Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykk - SUPER MASKIN :!:

 

+ ting:

Skjermen er nydelig, akkurat passe oppløsning. Den virker godt skrudd sammen med ett deilig tastatur. Touchpadden er gulle god, det samme kan sies om webkamera, bra bilder selv om oppløsningen kun er VGA. Bluetooth funker knirkefritt mot min N73 mobil.

 

Ellers er maskinen kjapp (sett i forhold til min gamle CL1557) og jeg kan kjøre Call of Duty 2 med alle settingene på max uten problemer :D

 

- ting:

Fint lite egentlig men kan jo nevne noe, FN og Ctrl har bytta plass --> irriterende.

Vifta går hele tiden, men er utrolig støysvak selv under spilling.

 

 

Alt i alt får maskinen nesten 6 avd 6 mulige fra meg, absolutt å anbefale. Dessuten får jeg nesten gratis Vista Buisness når den kommer :dribble:

 

Spørsmål? Fyr løs

Lenke til kommentar

Har hatt maskinen i et par uker, kommer til å beholde denne! : )

 

Skjermstørrelsen er digg, om noen skulle være redd for det, perfekt størrelse, og jeg bruker den som desktop erstatter.

Viftelyden legger jeg ikke merke til.

 

Eneste negative med designet er grøften (rillen) i kanten rundt maskinen, og rillenefeltet under skjermen. Hva det er godt for veit jeg ikke, de samler støv og jeg tørker av dem daglig.

 

Alt i alt gir maskinen et suverent solid intrykk. Vil du ha en kraftig bærbar som takler alle arbeidsoppgaver godt, annbefaler jeg ASUS A8Js. Blir ikke overrasket om dette kraftbeistet blir en storselger.

 

Så, et par spørsmål i nummerert rekkefølge:

 

1. Har spillt gjennom Rainbow six, og spillet begynner å gå saktere når jeg setter oppløsning høyere enn 800x600, skuffende. Trenger jeg mer ram?

 

2. Jeg sliter litt med @ knappen, den reagerer ikke før 2-3 forsøk, veit ikke hva dette kommer av. Flere som har merket dette?

 

3. Er det noen som har gjort ren install av os? Har man de samme strømstyringsmulighetene og hurtigknapene da? Kommunisrer os bedre eller dårligere med hardware ved ren install?

 

4. Vet noen om det er uklokt å la maskinen være aktiv med lokket igjenn?

 

5. Går det ann å få til å kjøre musikk ut til anlegg via spdif, samtidig som jeg f.eks har lyden av et spill på de interne høyttalerne?

Lenke til kommentar
Så, et par spørsmål i nummerert rekkefølge:

 

1. Har spillt gjennom Rainbow six, og spillet begynner å gå saktere når jeg setter oppløsning høyere enn 800x600, skuffende. Trenger jeg mer ram?

 

2. Jeg sliter litt med @ knappen, den reagerer ikke før 2-3 forsøk, veit ikke hva dette kommer av. Flere som har merket dette?

 

3. Er det noen som har gjort ren install av os? Har man de samme strømstyringsmulighetene og hurtigknapene da? Kommunisrer os bedre eller dårligere med hardware ved ren install?

 

4. Vet noen om det er uklokt å la maskinen være aktiv med lokket igjenn?

 

5. Går det ann å få til å kjøre musikk ut til anlegg via spdif, samtidig som jeg f.eks har lyden av et spill på de interne høyttalerne?

 

1. Stor sjanse for at mer ram kommer til å fikse det problemet ja.

 

2. vet ikke :p

 

3. Du finner nok drivere og software til hurtigtaster og strømstyring på denne siden: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

 

4. Min bærbare er alltid på med lokket igjen, det gjør ikke så mye. Eneste jeg kant tenke meg er dersom vifta må gå hele tiden og blir slitt, siden den er mekanisk.

 

5. Tror ikke det er mulig.

 

For mer info om maskinen les anandtech.com sin test av ASUS A8JS and G2P and ABS Mayhem Z5

Lenke til kommentar
Med frakt og alt kom den på 16300,-

 

Du kan godt bruke den under forelesninger, er selv student å eneste problemet er batteri tiden på 2,5 timer.. Vifta merkes ikke.

7667557[/snapback]

 

Kan du dele den totalen opp i de forskjellige leddene? Fordi jeg vet om en lokal databutikk som selger den for 15700,-, og da lurer jeg da på om dette da ikke er lurere enn å bestille på nettet for 14xxx + frakt..

Lenke til kommentar

 

Jeg tror forskjellen best beskrives slik: WOW!

 

Utrolig forskjell, den konstante susinga er borte, utrolig. Skal si ifra hvis jeg kommer over noen bugs, men det virker som det er relativt godt testet på notebookreview. Anbefales!  :thumbup:

7486502[/snapback]

 

Bare lurte på om noen andre har testet dette Sindres nevner her?

Jeg har og det funker.. men... etter installasjonen vil ikke prosessoren gå til laveste instilling igjen på rundt 200MHz. Nå er laveste 1000. Noen tips?

Ellers funker viftestyringen ok, er usikker på om det faktisk var bedre før, vifta virka stillere da, og startet ikke opp på fult så ofte som nu. Bare innbilling eller?

 

 

Tenker å kjøpe meg en ekstra GB med RAM. Noen som har noen gode brikker å anbefale?

7505100[/snapback]

 

Jeg kjøpte den komplett anbefalte, ser ut til å virke bra :)

Noen har nevnt varme, siden jeg ikke har testet med en brikke vet jeg kun hvordan det er nå - å ja, der er litt varme rundt omkring touchpadden.. Men langtfra plagsomt

 

 

2. Jeg sliter litt med @ knappen, den reagerer ikke før 2-3 forsøk, veit ikke hva dette kommer av. Flere som har merket dette?

 

Min @ funker fint som bare det

 

 

Til dere som har maskinen. Er det noe flex i tastaturet? Sjekk del-tasten, escape og midt på tastaturet

7673440[/snapback]

 

Mitt tastatur er helt topp, deilig å skrive på, lager lite lyd og ingen "flex" :p

 

 

Følger det med bæreveske og optiks mus? mener å ha lest dette et sted.

7673939[/snapback]

Ja det fulgte med mus og bæreveske, vesken er helt kurrant - ganske snop egentlig.

Musa har jeg ikke testa, den er liten med kort tråd.. Typis laptop mus, men fin dog!

Lenke til kommentar
Hvordan går det med viftestyringen? Merker du vifta forskjellig på batteridrift og tilsluttet strømnettet?

7682916[/snapback]

 

Med NHC programmet på så styres vifta slik du forventer. På ved 61gr og av ved 48gr, uansett om pcen går på nett eller batteri. Greit nok. Problemet er at CPU aldri går lavere enn 1000MHz slik at på batteridrift vil temperaturen gå over 61 av og til..

 

Uten NHC så går viften hele tiden virker det som, men på lavere turtall. Men når du da går på batteri trinner CPUen ned til 239MHz og da er det bra stille, vet ikke om viften stopper også.

 

Har ikke fin testet alt ennå, bare kjørt på hehe..

Lenke til kommentar
Med NHC programmet på så styres vifta slik du forventer. På ved 61gr og av ved 48gr, uansett om pcen går på nett eller batteri. Greit nok. Problemet er at CPU aldri går lavere enn 1000MHz slik at på batteridrift vil temperaturen gå over 61 av og til..
Dvs batteritiden synker pga høyere temperatur? Merker du noe til dette?
Uten NHC så går viften hele tiden virker det som, men på lavere turtall. Men når du da går på batteri trinner CPUen ned til 239MHz og da er det bra stille, vet ikke om viften stopper også.
Så du kan velge å skru av eller på programmet etter behov? Det skulle i så fall bety at NHC programmet kan brukes dersom behovet for stillhet skulle dukke opp.

 

Edit: Pcen er bestilt :)

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...