Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Er det noen som får samme lyden og har evt funnet en løsning på det?

7739795[/snapback]

1. Du kan deaktivere "system beeps" i Windows XP.

 

I regedit:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound

 

New DWORD Value med name=Beep og Value data=no.

 

2. Du kan endre innstillingen i Intel Wireless-programmet slik at det ikke viser/gir beskjed når du kobles til et nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for svar. Noen som vet hvor mye det koster a? Fant det ikke under tilbehør-seksjonen til Komplett.no når du ser på A8Js..

7746647[/snapback]

Send en e-post til Komplett (evt. Asus) og spør. Det er neppe billig - trolig et sted mellom 1000 og 2000 kr.
Lenke til kommentar
1. Du kan deaktivere "system beeps" i Windows XP.

 

I regedit:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound

 

New DWORD Value med name=Beep og Value data=no.

 

2. Du kan endre innstillingen i Intel Wireless-programmet slik at det ikke viser/gir beskjed når du kobles til et nettverk.

 

 

Tusen takk, jeg klarte ikke å finne de riktige innstillingene i trådløs programmet men nummer 1 gjorde susen

Lenke til kommentar
Tusen takk, jeg klarte ikke å finne de riktige innstillingene i trådløs programmet men nummer 1 gjorde susen

7746998[/snapback]

På min bærbare (ikke Asus, men med Intel trådløst nettverkskort) er det:

Åpne Intel PROSet/Wireless -> Verktøy -> Applikasjonsinnstillinger -> Vis Informasjonsmeldinger (deaktiver denne)

Lenke til kommentar
Med NHC programmet på så styres vifta slik du forventer. På ved 61gr og av ved 48gr, uansett om pcen går på nett eller batteri. Greit nok. Problemet er at CPU aldri går lavere enn 1000MHz slik at på batteridrift vil temperaturen gå over 61 av og til..
Dvs batteritiden synker pga høyere temperatur? Merker du noe til dette?
Uten NHC så går viften hele tiden virker det som, men på lavere turtall. Men når du da går på batteri trinner CPUen ned til 239MHz og da er det bra stille, vet ikke om viften stopper også.
Så du kan velge å skru av eller på programmet etter behov? Det skulle i så fall bety at NHC programmet kan brukes dersom behovet for stillhet skulle dukke opp.

 

7689961[/snapback]

 

Har som sagt ikke fintestet dette ennå..

7690333[/snapback]

 

Noen oppdateringer på dette feltet? Kan man bruke programmet ved behov?

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Med NHC programmet på så styres vifta slik du forventer. På ved 61gr og av ved 48gr, uansett om pcen går på nett eller batteri. Greit nok. Problemet er at CPU aldri går lavere enn 1000MHz slik at på batteridrift vil temperaturen gå over 61 av og til..
Dvs batteritiden synker pga høyere temperatur? Merker du noe til dette?
Uten NHC så går viften hele tiden virker det som, men på lavere turtall. Men når du da går på batteri trinner CPUen ned til 239MHz og da er det bra stille, vet ikke om viften stopper også.
Så du kan velge å skru av eller på programmet etter behov? Det skulle i så fall bety at NHC programmet kan brukes dersom behovet for stillhet skulle dukke opp.

 

7689961[/snapback]

 

Har som sagt ikke fintestet dette ennå..

7690333[/snapback]

 

Noen oppdateringer på dette feltet? Kan man bruke programmet ved behov?

7747641[/snapback]

 

 

Jepp det gåt fint å starte stopp programmet etter behov MEN vær forsiktig med å stanse NHC programmet nå viften er stoppet. Har hent at den ikke starter igjen og pcen slår seg av pga overopphetning..

 

Sikreste er å kjøre en restart av maskinen etter at du har endret instilingene i maskinen.

Lenke til kommentar
Høres bra ut. Laveste skjermstyrke? Hvordan er det uten NHC?

7750312[/snapback]

 

Nei ligg på sirka 50%.. Uten NHC har maks vært rundt 2 tima og 30 min

 

wawaweewa! siden komplett.no satte ned prisen har prisene dumpet! billigste nå er 12874,- på amentio :D

7750424[/snapback]

 

TYPISK.. Å æ betalte 14995 for 3 uke siden!

Vel, det va verdt det :dribble:

Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men: Noen som har kjøpt laptop fra amentio, og har erfaringer med de? er naturlig nok litt skeptisk til å kjøpe noe såpass dyrt hos en "ukjent" nettbutikk.

7751347[/snapback]

Jeg har handlet en del småting hos Amentio, og erfaringene mine med servicen deres er positiv. De sender varen raskt og svarer raskt og seriøst på mail. Siden deres synes jeg derimot er helt horribel, den er full av feilspesifikasjoner på produkter. Jeg har dog aldri kjøpt noe for over 1000 kroner hos dem.

Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men: Noen som har kjøpt laptop fra amentio, og har erfaringer med de? er naturlig nok litt skeptisk til å kjøpe noe såpass dyrt hos en "ukjent" nettbutikk.

7751347[/snapback]

 

Eg kjøpte mi Asus A8Js på amentio.no. Leverte raskt, men sidan det ikkje har vore nokon problem med maskina har eg ikkje dei store erfaringane.

Lenke til kommentar

Amiento skriver i A8Js sine spesifikasjoner:

14" WXGA(1280x800) LCD

nVidia GeForce Go7300 128MB with TurboCache

 

Mens de skriver i overskriften:

ASUS A8Js 14" WXGA,NVIDIA Go7700, Core 2 (A8JS-4S009P/NOR)

 

Modellnummeret, er det samme som hos de andre.

Tipper det er Amiento som har feil spesifikasjoner igjen..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...