arna Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Linux: Debian Sarge 3.1 Kjerne 2.4 Lydkort: Realtek High Defintion Audio (Integrert pga laptop) PC: Notebook KN1 XP drivere: ftp://drivere.mpx.no/Notebook/KN1/ Hvordan skal jeg gå fram for å få denne installert? googlet og sjekket litt rundt men får det ikke til.... Endret 10. januar 2007 av arna Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Du trenger alsa-driver (helst nyeste 1.0.13rc2). Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Eg anbefaler å gå over til 2.6.x p.g.a. betre hw støtte, vist det da ikkje er noko spesiell grunn til at du bruker 2.4.x Lenke til kommentar
arna Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Du trenger alsa-driver (helst nyeste 1.0.13rc2). 6931591[/snapback] Jeg prøvde med nye alsa driver, og alsa configure men fant ikke lydkortet og kunne ikke velge manuelt lydkort :\ Har du en guide eller artikkel til meg anngående det? Forøvrig hadde jeg Wine installert tidligere, og tok en audio detected og da stod det "OSS audio found" Lenke til kommentar
glad Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har du alsa-driver alsa-utils og alsa-lib viss du har disse pakkene og en 2.6 kjerne skulle det være så enkelt som og skrive i terminalen $alsaconf $alsactl store neste gang du starter maskinen skriver du i terminalen for og igjen få lyd $alsactl restore Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Man må ikke ha kernel 2.6.x, da alsa-driver kompilerer fint mot 2.4. Lenke til kommentar
arna Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Jeg har gått over til 2.6 kjerne nå og skrevet apt-get install alsa for deretter å skrive: alsaconf -> Men jeg finner ingen lydkort fremdeles :\ Forslag til hva jeg skal gjøre videre? Endret 25. september 2006 av arna Lenke til kommentar
arna Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg har fortsatt ikke fått det til å fungere. Noen som har noen tips til meg? AC 97 Realtek lydkort Har prøvd både OSS og ALSA, med variert resultat... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg har fortsatt ikke fått det til å fungere. Noen som har noen tips til meg? Ser at jeg har Realtek ALC650F selv på hovedkortet. Som jeg antar er en del av integreringen med nForce2-brikkesettet. Jeg har bestandig hatt lyd på denne hardwaren, men manglet MIDI-støtte. Til slutt falt alle brikker på plass, men jeg måtte være NØYE med å følge oppskriften på denne siden: ALSA-project Jeg lastet ned kildekoden og kompilerte selv. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Til trådstarter: Du skal bruke hda-intel-driverene til alsa. Bruk gentoo sin ALSA-guide for å sette opp ALSA manuelt, http://www.gentoo.org/doc/en/alsa-guide.xml Lenke til kommentar
arna Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Takker for all deres råd, men fikk ikke noen av guidene til å virke. Jeg prøvde ut nok en gang OSS og så over litt forskjellige brukerråd og fant til slutt ut på egenhånd hvordan jeg skulle gjøre det. Min lille guide: (Realtek ICH6 / AC 97 ) 1. Hent nyeste .*rpm pakke fra 'Open sound system' sin hjemmeside og pakk denne ut. 2. gå inn mappens: ./usr/lib/oss/build og sett install.sh til read / write execute på owner 3. i terminalvinduet skriver du ./install.sh 4. skriv etter installasjonen ' soundon ' Voila Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå