Gå til innhold

Justering av Surround.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det finnes noe program som er gratis eller noe som jeg kan justere surroundet mitt på? Å få det til å gi høyere lyd med høytalerne som er bakerst i rommet mitt, for sånn som det er nå hører jeg ikke noe lyd bakifra, kun de jeg har foran meg, siden er er nærmest meg.

Peace, Ziaka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

disse progrmmene som er beregnet til å justere lydkort er skrevet sesielt til den enkelte serien av lydkort så du må søke på netet.

f.eks crative har egne programmer til sine lydkort.

det enkleste er å gå til produsentens hjemmside for å lete etter programmer som kan brukes .

hvilket lyd kort er det du har ?

Lenke til kommentar
disse progrmmene som er  beregnet til å justere lydkort  er  skrevet  sesielt  til den enkelte  serien av  lydkort så du må søke  på netet.

f.eks crative har egne programmer  til sine lydkort.

det enkleste er å gå til produsentens hjemmside  for  å lete etter programmer  som kan brukes .

hvilket  lyd kort er det du har ?

6939561[/snapback]

Creative Audigy2 ZS.

Har ikke funnet den programvaren på hjemmesidene dems =\

Lenke til kommentar

Jeg sitter i eksakt samme situasjon.

Jeg har høytalerene plaser rundt meg så alle vinklerene er riktige, men avstanden er ikke 100% korrekt pga. det er ikke alltid noe å henge høyatalerene fast på i eksakt rett avstand.

Jeg skulle gjerne hatt et program som beregnet for meg hvor mye delay jeg måtte ha på de kanalene som er nærmest meg slik at lyden nådde meg 100% synkronisert, samt hvor mye høyere lyden må være i de høytalerene som er lengt vekke for at det skal høres like høyt ut fra der jeg sitter.

Jeg vet Creative har et program som lar deg justere delay og volum for hjer kanal, men jeg husker ikke om det hjelper deg å kalibrere eller regne ut disse tingene. Husker desverre ikke hva det het, men vet det er blandt Creatives offisielle verktøy.

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne hatt et program som beregnet for meg hvor mye delay jeg måtte ha på de kanalene som er nærmest meg slik at lyden nådde meg 100% synkronisert

6940488[/snapback]

Klarer ikke å fatte hvordan du klarer å oppfatte lyden som usynkronisert. Mtp lydhastigheten skulle jo ikke dette være noe problem :hmm:

Har selv et Audigy 2 (Value versjonen riktignok), fikk med programvare som gjør at jeg kan justere volumforholdet mellom fremre og bakre del av surroundsettet (Logitech X-530). Tror faktisk at det var en funksjon, ikke et eget program når jeg tenker meg om. CMSS3D tror jeg det heter, du kan jo se om du finner noe a'la det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...