Degeim Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Når mine php-dokumenter utfører operasjoner som medfører feil, viser de den vanlige error-siden med informasjon om hvilken fil og hvilken linje feilen oppstod. Men er det mulig - og i så fall hvordan? - å fange opp feilen, som feks i Visual Basic: Try Her er det skript som kanskje lager en feil Catch Her er det som skal skje hvis skriptet over lager en feil End Try Og på den måten vise en "Det har skjedd en feil. Feilen er loggført, og vil bli sjekket snart."-side? Takk, Degeim Endret 24. september 2006 av Degeim Lenke til kommentar
xqus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Kanskje dette kan hjelpe deg: http://no.php.net/exceptions Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Det var altså så likt :!: Takk! Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Men det viser seg dessverre at jeg får følgende feil: Parse error: parse error, unexpected '{' in /home/www/psibasoft.awardspace.com/erlend/php.php on line 3 Det eneste på linje 3 er: try{ Hele try-blokken er riktig avsluttet, og det er semikoloner på alle steder det skal være det. Jeg bruker (som dere ser) www.awardspace.com sin gratis-server. Kan det være noe som ikke er aktivert i phpen deres? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har de støtte for PHP5? Hvis ikke så funker exceptions ytterst dårlig aka. ingen støtte. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 De har 4.4.1. Er det noe annet jeg kan bruke da? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) De har 4.4.1. Er det noe annet jeg kan bruke da? 6932752[/snapback] Vel, hvis du veit eksakt hvor feilen vil oppstå kan du gjøre noe slikt: @et_eller_annet or die('error'); et_eller_annet kan i stor grad byttes ut med det meste (funksjoner, variabler osv.). Die kan i praksis erstattes av enhver funksjon du måtte ønske å bruke for feilhåndteringen. En fordel å avslutte den funksjonen med die eller exit slik at resten av scriptet ikke kjører, men det er ingenting i vegen for å la det fortsette. Bare vær obs på at du da kan ha falske data fra akkurat den linja. PS: @ brukes for å tie en linje slik at den ikke gir noen feilmelding. Tillegg: Ja, jeg veit det kan diskuteres hvor pent det er, men det funker nå iallfall. Endret 24. september 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Så lenge man viser en form for feil, så mener ikke jeg at det er galt å bruke @. Ikke alltid det er så pent med en PHP-error på en stor side (dagbladet.no har ofte dette). set_error_handler() lar deg lage din egen feilmelding på hver error-gruppe, og er kanskje enklere enn å lage en egen "@... OR die()" for hver del som kan gi en feilmelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå