Meits Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Gjentatte ganger har jeg merket en bitter og ekkel smak på Peppes Pizzas pizzabunner. Den gyseige smaken kan minne om lakris/anis, og har ødelagt flere pizzamiddager på Peppes. Er det noen som vet hva slags gift de putter i deigene sine? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 vet i allefall at de bruker stjerneanis i noen av sausene sine, mulig de bruker dette i bunnene også! Lenke til kommentar
Meits Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Det kan nok være i sausen smaken ligger. Har vært vrient for meg å definere siden den er så dominerende. Men uansett, er det mange som liker en så fremtredende stjerneanissmak? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg syns det ikke er spesielt godt. Når det står på menyen: "Salsa oppskriften er peppes spesialitet og er beholdt som en hemmelighet i flere 10-år" så ler jeg litt, for det er nok ikke mange som ønsker å stjele den oppskriften! Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg syns det ikke er spesielt godt. Når det står på menyen: "Salsa oppskriften er peppes spesialitet og er beholdt som en hemmelighet i flere 10-år" så ler jeg litt, for det er nok ikke mange som ønsker å stjele den oppskriften! 6930913[/snapback] Har så mange ganger tenkt det samme som deg! Hvis du spiser pizzabuffé på peppes smaker alle pizzaene likt på grunn av den overdominerende sausesmaken, som ikke er spesielt god heller. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 eneste som er godt på peppe's er rømmedressingen, den er sykt god.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Salsaen på Peppes er da god, den... Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 pizzabakern har overtatt meg som kunde (samt en lokal italiener, som er jævlig dyr men god ) Lenke til kommentar
czr Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg tror du tenker på Fennikel . Denne smaker litt som anis, men har en ettersmak som sitter i ganske lenge. Jeg også reagerer på denne smaken og liker den ikke. Blir alltid skuffa når jeg får servert mat med fennikel.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er lei peppes nettopp fordi jeg syns alle smaker så likt. Samme kryddersmaken på alt sammen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Tja, vil si det er en litt annen kryddersmak på Stars and Stripes enn på Fly Away, for eksempel, men det er muligens bare meg. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Spiser aldri på Peppes eller Dolly eller noe andre steder der de serverer de vanlige amerikanske pizzaene, nettopp fordi som andre sier, alt smaker ofte ganske likt. Om jeg spiser pizza, går jeg for de klassiske italienske. Men det er meg da. =P Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hehe, da jeg spiste klassiske italienske pizzaer i Italia, smakte de også relativt likt hverandre... De er likevel gode, men jeg foretrekker nok den amerikanske måten. I Italia er dem veldig glad i Rucola forresten, og det er ikke så bra. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Urk, hvem er vel ikke lei av ruccola? Grusomt! Men her i Lillehammer har vi hatt Pizza-krig og alt! 7-8 steder på et såpass lite sted er ganske mye! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Det er pizzakrig over hele Norge... Alle tror de kan lage god pizza, de aller fleste tar feil. Når det gjelder sausen til Peppes så kan jeg være enig i at pizzasausen (ikke salsaen, som er en helt annen saus, og ikke brukes på pizzaer) ikke er det beste ved pizzaen. Bunnen og osten, derimot... Nammings! Den beste sausen syntes jeg Flamenco har. De har også best pepperoni, which I like! Err... Nå kommer jeg veldig bort fra poenget her... Det er nok en eller annen urte i sausen du reagerer på, og det er mulig at noe fyll trekker frem den smaken slik at den blir veldig sterk. Edit: Og ruccola suger! Det er faen ikke noen salat, det er ugress! Endret 26. september 2006 av tofagerl Lenke til kommentar
Meits Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Spiser aldri på Peppes eller Dolly eller noe andre steder der de serverer de vanlige amerikanske pizzaene, nettopp fordi som andre sier, alt smaker ofte ganske likt. Om jeg spiser pizza, går jeg for de klassiske italienske. Men det er meg da. =P 6943077[/snapback] Det er rart at kjedene er de stedene som selger overprisede pizzaer. Her jeg bor er det flere lokale pizzarestauranter som lager bedre pizza til en mye hyggeligere pris enn Peppes og Dolly. Apropos fennikel, det skal jeg kjøpe og ta en test på! Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Nå må dere gi dere da.. Fins jo knapt bedre pizza i norge enn på peppes... Spesielt nr.30: Heavy Heaven med rømmedressing.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Tja, det er vel smak og behag. Jeg handler pizza på et av de lokale pizzabakeriene, da får jeg det billig (priser fra 60,-), og som sagt, jeg liker bedre de italienske pizzaene med tynn bunn og ikke altfor mye fyll på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ein sjeldan gang i blandt et eg på Peppes eller Dolly, ikkje at eg et resturantpizza så ofte, men i så fall blir det Pizzabakeren eller Egon. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Får ikke Peppes Pizza tilsendt pizzabunnene sine fra et bakeri da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå