Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Vurdere å investere i denna laptopen, og sendte derfor mail til multicom om hvilket minne de kunne anbefale meg, for å oppgradere til 2gb:

 

Det ser ut til at det bare er ett minnespor på den.

Så vi kan ikke oppgradere minnet, fant ikke ut hvilket minne den skal ha

heller dessverre.

Den kommer ferdik konfigurert fra leverandør ser du, med 1gb ram.

 

Kan dette stemme da? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart.. Det er to minne spor og jeg bestilte den komplett anbefalte, funke fint som bare det..

 

Med NHC programmet på så styres vifta slik du forventer. På ved 61gr og av ved 48gr, uansett om pcen går på nett eller batteri. Greit nok. Problemet er at CPU aldri går lavere enn 1000MHz slik at på batteridrift vil temperaturen gå over 61 av og til..
Dvs batteritiden synker pga høyere temperatur? Merker du noe til dette?
Uten NHC så går viften hele tiden virker det som, men på lavere turtall. Men når du da går på batteri trinner CPUen ned til 239MHz og da er det bra stille, vet ikke om viften stopper også.
Så du kan velge å skru av eller på programmet etter behov? Det skulle i så fall bety at NHC programmet kan brukes dersom behovet for stillhet skulle dukke opp.

 

Edit: Pcen er bestilt :)

7689961[/snapback]

 

Har som sagt ikke fintestet dette ennå..

Endret av Razormail
Lenke til kommentar
Vurdere å investere i denna laptopen, og sendte derfor mail til multicom om hvilket minne de kunne anbefale meg, for å oppgradere til 2gb:

 

Det ser ut til at det bare er ett minnespor på den.

Så vi kan ikke oppgradere minnet, fant ikke ut hvilket minne den skal ha

heller dessverre.

Den kommer ferdik konfigurert fra leverandør ser du, med 1gb ram.

 

Kan dette stemme da? :hmm:

7690171[/snapback]

 

Uhm, hørest ut som det er nokon som ikkje kan det dei held på med. Det er to minnespor på den, end of discussion. Og kva minne den skal ha? Så lenge det er DDR2 667 MHz skal det nok gå fint.

Lenke til kommentar
Hvor er batteriet plassert? Under der man har høyre hånd? Hvordan oppleves det å bruke pcen uten batteriet?

7694322[/snapback]

Foten på notebooken sitter på batteriet.

batteriet avgir ikke noe varme. Men når du tar ut batteriet vil pcen stå uten fot i det fremre høyre hjørnet, og tar du i kan du bøye maskinen ned litt i forkant.

Så det tryggeste er nok å ha det i alltid. evt legg papir over polene istedet.

 

Det jeg har forsket litt på i det siste er å koble til hifi/stereo. Kabelen jeg bruker nå er en vanlig minijack til rca. Får en tydelig summelyd fra høytalerne på anlegget. I tillegg er utsignalet like lavt som på en Ipod

Lurer på om jeg skal kjøpe meg digital optisk, eller om utgangen støtter digital koaksikal? Har noen dette og er det bra?

 

Fant ikke noe info om det kortet som sitter i, annet enn hva det heter

Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller.

 

Er det bedre å kjøpe et eksternt lydkort som Creative X-fi Xmod for å få bra lyd? Trådløs overføring via wi-fi som Pinnacle Soundbridge og Silverstone, eller er det interne like bra?

Lenke til kommentar
men hva mener du med hvordan oppleves det?

batteriet avgir ikke noe varme. Men når du tar ut batteriet vil pcen stå uten fot i det fremre høyre hjørnet, og tar du i kan du bøye maskinen ned litt i forkant.

Det var svaret fra Mr-Nice jeg tenkte på. Jeg formulerte meg litt dårlig :) Takk for bra svar

Lenke til kommentar

Fant et Toslink 3,5mm Adapter, som gjør at jeg kan bruke min Monster THX Std. Toslink-Toslink kabel mellom receiver og notebook. Adapteret kostet 75 kr på butikken som deler lokale med Digital Impuls, og jeg kjøpte siste de hadde :!:

 

Når jeg plugger i kabelen dukker teksten PCM 48 kHz opp på receiver displayet. Betyr at den mottar digitale signaler.

Så skrur jeg forsterkeren på full balle og kan konstantere at summelyden og støyen i bakgrunnen er borte.

 

Jeg setter på Pink Floyd - Money. Det første jeg legger merke til er at lyden er 10-15 dB høyere enn før. Basslinjen er blitt tight og ren. Det er plutselig mulig å skille mellom cymbalene som er blitt luftige og klare. Magi! Lydbildet er blitt dynamisk og oppløst! :)

 

Så til dere som kobler A8Js til hi-fi vil jeg absolutt anbefale digital kabel!

 

Det jeg har forsket litt på i det siste er å koble til hifi/stereo. Kabelen jeg bruker nå er en vanlig minijack til rca. Får en tydelig summelyd fra høytalerne på anlegget. I tillegg er utsignalet like lavt som på en Ipod

Lurer på om jeg skal kjøpe meg digital optisk, eller om utgangen støtter digital koaksikal? Har noen dette og er det bra?

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd denne laptopen på noen kraftige spill? (farcry o.l?) Klarer dere å kjøre alt smooth på high, eller må dere justere ned instillingene litt?

 

Hvis jeg skal koble denne pc'n til tv'n for å f.eks se en film, hvilken kabel burde jeg da kjøpe?

7702306[/snapback]

 

Har kun prøvd demoen av Far Cry, ingen problem med alt på high.

Virke som BF2 bruke mere ressurser enn FarCry men kjøre fint den å :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal koble denne pc'n til tv'n for å f.eks se en film, hvilken kabel burde jeg da kjøpe?

7702306[/snapback]

Kabelvalg. Selv bruker jeg S-Video+minijack med scart i andre enden.

 

Det er flere med A8Js som har krav på oppgradering til Vista her.

Vel, på Asus siden kan man kun bestille Vista Business 64bit. Noe jeg har gjort.

 

Dealen er at man må installere Business, for så å bruke Anytime Upgrade, betale X dollar og oppgradere lisensen til Ultimate. Man kan ikke betale et mellomlegg å få Ultimate rett i kassa.

Om jeg har forstått det rett da?

 

1. Er det noen som har prøvd Vista 64 bit på A8Js, virker alt?

 

Forskjellen på utgavene av Vista.

Forstå oppgraderingsprosessen.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal koble denne pc'n til tv'n for å f.eks se en film, hvilken kabel burde jeg da kjøpe?

7702306[/snapback]

Kabelvalg. Selv bruker jeg S-Video+minijack med scart i andre enden.

 

Det er flere med A8Js som har krav på oppgradering til Vista her.

Vel, på Asus siden kan man kun bestille Vista Business 64bit. Noe jeg har gjort.

 

Dealen er at man må installere Business, for så å bruke Anytime Upgrade, betale X dollar og oppgradere lisensen til Ultimate. Man kan ikke betale et mellomlegg å få Ultimate rett i kassa.

Om jeg har forstått det rett da?

 

1. Er det noen som har prøvd Vista 64 bit på A8Js, virker alt?

 

Forskjellen på utgavene av Vista.

Forstå oppgraderingsprosessen.

7710615[/snapback]

 

Trudde ikke Vista var sluppet enda..?

Lenke til kommentar

Denner maskinen er ukens tilbud på http://www.norek.no for de som har login der. Har login via en kammerat (tror ikke han har oppnådd særlig nevnverdige rabatter). Via loginnen hans får jeg maskina til 12.488,- (med moms). Opplyst førpris: kr 13.738

 

Kanskje ikke relevant for de fleste, men det tyder vel på at denne maskina kommer til å synke mer i pris etterhvert .. ?

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne laptopen hos Komplett, typisk en uke før de setter ned prisen, men ikke noe å gjøre med det.

 

 

Maskinen fungerer flott men det er en ting som irriterer meg og gjør det kjedelig å starte opp pcen i en forelesningssal. Det er en høy, kort pipetone som kommer fra pcen når jeg starter den opp. Det er ikke den vanlige Windows-oppstarten, den slo jeg av, og det er heller ikke den lyden som spilles når Asus logoen vises, før man kommer inn i Windows. Den slo jeg av i BIOSen. Det er en pc-speaker lyd som man pleier å få når man trykker ned 5-6 taster på tastaturet. Den kommer når pcen starter opp alle programmene som skal autostartes i Windows, og det ser ut som om den skjer samtidig med at jeg får en "Connected to Intel wireless network bla bla" pop-up nede i høyre hjørne av skjermen.

 

Er det noen som får samme lyden og har evt funnet en løsning på det?

Endret av Kol
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte denne laptopen hos Komplett, typisk en uke før de setter ned prisen, men ikke noe å gjøre med det.

 

 

Maskinen fungerer flott men det er en ting som irriterer meg og gjør det kjedelig å starte opp pcen i en forelesningssal. Det er en høy, kort pipetone som kommer fra pcen når jeg starter den opp. Det er ikke den vanlige Windows-oppstarten, den slo jeg av, og det er heller ikke den lyden som spilles når Asus logoen vises, før man kommer inn i Windows. Den slo jeg av i BIOSen. Det er en pc-speaker lyd som man pleier å få når man trykker ned 5-6 taster på tastaturet. Den kommer når jeg pcen starter opp alle programmene som skal autostartes i Windows, og det ser ut som om den skjer samtidig med at jeg får en "Connected to Intel wireless network bla bla" pop-up nede i høyre hjørne av skjermen.

 

Er det noen som får samme lyden og har evt funnet en løsning på det?

7739795[/snapback]

 

Jeg har ingen slike lyder, kun de to første du nevnte og de har jeg også slått av..

Ellers er alt som en drøm.. nesten

 

Hører en svak suse lyd fra maskinen, akkurat som om det kommer fra harddisken eller noe.. Er der selv om vifta er av.. Lyden kommer fra venstre side av maskinen, der hvor dvden er.. I område.. Noen som vet hva det er?

Lenke til kommentar
Denner maskinen er ukens tilbud på http://www.norek.no for de som har login der. Har login via en kammerat (tror ikke han har oppnådd særlig nevnverdige rabatter). Via loginnen hans får jeg maskina til 12.488,- (med moms). Opplyst førpris: kr 13.738

 

Kanskje ikke relevant for de fleste, men det tyder vel på at denne maskina kommer til å synke mer i pris etterhvert .. ?

7731548[/snapback]

 

har selv login på norek.no, men benytter meg ikke av det. norek selger i utgangspunktet kun til bedriftsmarkedet, og baserer seg på Kjøpsloven, ikke vår kjære venn forbrukerkjøpsloven. Dvs. ingen 14 dager retur, ingen reklamasjon utover 1 år...

 

bare et tips:p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...