikke passer. Vel. Nå er det ut å sykle til byen å kjøpe ram, koste hva det koste vil. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Brikka han kjøpte ser ut som ei vanleg minnebrikke, altså slik du brukar i stasjonære maskiner. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 ÅÅÅ. Men kan det være minnebrikke med ECC ? Lenke til kommentar
Mr-Nice Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 ÅÅÅ. Men kan det være minnebrikke med ECC ? 8488226[/snapback] Ahh. Syklet rett ned på datakjeden og kjøpte en ny brikke. De små brikkene heter SO DIMM, var det jeg ikke hadde fått med meg. Men nå har jeg fått den inn og alt går smoodt. mye kjappere. deilig. 500 kroner ga jeg. ddr2 SO DIMM, brikker går til denne maskinen. Ecc betyr "error correction code" ram. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Men jeg tenker uansett å bestille samtidig som maskinen Så da bestiller med noen med ECC Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 ECC and non-ECC RAM cannot be mixed. Altså dei går ikkje i lag med den brikka som allereie sitt i maskina når du får det. ECC RAM er også heilt unødvendig å ha i ei vanleg maskin. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Greit men finner ingen annen med samme hastighet på amentio (hvor jeg skal bestille fra) som har Non-ECC og 1 gb :S Link? Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:932074;c:102767 Fant en Passer den? Edit: https://prisguiden.no/product.php?productId=54260 Ser den er billigere på YBS nå, men har aldri hørt om den butikken. Noen som har erfaringer med den? Hvis ikke betaler jeg heller et par hundringser mer hos amentio. Endret 29. april 2007 av vhordnes Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Virker som en genial bærbar under 12k! Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Passer den? : http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...9;c:102767;gr:4 8308719[/snapback] Den skal passe ja, det er DDR2 SO-DIMM du trenger. 8311933[/snapback] Gaaaaaah! Du må ikke poste sånnt når det er feil! Hadde gjort meg klar med skrujern og cola. Alt var klart. Satt bare å venta på postmannen med rambrikka mi. Oppdager til stor forskrekkelse at den mottatte brikka er 10 cm lang og ikke passer. Vel. Nå er det ut å sykle til byen å kjøpe ram, koste hva det koste vil. 8484049[/snapback] Amentio strikes again Hvis du ser på listen over ram typer til venstre så står det klart og tydelig at det er DDR2 SO-DIMM brikker du ser på, men Amentio har plassert brikken du sendte meg link til i feil kategori. Jeg så ikke nøye nok på produktnavnet, til tross for lignende erfaringer med dette før hos Amentio, og gikk ut i fra at det var riktig type siden den lå i den relevante kategorien. Beklager for det. Dette understreker dog et vanlig problem med Amentio; at de sliter med å holde orden på beskrivelsene av varene sine, disse stemmer til tider ikke med hva man faktisk får i posten. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Asus A8Sc ser ut som et spennende nytt alternativ til Asus A8Js. Dvs., grafikkytelsen vil være lavere, men samtidig kan muligens batteritiden bli bedre. Lenke til kommentar
guso Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Asus A8Sc ser ut som et spennende nytt alternativ til Asus A8Js. Dvs., grafikkytelsen vil være lavere, men samtidig kan muligens batteritiden bli bedre. 8515522[/snapback] Hvorfor tror du grafikkytelsen blir lavere den har jo det nye grafikkortet: NVIDIA Go8400 installert....trodde det hadde bedre ytelse en 7700 Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) selv om det har dx10 støtte så betyr ikke at rasker Blir samme å si at Go7400 er like bra så Go6600 selv 6600 er 1/3 rasker Endret 2. mai 2007 av lordsmygen Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Har hatt denne maskinen i snart 2 måneder, funket ypperlig på alle måter. Desverre igår døde den bare, lurer på om PSU kan ha tatt kveld da jeg hører en svak repeterende lyd fra den delen av maskinen når strømmen er koblet inn, utenom det reagerer den ikke på noe som helst. Det lyser svakt og blinkende fra 2 leds øverst (HD&?) når strøm er koblet til, ASUS support viste ikke hva dette kunne indikere - noen erfaringer her? Lenke til kommentar
alexasc Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kan BIOS-versjon 211 også brukes på Vista? På nettsiden til ASUS er 210 spesielt nevnt som Vista-kompatibel, mens 211 bare nevner Xp og AllOS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Har noen av dere tilsvarende problem? Lenke til kommentar
floolf Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Amentio suger som sagt. Uansett, fikk i begynnelsen av denne uka min vista business fra asus - så deilig å få den gratis, og å ha den fullt ut lovlig Får bare se om jeg ikke installerer det på den stasjonære i stedet, er vel fullversjon de sender? Håper i det minste at det ikke er noe som trenger den "hemmelig" (og ufattelig latterlig) restore-partisjonen de utstyrer maskina med, for den er nemlig veldig, veldig borte-vekk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg