Jonas-Martin Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei! Jeg har tenkt til å legge inn litt lyd i bilen min. Det er en Toyota Corolla DX -86mod. Den spilleren som sitter der orginalt er borte, men det henger igjen noen ledninger jeg ikke skjønner oppgavene på helt. De som går til høyttalere er OK. Det er de strømførende jeg sliter litt med å forstå. (Disse kontaktene skal jeg kutte av, for det er ikke ISO-kontakter.) Den blå ledningen har konstant +12V, men samtlige av de andre 3 ledningene har kontakt mot jord når tenningen er av. Hvis jeg slår på tenningen, er kun den brune jordforbindelse, mens den grønne og hvite da får +12V. Jord er jo ok, og den permanente +12V er jo til å holde memory på spilleren, men hva i all verden er de to siste til? Den ene skal vel brukes til å aktivere spilleren når man slår på tenningen? Hadde vært kjekt å fått hjelp med dette! Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) A-1: Telefonmute A-4: +12V konstant A-5: Remote/motorisert antenne A-6: Belysning A-7: +12V via tenning A-8: Jord B-1: Høyre bak + B-2: Høyre bak - B-3: Høyre foran + B-4: Høyre foran - B-5: Venstre foran + B-6: Venstre foran - B-7: Venstre bak + B-8: Venstre bak - Den blåe ledningen din med konstant 12volt kobler du til A4 på iso-pluggen din. Brun til A8. Grønn og eller hvit (spiller ingen rolle) kobler du til A7. Poenget med den ledningen til teningen er å skru den på når tenninga er på... A1, A5 og A6 trenger du ikke bry deg mye om. Motorisert antenne (A5) Bruker du til Remote hvis du evnt har ekstern forserker.. Hvis du kjøper løse ISO-plugger står det oftest på ledningene hva de er til. Om Jeg ikke husker feil var rød konstant og gul tenning og jord svart. Remoten er blå... Endret 25. september 2006 av wazzza Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Virker som du vet hvordan dette skal gjøres, så det er vel bare å sette i gang. Om du skal bruke den grønne eller den hvite blir antageligvis det samme på den du aktiverer spilleren med. Lenke til kommentar
NOddi Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Et lite tips !! På biltema har de overganger fra dise kontaktene til iso kontakter =) Kjøpte overgangen selv for non uker tilbake=) Funker de men nå har jeg Toyota Corolla Xli 95 mod da ;D men det så ut til å være de samme kontaktene =) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Hei! Jeg har tenkt til å legge inn litt lyd i bilen min. Det er en Toyota Corolla DX -86mod. Den spilleren som sitter der orginalt er borte, men det henger igjen noen ledninger jeg ikke skjønner oppgavene på helt. De som går til høyttalere er OK. Det er de strømførende jeg sliter litt med å forstå. (Disse kontaktene skal jeg kutte av, for det er ikke ISO-kontakter.) Den blå ledningen har konstant +12V, men samtlige av de andre 3 ledningene har kontakt mot jord når tenningen er av. Hvis jeg slår på tenningen, er kun den brune jordforbindelse, mens den grønne og hvite da får +12V. Jord er jo ok, og den permanente +12V er jo til å holde memory på spilleren, men hva i all verden er de to siste til? Den ene skal vel brukes til å aktivere spilleren når man slår på tenningen? Hadde vært kjekt å fått hjelp med dette! 6930876[/snapback] Den som er 12v permanent er batteristrømmen, denne er der for å få memory på spillern. De to andre er tenningsstrøm og 12v til lysstyring. Bare kjøp en overgang, så slipper du å kludre med det selv. Lenke til kommentar
-clean-look- Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 det virker som at du har nesten samme problem som meg da jeg koblet spiller... det endte med at jeg la opp nytt fra batteriet og inn til spilleren... hvis det er ISO-kobling på spilleren, og du har ISO-kontaktene er det bare og strekke en ny strømleding fra batteriet og inn gjennom torpedoveggen og koble alle som ikke er til høytalere inn på den strømledningen(huks og skill + og -)... ledningene på ISO-kontakten så står det hva de går til(car-lights osv skal på støm) da står du tilbake med bare noen få ledninger som skal brukes til høytalere Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå