Gå til innhold

Linke TV til PC spørsmål

Ziaka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Tv'en min har VGA, SVideo, og HDMI.

Pc'en min har kun Svideo og DVI.

Burde jeg da Kjøpe en DVI-----------HDMI kabel? eller en DVI----------DVI med dvi-vga overgang til tv'en?

DVI -> HDMI er best, da er det digitalt hele veien. Mange skjermkort har også dvi-d tilkobling, som vil si at det ikke er mulig å bruke en dvi -> vga overgang, for det må du ha dvi-i tilkobling på skjermkortet.
spørmål nr2: Jeg kjørte VGA kabel til tv'en min i dag, med en VGA---DVI overgangt til pc'en. Jeg kunne fortsatt ikke se HD kvalitet fra pc'en min. Hvorfor dette? Trenger jeg noen drivere for HD kvalitet eller hvordan er dette ?

6945077[/snapback]

Det er bare å skru opp oppløsningen på pcen til f.eks 1280x720, eller mer sansynlig 1366x768 som de fleste tver bruker, og da har du HD. Dvd'er og lignende blir selvsagt ikke noe mer hd for det, og vil se helt likt ut, eller muligens verre om du har en dårlig avspiller.

6945689[/snapback]

Ohh... Jeg kan ikke ha høyere opplødning på pc'en min enn 1280x1024.

Kan jeg ikke se på HD gjennom PC da ?

Lenke til kommentar

Du kan se HD-filmer uansett hvilken oppløsning du bruker på PC-en. Uavhengig av hvilken oppløsning kildematerialet har, vil det likevel skaleres til oppløsningen du har valgt på PC-en. HD-filmer er i praksis helt vanlige filmer, bortsett fra høyere oppløsning. Du trenger ikke spesiell maskinvare for å spille av høyoppløste filmsnutter, hvis man ser bort fra at det krever mer maskinkraft.

Jeg lurer litt på hva slags PC du har som ikke kan ha høyere oppløsning enn 1280*1024? Det lar seg nok gjøre å omgå dette, f.eks med andre drivere.

Lenke til kommentar
Du kan se HD-filmer uansett hvilken oppløsning du bruker på PC-en. Uavhengig av hvilken oppløsning kildematerialet har, vil det likevel skaleres til oppløsningen du har valgt på PC-en. HD-filmer er i praksis helt vanlige filmer, bortsett fra høyere oppløsning. Du trenger ikke spesiell maskinvare for å spille av høyoppløste filmsnutter, hvis man ser bort fra at det krever mer maskinkraft.

Jeg lurer litt på hva slags PC du har som ikke kan ha høyere oppløsning enn 1280*1024? Det lar seg nok gjøre å omgå dette, f.eks med andre drivere.

6946996[/snapback]

Er PC skjermen min som ikke tillater mer enn det, men nå kolet jeg tv'en aølene til pc'en og da kunne jeg velge 1300oppløsninga.. og da gikk det.

HERREGUD så deilig kvalitet.. ble utrolig overasket.

Men jeg burde kjøpe meg DVI--HDMI kabel for mer kvalitet? jeg skjønte ikke helt hva dere snakka om med dvi-a osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...