MsFoster Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 ja, det jeg lurerer på er som tittelen sier; hvor lang oppsigelsestid er vanlig for en ekstrahjelp som jobber annahver helg og en dag i uka? har funnet meg ny jobb hvor jeg kan jobbe mer, men sjefen sa at jeg har 3mnd oppsigelse på gamle jobben. Virker mye... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har du undertegnet en arbeidsavtale i en eller annen form? Sjekk evt. avtalens tekst. Er du fast ansatt? Da kan oppsigelsestid være 3 måneder (gjelder begge veier så det gir også deg sikkerhet). Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 den kontrakten er borte vekk ( min del ). litt frekt å spørre sjefen "kan jeg få se litt på kontrakten?". hva legger du i fast ansatt? Jeg blir satt opp på ei liste som går over 3mnd av gangen. Har snakket med en del i familien, de mener at 3mnd ikke er lov for en ekstrahjelp. men, har jo ikke giddi å sjekke det opp. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Fast ansatt betyr bedre beskyttelse. Vanlig brukt etter om ansettelsesforhold utover prøvetid og som ikke er definert innefor "vikar". Sjekk med fagforeningen på stedet. Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 ok, takk for svar Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Arbeidsmiljøloven: § 15-3. Oppsigelsesfrister "(1) Hvis ikke annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på én måned. Før oppsigelse har funnet sted, kan avtale om kortere oppsigelsesfrist bare inngås mellom arbeidsgiveren og tillitsvalgte ved virksomhet som er bundet av tariffavtale. Departementet kan gi forskrift om kortere oppsigelsesfrist for deltakere i arbeidsmarkedstiltak. (2) For arbeidstaker som har vært ansatt i minst fem år sammenhengende i samme virksomhet når oppsigelsen gis, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på minst to måneder. Har arbeidstakeren vært ansatt i minst 10 år sammenhengende i samme virksomhet, er den gjensidige oppsigelsesfristen minst tre måneder. (3) ... (4) Oppsigelsesfrister som er fastsatt i første til tredje ledd løper fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted." Det er altså relevant hvor lenge du har vært ansatt, og hva som står i kontrakten. Du må nesten prøve å finne ut det, eventuelt om det står noe i tariffavtalen, dersom du er dekket av den. Sjekk med fagforeningen på stedet. 6931365[/snapback] Det er nok et godt råd, ja. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 den kontrakten er borte vekk ( min del ). litt frekt å spørre sjefen "kan jeg få se litt på kontrakten?". hva legger du i fast ansatt? Jeg blir satt opp på ei liste som går over 3mnd av gangen. Har snakket med en del i familien, de mener at 3mnd ikke er lov for en ekstrahjelp. men, har jo ikke giddi å sjekke det opp. 6931356[/snapback] Måkke misste slike viktige papirer. Må altid ha ett sted og legge slikt Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Du finner altså ikke ut av dette før du titter på kontrakten, finnes jo ikke flaut å spørre om dete, bare få tak i den kontrakten du. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Bare pass på og ikke nevn att du misstet den.... kan hende han endrer den Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Bare pass på og ikke nevn att du misstet den.... kan hende han endrer den 6966429[/snapback] Du vet, han kan kreve å få akkurat det arket han har skrevet på. Da er det ikke mulig å endre på det. Kan ikke arbeidsgiver fremvise denne han heller så blir det jo da automatisk 1 mnd oppsigelsestid hvis ingen av dem kan påvise at det var lenger... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Bare pass på og ikke nevn att du misstet den.... kan hende han endrer den 6966429[/snapback] Du vet, han kan kreve å få akkurat det arket han har skrevet på. Da er det ikke mulig å endre på det. Kan ikke arbeidsgiver fremvise denne han heller så blir det jo da automatisk 1 mnd oppsigelsestid hvis ingen av dem kan påvise at det var lenger... 6966448[/snapback] Var ment som kødd... kunne jo henda han har no ultra hig tec utstyr for forfalskning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå