Grimbo Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hola, Har i ca. 2 dager prøvd å innstallere freevo på en ubuntu 6.06 distro og har _endelig_ fått innstallert via Synaptic package tingen. Programmet finnes i listen over innstallert programvare, men jeg finner det ikke i noen av menyene applications>. Mildt sagt irritert, Faktisk så irritert at jeg har begynt å lete etter vindows xp og mce cdene.... Det er nå like før jeg får nok et tastatur på samvittigheten... Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hva med å åpne en terminal og skrive freevo? Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 tøft... Nå kræsja faktisk hele greia... :!: Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Programmet finnes i listen over innstallert programvare, men jeg finner det ikke i noen av menyene applications>. Mildt sagt irritert6930742[/snapback] Jeg skjønner hva du mener. Da jeg kom fra Windows til Linux stusset jeg også på hvor programikonet ble av etter installasjonen. Dessverre er det ikke like vanlig i Linux-verdenen å legge til ikoner i programmenyer eller på skrivebordet. Hvis du vil ha oversikt over hva som ble installert og hvor, kan du kikke i Synaptic slik: - Trykk Search-knappen - Søk etter freevo - Du får forhåpentligvis opp et positivt søkeresultat og ser at en grønn firkant står foran programnavnet. - Høyreklikk på programmet og velg "Properties" på menyen. - Klikk på tredje flippen "Installed files". Du kan bla deg nedover listen der, til du finner f.eks. /usr/bin/freevo Hvis du vil ha et programikon på skrivebordet, gjør du slik: - Høyreklikk på skrivebordet og velg "Create Launcher..." - Fyll inn navnet du vil ha under ikonet i "Name" - Fyll inn programnavnet i "Command" Hvis du vil legge inn et programikon på applikasjonsmenyen, gjør du slik: - Gå til Applications->Accessories->Alacarte Menu Editor - Trykk på/markér en meny. F.eks. "Applications" - Trykk File->New Entry... - Fyll inn navn og kommando i h.h.v. "Name" og "Command" - Du kan legge inn et nytt ikon ved å trykke på "No icon"-knappen nederst og velge et ikon fra f.eks. /usr/share/pixmaps eller /usr/share/app-install/icons Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Programmet finnes i listen over innstallert programvare, men jeg finner det ikke i noen av menyene applications>. Mildt sagt irritert6930742[/snapback] Jeg skjønner hva du mener. Da jeg kom fra Windows til Linux stusset jeg også på hvor programikonet ble av etter installasjonen. Dessverre er det ikke like vanlig i Linux-verdenen å legge til ikoner i programmenyer eller på skrivebordet. Hvis du vil ha oversikt over hva som ble installert og hvor, kan du kikke i Synaptic slik: - Trykk Search-knappen - Søk etter freevo - Du får forhåpentligvis opp et positivt søkeresultat og ser at en grønn firkant står foran programnavnet. - Høyreklikk på programmet og velg "Properties" på menyen. - Klikk på tredje flippen "Installed files". Du kan bla deg nedover listen der, til du finner f.eks. /usr/bin/freevo Hvis du vil ha et programikon på skrivebordet, gjør du slik: - Høyreklikk på skrivebordet og velg "Create Launcher..." - Fyll inn navnet du vil ha under ikonet i "Name" - Fyll inn programnavnet i "Command" Hvis du vil legge inn et programikon på applikasjonsmenyen, gjør du slik: - Gå til Applications->Accessories->Alacarte Menu Editor - Trykk på/markér en meny. F.eks. "Applications" - Trykk File->New Entry... - Fyll inn navn og kommando i h.h.v. "Name" og "Command" - Du kan legge inn et nytt ikon ved å trykke på "No icon"-knappen nederst og velge et ikon fra f.eks. /usr/share/pixmaps eller /usr/share/app-install/icons 6932498[/snapback] Nyttig info. Heldighvis var det ganske selvforklarende å lage application laucher på skrivebordet. Det er jo som regel bare å skrive inn navnet på applikasjonen og legge til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå