Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Konklusjonen er som følger. Den gratis oppgraderingen jeg ble lovt er ubrukelig. Må kjøpe fullversjon uansett.  Ville heller ventet to månder med å kjøpe maskin og fått med på kjøpet, men too late, i got fooled.

 

7822012[/snapback]

 

Jeg sitter og overveier om jeg skal bestille en nå før starten på nytt semester.

Problemet mit er at jeg ikke er helt med på denne Vista-delen. Jeg har søkt etter info alle steder jeg kan etter svar. Betaler man porto for å få et fysisk eksemplar ettersendt?

 

Og som Mr-Nice skriver, vil man så ikke kunne bruke den evnt. tilsendte disken til å installere Vista med hvis man skulle finne det nødvendig og formatere?

 

Siste spørsmål er hvor lang tid det tar før maskinen kommer med Vista ferdig installert? Mr-Nice skriver to måneder, men er det sikkert, at det er ca to mnd? Er det dermed sketchy og kjøpe nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg hadde tenkt å bestille i morgen jeg nå, gjerne den som har den billigste i følge prisguiden i morgen ettermiddag.. Men nå ble jeg usikker.. Er det ikke slik at man får gratis Vista Business oppgradering? Ville helst hatt Home Premium versjonen da, men hvor mye koster det for oppgradering fra Business til Ultimate da?

Lenke til kommentar
Du kan sende mail til dei å be om det. Det gjorde eg, og fekk svar innen 6-7 timar.

7839774[/snapback]

Vel jeg ringte, og hvis jeg forstod trønderen riktig, var den akkurat sendt idag, så noe sporingsnummer var enda ikke tilgjengelig, men han lovde meg den skulle være framme imorgen eller fredag så jeg kom ikke med innvendinger :)

Lenke til kommentar
Går fortsatt rundt og vurderer seriøst å kjøpe Asus A8js  :love:

 

I prisguiden til hw er maskinen billigst hos Amentio.no

 

Men når jeg sjekket amentio sine sider, finnes det 2 stk Asus A8js.

 

A8JS-4S041C/NOR og A8JS-4S009P/NOR

 

Noen som vet forskjellene her? Den billigste maskinen til amentio, er det den samme som de andre butikkene også tilbyr?  :hmm:

7847303[/snapback]

 

A8JS-4S041C/NOR:

Intel® Core™2 Duo Processor

DDR2 667 MHz DRAM

NVidia GeForce Go7700 512MB

 

A8JS-4S009P/NOR:

Intel® Core™ Duo Processor

DDR2 533/667 MHz DRAM

NVidia GeForce Go7300 128MB with TurboCache

 

Så anna prosessor, ram og grafikk kort ced første øyenkast, dette kunne du å sett lett på sidene deres. Jeg har A8JS-4S009P/NOR men deres spesifikasjoner stemmer overhode ikke med mine.. SÅ det er noe rot i deres system

Lenke til kommentar
sss, det er det jo på så å si alle maskiner..

Det er lettere å konvertere fra FAT32 til NTFS enn andre veien, derfor gjøres det slik.

 

Men det er jo bare ett klikk så har du konvertert..

 

Gratulere forresten - kul maskin ikke sant?

7857171[/snapback]

Joda, ble veldig overraska av vekten og størrelsen :dribble:

Nei det var bare det at jeg syns jeg huska det var et program, noe Asus-greier kanskje, som bare funket om filsystemet var i FAT32..

 

BTW: Noen som har flashet til den nyeste biosen, v211? Brukte dere Winflash til dette?

Endret av nan0tim
Lenke til kommentar
Går fortsatt rundt og vurderer seriøst å kjøpe Asus A8js  :love:

 

I prisguiden til hw er maskinen billigst hos Amentio.no

 

Men når jeg sjekket amentio sine sider, finnes det 2 stk Asus A8js.

 

A8JS-4S041C/NOR og A8JS-4S009P/NOR

 

Noen som vet forskjellene her? Den billigste maskinen til amentio, er det den samme som de andre butikkene også tilbyr?  :hmm:

7847303[/snapback]

 

A8JS-4S041C/NOR:

Intel® Core™2 Duo Processor

DDR2 667 MHz DRAM

NVidia GeForce Go7700 512MB

 

A8JS-4S009P/NOR:

Intel® Core™ Duo Processor

DDR2 533/667 MHz DRAM

NVidia GeForce Go7300 128MB with TurboCache

 

Så anna prosessor, ram og grafikk kort ced første øyenkast, dette kunne du å sett lett på sidene deres. Jeg har A8JS-4S009P/NOR men deres spesifikasjoner stemmer overhode ikke med mine.. SÅ det er noe rot i deres system

7847435[/snapback]

Har kjøpt A8JS-4S009P/NOR fra amentio og den har spesifikasjonene som ovenfor er listet opp for A8JS-4S041C/NOR.

Lenke til kommentar
Vet noen om man kan bruke 64bit versjon av Vista med A8Js, vil det i så fall være et lurt valg med tanke på software kompatibilitet?

7818978[/snapback]

Har samme dilemma selv for tiden, bestilte 64 bit. Men ser du på driversiden til Asus ligger det foreløpig bare 32 bit Vista drivere til A8Js. Så svaret er vel at det ikke kommer til å virke?

 

I tillegg leser jeg på HW at man må ha xp installert for å opgradere noe som suger pung siden jeg har installert Vista Norsk 32 bit allerede og håpet å kunne reinstallere når jeg fikk 64bit i posten. Prosessen blir istedet

1.Ut med vista

2.Inn med xp

3.Oppgradere til Vista Bussiness

4.Oppgradere til ultimate via nettet

 

Siste punkt er at leveringstiden på oppgraderingspakka er 6-8 uker fra release.

 

Konklusjonen er som følger. Den gratis oppgraderingen jeg ble lovt er ubrukelig. Må kjøpe fullversjon uansett. Ville heller ventet to månder med å kjøpe maskin og fått med på kjøpet, men too late, i got fooled.

 

p.s. sorry sytingen, men føler meg lurt her.

7822012[/snapback]

Takk for svar. Får bare vente til asus kommer med 64bit driver (så lenge ikke oppgrderingstilbudet utløper før det da selvsagt).. Det må vel komme..

 

Vet du (eller noen andre) hva det koster å oppgradere fra business til ultimat?

 

Forresten hørt noen rykter om at vista64bit er 32bit kompatibel slik at man kan bruke 32bit programvare. Har dog ikke fått bekreftet dette..

Lenke til kommentar

Har noen problemer med den medfølgende skjermspareren? Fikk hele tiden en feil melding om "flash.ocx" når jeg gikk vekk fra maskinen et par min, og fant ut det var skjermspareren da jeg trykka forhåndsvisning. Har installert flashplayer, men den har bare flash6.ocx i C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash, så jeg kopierte den og renamet den ene til flash.ocx. Nå får jeg bare at skjermspareren har et problem, så den måtte bli avsluttet.. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...