Gå til innhold

Asus A8Js: Ny 14" med Nvidia Go7700


sbstn

Anbefalte innlegg

greit nok det - men hvor mange pcer med en slik skjerm og oppløsning finner du med slike spec's til denne prisen?

 

Ikke mange, jeg har lett og fant denne og er storfornøyd

8121846[/snapback]

Det er poenget mitt også, har sagt det flere ganger i løpet av denne tråden :)

 

Denne PC-en er unik, ingen annen 14" har denne oppløsningen sammen med et så bra skjermkort. Detfor så mange får opp øynene for denne.

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dobbelt pris for MBP vs A8Js?

Du får kanskje ikke studentpris på MBP da?

Det hadde jeg glemt av, får studentrabatt i noen få mnd til :) Kanskje det blir å kjøpe iMac før jeg er ferdig som student

 

En ting er sikkert..

A8Js er mye spesifikasjoner for pengene,

og heller mindre byggekvalitet og design..

Jeg er enig her. Til forsvar for A8Js er den stilren og ser utvilsomt bra ut, men kvalitetfølelse på tastatur trekker ned som nevnt tidligere. Avstivning på skjermen er akseptabel, sett i forhold til Acer 5044.

Backspace tasten på min pc knirker periodevis, en slags billig plast mot plast lyd. Det krever litt "jobbing" med tasten for å få bort lyden.

På den andre side er tastaturet behagelig å jobbe med, og den dårlige kvalitetsfølelsen kommer i all hovedsak av nevnte backspace-tast. Responsen er meget god.

Sammenliknet med Acer 5044 er trackpad'en dårligere på A8Js. Den har med friksjon enn normalt. Riktignok ser den bedre ut pga "en" tast og selve pad'en er på samme nivå og samme farge som sidene av tastaturet.

 

Angående plassering av Fn-tasten: Jeg ville helt klart foretrukket å ha Ctrl-ytterst, men det er en vanesak. Da A8Js har få dedikerte hurtigtaster, brukes Fn-tasten relativt ofte - lysstyrke, volum osv. Det er et savn med volumhjul som jeg hadde på min forrige bærbare.

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Takk for at du deler dine erfaringer med oss..

 

Merker at jeg egentlig får mindre og mindre lyst på denne PC-en.

Jeg spiller uansett ikke så mye uansett, en tynnere med litt mer strømgjerrig skjermkort hadde passet meg perfekt. Firewire 800 er også kos (les: MBP), men denne PC-en har veldig mange USB porter, som trekker opp.

 

Føler meg litt som den evige PC-shopper, er konstant på utkikk etter den perfekte PC, men kjøper meg aldri. Da trenger man jo penger :)

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Når har jeg fått bench bærbaren i noen spill.

Cod2 med det mest på meduim/og noen high fikk ca 22-28 fps.

Suprime commader elns med mest meduim og noen på high fikk jeg 18-22fps mot 3 stykker over lan .

Company of hero gikk "ok" med medium ,fikk for lite fps ned så helst på high/ultra.Alle spillene er test på nativ oppløsing (1440*900)

 

For mest av nyere spill så går i meduim grafikksetting.

Lenke til kommentar
Takk for at du deler dine erfaringer med oss..

 

Merker at jeg egentlig får mindre og mindre lyst på denne PC-en.

8129048[/snapback]

Dette var litt humoristisk da du har hypet opp denne modellen i hele tråden :!:

 

Er det noen her som mener av erfaring det var et dårlig kjøp?

Lenke til kommentar

Ang skjermkort.. hvor mange pcer i denne prisklassen finner du med tilsvarende eller bedre skjermkort når du skal ha denne størrelsen (14") med samme oppløsning (1440x900) eller bedre?

 

Nevner noen kort nedenfor, er ikke sikker på hvilke av disse man kan få i en bærbar men uansett.. Hvilke krav er det noen her egentlig har?

 

Disse kortene er i samme klasse, rangert moenlunde etter ytelse:

Nvidia GeForce Go6600

ATI Mobility Radeon X700

Nvidia GeForce Go7600

ATI Mobility Radeon X1600

ATi Mobility Radeon X1700**

Nvidia GeForce Go7700*

Nvidia GeForce Go7600GT

 

Den nye GeForce Go7600 er en erstatter for Go6600. ATIs erstatter for X700 er X1600. 7600 GT er det beste kortet i denne klassen, men finnes bare i Sony AR 17".

*7700 er et nytt kort. Dette skal etter spesifikasjonene yte bedre enn GeForce Go7600 men litt dårligere enn Go7600 GT.

**X1700 er også et nytt kort. Dette ser ut til å yte omtrent likt med X1600 uten at jeg skal si det for sikkert

 

Disse kortene stiller i en helt annen klasse, og pris regner jeg med:

Nvidia Go6800

ATI Radeon X800

Nvidia Go6800 Ultra

ATI Radeon X800XT

Nvidia Go7800

ATI Radeon X1800

 

Nvidia Go7900GS

Nvidia Go7800GTX

ATI Radeon X1800XT

Nvidia Go7900GTX

Endret av Razormail
Lenke til kommentar
Takk for at du deler dine erfaringer med oss..

 

Merker at jeg egentlig får mindre og mindre lyst på denne PC-en.

8129048[/snapback]

Dette var litt humoristisk da du har hypet opp denne modellen i hele tråden :!:

 

Er det noen her som mener av erfaring det var et dårlig kjøp?

8145833[/snapback]

Hvem mener du har hypet opp modellen?

 

Jeg mener av erfaring at det er et godt kjøp, på tross av noen mangler. Dette vil du uansett finne i en pc så lenge man leter etter feil...

 

EDIT: Har i dag sammenliknet pcen med Asus F3Ja. Kan bekrefte at støynivået er ca på det samme, jevn viftegang, men sjelden bråkete/forstyrrende.

Fordeler F3Ja: Bedre trackpad, bedre plass på tastatur, høyere oppløsning wsxga+ (fåes også med wxga), billigere

Fordeler A8Sj: Kraftigere prosessor, mer cache (4mb mot 2mb), ser mer business ut (mer stilren), MYE bedre plassering av porter. Jeg kan ikke understreke nok dette siste punktet.

 

Hvis noen har noen detaljerte spørsmål så fyr løs :)

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Fikk dere noen slags bekreftelse på bestillingen av Vista etter at dere sendte inn kjøpskvitteringen? (Er klar over at det tar en del uker før det blir levert.)

Lenke til kommentar
Takk for at du deler dine erfaringer med oss..

 

Merker at jeg egentlig får mindre og mindre lyst på denne PC-en.

Dette var litt humoristisk da du har hypet opp denne modellen i hele tråden :!:

 

Er det noen her som mener av erfaring det var et dårlig kjøp?

Hehe, ja.. Det er kanskje det litt rart at jeg går litt bort i fra denne PC-en.

 

Jeg mener fortsatt det er et veldig godt kjøp for de som vil spille på en 14" med bedre enn 1280 oppløsning.. Det er et veldig godt kompromiss mellom ytelse og portabilitet, og er faktisk mye hardware for pengene i forhold sammenlignbare PC-er (altså ikke 17").

 

Skranglete tastatur og tykkelsen trekker ned for min del. Regner også med at batteriet suger for mye strøm, i forhold til hvor mye jeg kommer til å spille på den.

Lenke til kommentar
Fikk dere noen slags bekreftelse på bestillingen av Vista etter at dere sendte inn kjøpskvitteringen? (Er klar over at det tar en del uker før det blir levert.)

8147665[/snapback]

 

Tok vel 3-4 uker fra jeg sendte inn kvittering til jeg fikk mail om at den var godkjent, der stod det at jeg kunne vente levering innen 4-6 nye uker. Ikke verdens kjappeste ordning, men så er det ikke hver dag man får gratis Vista Business heller :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Tok vel 3-4 uker fra jeg sendte inn kvittering til jeg fikk mail om at den var godkjent, der stod det at jeg kunne vente levering innen 4-6 nye uker. Ikke verdens kjappeste ordning, men så er det ikke hver dag man får gratis Vista Business heller :)

8150275[/snapback]

Når man snakker om sola osv; jeg fikk den godkjent i dag. :)

Lenke til kommentar

Har hatt denne pcen i noen måneder nå og må si meg utrolig fornøyd(på tross av noen mangler). Som nevnt er:

 

* portplassering helt genialt

* størrelsen er super

* ytelsen må kunne regnes som god -den takler alle(såvidt jeg har lest/testet) dagens spill på en god måte. Man finner ingen bærbar pc med bedre grafikkytelse uten å gå opp i størrelse! Neste man trenger er vel uansett dx10 og da må man vente noen måneder til, i beste fall.

* skjermen har god oppløsning. finner det litt irriterende at vertikal innsynsvinkel er liten, men slik er det vel med omtrent alle bærbare pc-er.

* jeg synes den ser stilig ut ;)

* har alle utganger/porter/funksjoner jeg kan drømme om

 

Av negative ting jeg kan nevne:

* irriterende at FN-tasten er der CTRL burde vært.

* noen ganger kan det blit litt varmt på tastaturet og ved siden av museflaten, men dette er kun under høy load og bruk av 3d-kortet. kan nevnes at jeg har satt inn en ekstra ram-brikke som kan ha litt skyld.

* kort batteritid, er ikke sikkert man rekker en hel spillefilm en gang på ett batteri.

* udugelig windows-installasjon. btw, har noen hatt problemer med windows på denne? første gang jeg har *helt* lovlig versjon av windows, og jeg har aldri hatt mer problemer. Tror ikke dette skyldes meg da problemene begynte med en gang windows var ferdig installert og jeg, som sagt, aldri har opplevd liknende før:

 

Det første jeg ønsket å gjøre når windows var installert var å sjekke ut norton antivirus. dobbelklikket på ikonet i system-tray, ingenting skjedde, ingen norton dukket opp. Dette lot seg aldri fikse. Har koblet til en ekstern hdd, men får den ikke til å dukke opp i explorer. Kan dog brukes direkte fra andre programmer, eller gå inn på den via administrative tools. Når jeg benytter trådløst nettverk får jeg kun tilgang til norske nettsider (virker det som), uavhengig av hvilket nett jeg kobler til. Prøver jeg å gå på google.com er det som jeg aldri har hatt kontakt med internett, vg.no osv funker fint. På skolen er nettet (for meg, ikke andre) utrolig ustabilt. Når jeg klikker på Legg til maskinvar i kontrollpanel får jeg melding om at en installajson er in progress og programmet avslutter. Dette er noen av disse merkelige tingene som skjer :no: gleder meg til fresh installasjon av vista om et par uker :w00t:

 

edit: enda et minus er utrolig støyende cd/dvd-rom når cd-plater spinnes opp. Bråker mye mer enn vifta noen gang har gjort, men heldigvis er jeg ikke avhengig av å bruke cd/dvd-rom'en mye.

 

Ser forøvrig fram til en Vista-tråd om denne pcen :)

Endret av jj_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...