Mathias90 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei Jeg har nokså nylig kjøpt en Toshiba Tecra A8, 1,66ghz dual core, 1gig ram, intel 950 gma 128 mb. Har lyst til å etterhvert bytte ut prosesoren med en 2ghz+, og skjermkortet, noen som vet om dette er mulig, og i så fall har noen gode råd om hvordan komponenter jeg bør kjøpe, og hvor det er billigst å kjøpe de? Kansje også si om det er mulig å gjøre dette selv (evt. mer datakyndige bekjente)? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei! Skjermkortet er uten tvil en stor flaskehals der. Om det er mulig å bytte må du spørre Toshiba eller butikken om. Forskjellen på bytte av cpu vil nok ikke være så veldig stor. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Nei du kan ikke bytte skjermkortet.... Endret 24. september 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Mathias90 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 ok. leste litt på intels sider nå. og der står det, så vidt jeg forstår, at kortet har en PCI-Express port ledig. Kan det være til noe hjelp å kjøpe et kort i tillegg, evt. da bytte en del av det? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 maskinen har nok ikke en ledig pci-express-port av samme type som det du finner på hovedkortet på bærbare. Det du snakker om er mest sannsynlig mini-pci-porten, der det trådløse nettverkskortet skal sitte. Så nei, du kan heller ikke sette i ett skjermkort i tillegg til det som er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå