Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg skuffa over maskin her.

Battri tiden er ikke 2 timer en gang.

Ytsel i spill er ikke av best ,angre nest på ikke kjøpt en dell 9400 nå du tenker på spilling.

Dog er jo vista install på maskin så regn driver osv windows update fix en del håper jeg :hrm:

 

Det som er helt sprengt med den bærbaren, er at desksel over ramsloten og kjøling for cpuen har de ta låselim på skruen så jeg må ty til bormaskin med bits for å får opp deksel.Bruker fint 1timer bare å får det av :no::roll:

 

 

Bærbare liten og lett ,dog litt mye plastik følse over pcen. Før 15000kr så bruker være kvailitet over produket.

 

 

Ps tror dvdbrenner er på tryne også bråker sykt nå install wow på den

men det bråker nå ikke brenne ut dvd eller ser en dvd så virksom veldig rart helle dvdrom vibere sykt. rart. ;)

 

 

Så har du tid og pengen prøv noen ant enn den laptop her

 

 

pss sorry for alle skrivefeilen

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mere uenig!

 

Har levetid på rundt 2,5 timer på batteri, og denne tiden viste jeg om.. Den kjører tross alt en av markedets beste grafikk kort og prosessor for bærbar i denne prisklassen.

 

Når det gjelder spill, igjen avhenging av prisklasse og jeg trur denne er i topp her.. Jeg kjøre alle mine spill på maks instillinger uten problem.. Det er ArmA, COD, COD2, Farcry, BF2.. Ingen problem.

 

Videre, installerte ram selv - ingen problem, tok 1 minutt..

DVD Brenneren funke fint også..

 

I alt - trur du har fått en mandags pc eller har sykt høye krav til en 15 tusen kroners maskin... Ser ut til at du burde sikte mot 25 tusen.. :nei:

Lenke til kommentar

Har ikke noen høy krav,men noen bedre chassie kunne har bruker penger på.Det med fn-knappen er kunne plagsom spør du meg.

Skjermkortet i bærbare her kunne være noen bedre som go7800 f.eks.

 

Nå jeg installet spillet wow så viberet helle dvdrom så kraftig at skulle riste i stygger.Vet ikke noen er galt men virksomt ,dog det rart det skjedde kunne på disse cdene.

 

Det er ennå litt snart å klage om 3d ytsel ,nå vista så følger med.

Eller så er lite og kjekke laptop men sin feil om du kan si sånt.

Kunne ønske det vare 9celles battri i , og ikke 6-celles . ;)

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
har ikke høy krav nei men at har bruker locktite på skru på dekse over ram og cpu er ikke noen kult.  Det med dvdromme viberer sykt mye  på noen cder.Best grafikk kort? go7600gt og  go 7800 er del bedre.

 

bf2 på max går ikke nå spill på  server 64 man 20-30fps elns  funker nå satt noen på meduim dog tror jeg  vista har del av skylden der.

Battri tid er på  sparing modus er ikke 2timer en gang kanskje noen  vista å gjøre? pc er ok men litt rart løsing fra asus sin siden ,helt okey pc selv anger ikke kjøre en dell 9400 egenlig  virksom en mandag sak ja.

 

okey pc selv litt mandag preg over min

 

 

beklager for skrivfeil skal se over nå jeg våkner

8072817[/snapback]

 

Jeg har seriøse problemer med å forstå hva du skriver og vil få frem her... SMS språk i en herlig blanding av skrivefeil som selv en Kineser på norsk kurs ville vært stolt av. Beklager refsen, men det er utrolig plagsomt å lese en tekst som er så til de grader full av feil og mangler.

Lenke til kommentar

Folk kan ha dysleksi da, vær åpen for det ;)

  • Det virker det som om du har fått et dårlig eksemplar, kan ikke si drevet på min bråker noe mer enn andre bærbare jeg har testet. Når det gjelder fn-knapen, så er det jo bare å mappe den om.
  • Ingenting knirker på min, men jeg skal si meg enig i at det ikke akkurat er noen bling-bling pc av utseende. På den annen side så vil jeg heller at det legges penger i innmaten enn utseendet ... En diskre sak som ikke hyler ut verdi for tyver passer meg utmerket. Og "billig" er uansett ikke mitt inntrykk av den!
  • Det er nok ikke så mange andre pc`er med 14" og bedre skjermkort; vil man ha bedre skjermkort må man opp i størrelse og vekt. Hele poenget med denne pc`n er at den faktisk er portabel og yter godt grafisk.
  • Den kan senere faktisk forbedres med eksternt skjermkort (via pcie), og eventuellt gjøre en god jobb som en desktop-erstatter bl.a pga. dvi-ut.
  • Det er forskjell på batteritiden alt etter hvilke instillinger man velger; "super performance" drar naturligvis mer strøm enn "battery saving" ...
  • Noe som derimot irriterer meg, er at de har utelatt en fysisk volumkontroll - det er tullete det!

Endret av floolf
Lenke til kommentar

Hei floof, bra svar..

 

Lurer på en ting; hvordan mapper man om FN-tasten?

Har du et lurt program, eller en guide til hvordan?

 

Enig med deg, dette er den eneste PC-en med oppløsning bedre enn 1280 x 800 som er portabel og kan spille alle nye spill! Dette til en relativt billig penge også, hvertfall med tanke på pris i forhold til ytelse og størrelse.

 

Jeg vurderer også fortsatt MacBook Pro.

Den er mer sexy og er tynnere (2,6 cm vs 3,5 cm er ganske mye), den er like høy/dyp/vertikalt, og kun 2 cm bredere/videre/horisontalt pga 15" skjerm..

Spesifikasjonsmessig har MBP dårligere skjermkort (ATI X1600 128/256MB vs nVidia 7700 512MB), færre USB (2 vs 5), men MBP har FW800 og er selvfølgelig en god del dyrere, kanskje pga bedre byggekvalitet, penere (og bedre) design, større (og bedre) skjerm og bedre nettverkskort (802.11n draft). Er dette verd ca nesten 3000 kr mer (studentpris)?

 

For meg er ikke skjermkortet veldig viktig, bare den klarer å spille noen 3D-spill.. Finnes det noen andre portable alternativer (altså tynnere, enn 15" flest og under 2,7 kg) med spillmuligheter og høyere oppløsning enn 1280x800?

 

Hvilke alternativer til A8Js vurderer dere?

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

@BeachDumb

 

Jeg tok visst munnen litt full når det gjelder remapping av fn. Den generer visst ikke noen egen kode på same måte som de andre tastene, men forandrer heller deres, noe som altså gjør at remapping ikke går (i xp, er visst noe progresjon på området for linux, men jeg gadd ikke sette meg inn i den biten).

 

Uansett, jeg kommer nok selv til å remappe ctrl til den lille shit-tasten som er å finne over Fn, det er det beste forslaget jeg har for å gjøre det hele bedre i det daglige liv og spilling ...

 

Edit:

 

"Shit-tasten" = "shift-tasten" :D

Endret av floolf
Lenke til kommentar
Men la meg allerede nå si at jeg kommer til å starte en ny tråd om denne maskina, om hva man kan fjerne, hvordan bli kvitt "hemmelig-partisjonen" med vista, tips og triks ++

 

Det er nemlig frustrerende at førsteposten i denne tråden ikke blir oppdatert med brukbar info.

8013236[/snapback]

Jeg er helt enig i at det første innlegget i "alt mulig rart om akkurat denne pc-en"-tråder bør være oppdatert. Men siden jeg ikke eier pc-en selv, er det vanskelig å komme med tips og triks, samt liknende førstehåndsinformasjon. ;)

 

Gi beskjed på PM når du oppretter den nye tråden så legger jeg inn lenke til den i den første posten.

 

(For øvrig, hvis noen har informasjon de ønsker jeg skal legge i det første innlegget, så bare send det på PM. Forutsetter at det er copy-paste klart. :) )

Lenke til kommentar

Hm der vare ikke så mye dritt installert på min , dog fjernte jeg norton og del små ting ellers vare det gansk bra.Enst er at parsjonering av disken er på tryne, os-partisjonen er på ca86gb så er vel mye spør du meg.

Driver til nettverk og lydkort er av siste også etter hjemmesiden til asus.

Enest driver jeg måtte oppgrader er til skjermkortet.

 

Må si at lydkort overrasker meg veldig.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Den er mer sexy og er tynnere

Spesifikasjonsmessig har MBP dårligere skjermkort (ATI X1600 128/256MB vs kanskje pga bedre byggekvalitet, penere (og bedre) design,

 

Hvilke alternativer til A8Js vurderer dere?

Før jeg kjøpte denne vurderte jeg:

Apple MPB - Ikke kjøpt pga dobbel pris av det jeg betalte for A8Js. Utvilsomt bedre byggekvalitet og penere (design innebefatter disse to begrepene)

Asus F3Ja - ikke kjøpt fordi eneste tilgjengelig oppløsning var wxga og dårlig plassering av porter (dette er nærmest optimalt på A8Js)

Asus F3Jp - ikke kjøpt pga høyere pris. Plassering av porter som over.

 

Konklusjon: Godt fornøyd med kjøpet, men neste gang blir det apple eller en oem maskin uten all slags forhåndsinstallerte programmer. Tastaturet har en kjip plastfølelse, her er det enorm forskjell opp mot MPB.

Lenke til kommentar

tja, jeg vil no ikke si at det er "mye spesifikasjoner for pengene" akkurat. kanskje mer som "mye spesifikasjoner for mye penger".

 

Flere nettsteder selger bærbare med bedre spesifikasjoner (X1800 istedenfor go7700 f.eks.) til en billigere penge (AMILOXI1546 LAPTOP 17 f.eks. på siba.no)

 

linker ikke fordi dette er asus a8js tråden.

 

 

Men jeg skjønner selvfølgelig at folk som har kjøpt det fordi de såg kult ut, "forsvarer" kjøpet osv. Så lenge en er fornøyd med produktet en har kjøpt, ja så er det ok.

Endret av trehoggern
Lenke til kommentar

trehoggern: Hehe..

Joa, men nå sammenligner du en stor 17" med en mye mindre 14"

 

Liten størrelse er også en spesifikasjon (kan selvfølgelig diskuteres),

men det er helt klart dyrere å bygge en PC med samme spesifikasjoner i med en 14" skjerm, enn i en 17"

 

EDIT: Den PC-en du refererer til har jo dårligere skjermkort, mindre harddisk og dårligere CPU.

 

Det koster jo under 1700 kr mer for A8Js. CPU-en som sitter i A8Js nemlig T7200 selges løst for omtrent 800 kr mer enn T5500 på nettet.

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...