Kellox Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei. Jeg er ivrig nettspiller. Men for ca 2 uker siden gikkpingtiden til min egen gateway opp til over 2200ms i snitt. Jeg har vert i kontakt med både Bluecom (ADSL-leverandør)og Telenor (linje-leverandør) om dette 4 ganger hver uten at de har vært i stand til å gjøre noe. Nå har jeg gitt opp. Må jeg leve med dette her? Er det en dyktig nettverkspersonlighet utti der? Pliis, hjelp meg. Er usikker på hva jeg evt skal legge ut av info, så ta gjerne kontakt på mailen som er oppgitt. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 hvilke spill er det du spiller? Lenke til kommentar
Kellox Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Det spiller egentlig ikke noen rolle, siden det er pingtiden til min egen gateway som er problemet. Den skal ligge under 10ms, men jeg er over 2200ms.Helt vanvittig. Men siden du spør, Medal of honour, Battlefield 1942, Need for speed 5, pluss noen til, men disse fungerer overhodet ikke over nett....det tar f.eks 2,2 sekunder fra jeg trykker på knappen til det sier "pang". Da blir det gøy å spille.... MVH Trond Egil Strand Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 battlefield krever jo kjempe det er til og med litt lægg på 100mbit nettverk mend et har også noe med hvor kjap pcen er men overnettet tror jeg dette er døden for fler linjer skaffe seg vdsl eller noe i den duren Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Du er en ond mann, Evilman. Punktum og komma er oppfunnet! :razz: Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Evil: Wow som nevnt punktum er et fint dyr :wink: Dessuten funker det fint å spille BF over en 640 NGT linje. (ping 40 -> ) Men spillet er meget HW krevende. P4 1,7 var litt i minste laget tydelighvis (møkka dell med SDRAM). Oppgradert til XP2200 og godt med ram, 1024 flyter fint. Kellox: Jeg ville fått noen til å sjekke om det er noe traffikk på den linjen. Har selv en 640 linje fra NGT og kjører en webserver på den også. Bare en liten leke side, Men har noen bilder og stuff liggende der. Så hvis folk forviller seg inn dit for å myse er veien kort til 1000+ i ping. Sjekk at Kazza winmx etc. er av når du spiller :smile: Sjekke maskinen for virus/ormer. G. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 hva definerer du som din gateway? sikkert en fucka pc :wink: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hva er dine PC specs? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-10-31 21:49, skrev Kellox:Hei.Jeg er ivrig nettspiller. Men for ca 2 uker siden gikkpingtiden til min egen gateway opp til over 2200ms i snitt. Jeg har vert i kontakt med både Bluecom (ADSL-leverandør)og Telenor (linje-leverandør) om dette 4 ganger hver uten at de har vært i stand til å gjøre noe. Nå har jeg gitt opp. Må jeg leve med dette her? Er det en dyktig nettverkspersonlighet utti der? Pliis, hjelp meg. Er usikker på hva jeg evt skal legge ut av info, så ta gjerne kontakt på mailen som er oppgitt. Hvilken pingtid får du hvis du prøver og pinge endel kjente domener da? Hvordan er hastigheten på linja på itavisens måling? hvordan er du koblet til linja, direkte eller med router? Har du prøvd med et annet nettkort? Lenke til kommentar
Kellox Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Hei, og tusen takk for alle gode forslag. BF1942 går helt greit på isdnlinje i oslo, det har jeg nå sjekket. Det samme gjelder alle andre spill jeg bruker. Når jeg tar ut info på SiSoftware Sandra, ser det slik ut (endel info): ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: SiSoftware Sandra Computer System Name : XXXXXX User Name : XXXXXX Logon Domain : XXXXXX Processor(s) Model : Intel® Pentium® 4 CPU 2.20GHz Speed : 2.22GHz Performance Rating : PR2442 (estimated) L2 On-board Cache : 512kB ECC synchronous ATC Mainboard and BIOS Bus(es) : AGP PCI USB FireWire/1394 MP Support : No System BIOS : Award Software, Inc. ASUS P4S533 ACPI BIOS Revision 1009 Mainboard : ASUSTeK Computer INC. P4S533 System Chipset : ASUSTeK Computer Inc SiS645DX CPU to PCI Bridge Front Side Bus Speed : 4x 101MHz (404MHz data rate) Installed Memory : 512MB DDR-SDRAM Video System Monitor/Panel : Default Monitor Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4200 Physical Storage Devices Disk Drive : IBM-DTLA-307045 (42.9GB) Disk Drive : WDC AC310200R (9.6GB) CD-ROM/DVD : PHILIPS PCRW804 (CD 32X Rd, 8X Wr) CD-ROM/DVD : PIONEER DVD-ROM DVD-115 Logical Storage Devices Hard Disk (C:) : 9.5GB (4.5GB, 48% Free) (NTFS) Hard Disk (D:) : 21.5GB (7.4GB, 34% Free) (NTFS) Hard Disk (E:) : 21.5GB (2.3GB, 11% Free) (NTFS) CD-ROM/DVD (F:) : 695MB (0MB, 0% Free) (CDFS) CD-ROM/DVD (G:) : 641MB (0MB, 0% Free) (CDFS) Peripherals Serial/Parallel Port(s) : 2 COM / 1 LPT USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Root Hub FireWire/1394 Controller : Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller Keyboard : Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard Mouse : PS/2 Compatible Mouse Human Interface : HID-compliant game controller Human Interface : USB Human Interface Device MultiMedia Device(s) Device : Standard Game Port Device : Studio PCTV Device : CMI8738/C3DX PCI Audio Device Printers and Faxes Model : HP OfficeJet Series 700 Print Model : HP OfficeJet Series 700 Fax Operating System(s) Windows System : Microsoft Windows XP Professional Ver 5.01.2600 Service Pack 1 Network Adapter(s) Networking Installed : Yes Adapter : SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Min gateway er gatewayen min kjære nettleverandør har satt opp til meg på sin sentral. Ergo, det SKAL ikke være forsinkelse der. Nå har de forøvrig ENDELIG tatt skjea i munnen og er i ferd med å oppgradere sentralen. MAO, der er IKKE en fucka PC, noe det sikkert er mange andre steder - jeg er en erfaren nettbruker. Har holdt på med maskiner og nettverk siden slutten av 80 tallet. Kazaa o.l er selvfølgelig avslått, sammen med alt annet oxo. Jeg har også kjørt XP antispy for å slå av alle autofunksjoner i operativsystem. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 ----- Merkelig at jeg ikke kunne slette denne posten da ----- Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Kazaa o.l er selvfølgelig avslått... Kazaa legger inn spyware som fucker pingen. Det skjer hos meg ( bruker Bluecom ) Jeg slettet kazaa og brukte programmet "Ad-aware", som sletter spyware. Problem solved ihvertfall hos meg :wink: Lenke til kommentar
Galning Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Reset routern. Mulig den har fått freaka ut litt. men det har du vel kanskje gjort. du får også mest sannsynlig ny IP då. mulig noken spammer IP`n din?? Mulig den har fått freaka ut litt. men det har du vel kanskje gjort. du får også mest sannsynlig ny IP då. mulig noken spammer IP`n din?? du som har holdt på med data siden 80 tallet har garantert en gammel pc ståande. skru av maskina med XP og fyr i gang den andre. ser du i alle fall om det er den som fucker. Oppdater fw i routern.. er lite sannsynli at det hjelper men verdt et forøk..Reset routern. er jo mulig det plusetlig har komt masse kunder på samma sentral som deg, og Telenor/Bluecom har glømt å oppgradere.. Prøv med anna maskin som sagt. Good luck ! :smile: edit: gjentok meg sjølv litt [ Denne Melding var redigert av: Galning på 2002-11-06 17:39 ] Lenke til kommentar
Kellox Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Mange takk for forslagene, men alt er prøvd, jeg har tre ulike maskiner mot modemet, alle lagger like mye. Det er sannsynligvis stor nettpågang, siden dette er bundet mot bestemte klokkeslett (oppdaget i dag). Ingen firewall i routeren heller, så ingenting å oppgradere. Har blitt lovet oppgradering fra Bluecom den 8.11 , så da får vi se. Vennlig hilsen Trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå