Gå til innhold

Hvordan kan jeg henge plakater o.l. på veggen?

Skogli

Anbefalte innlegg

Jeg har noe spesielt som skal henge på veggen min, nemlig; Det Norske Flagg.

Men siden jeg leier denne hybelen så får jeg ikke lov til å bruke spiker, eller noe annet som lager hull i veggen.

Da kommer spørsmålet mitt; hvordan kan jeg feste et flagg som er 2,5 meter høyt på veggen?

Kitt kanskje? Men holder kitt?

Flagget er jo meget stort og derfor har det litt vekt.

Noen gode idèer?

- Skogli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tannkrem funker til alt! :thumbup:

6930844[/snapback]

Haha, det er ikke et valg en gang. :wee: Det lukter vondt! :p

Chris: Ja, det var akkurat det. Jeg må jo fjerne det og, og det er det jeg gruer meg for.

Men funker ikke kitt bra da?

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Etter personlig erfaring er kitt _veldig_ vanskelig å fjerne! Fikk en hel haug av det på henna ved reprasjon av et gammelt vindu.

Kunne ikke gjøre annet enn å vente på at det skulle forsvinne!

6930903[/snapback]

Tror han tenker på sånn grønn tyggis aktig kitt... ikke sånn avanserte greier...

Lenke til kommentar
gips. og litt maling.

6930832[/snapback]

Du kan jo bruke spiker hvis du bare sparkler igjen og legger på en malingflekk etterpå når flagget skal ned da :thumbup:

Eller så er jo dobbeltsidig teip greit, bare at det kan hende det ikke sitter så godt på flagget hvis det er stofflagg og ikke no nylon/andre kunsfiber materiale.

Spør husverten om du får lov å bruke noen tynne spiker hvis du bare tetter hullet og putter på en malingflekk etterpå :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du putter på en malingsflekk vil den flekken vises godt.

Du kan jo f.eks prøve å male en hvit flekk på et hvitt papir. Den hvite flekken vil vises temmelig godt.

6931313[/snapback]

Ja men hvit maling er jo ikke hvit farge direkte, man må jo selvfølgelig bruke samme type maling/farge som er på veggen fra før av :thumbup: Eneste er at hvis det er lenge siden det har blitt malt så vil den jo mest sansynlig syntes pga at fargen blir blass over tid :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ohh, det norske flagget. Ja det var jaggu spesielt ;)

Skoletyggis/bostik/heftemasse fungerer fint til å henge opp sånne ting på hybelvegger. Evt. kan du kjøpe glue-dots, sitter bra og er lett å fjerne.

6931288[/snapback]

Hvor får jeg kjøpt glue-dots da?

Eller så er jo dobbeltsidig teip greit, bare at det kan hende det ikke sitter så godt på flagget hvis det er stofflagg og ikke no nylon/andre kunsfiber materiale.

6931291[/snapback]

100% vevet polyester.

Har du trelister oppunder taket på hybelen?

I så fall kan du kjøpe noen stifter (veldig små spiker) og henge flagget i nylontråd slik at det kommer i rett høyde.

6931346[/snapback]

Det finnes ikke en planke bit i rommet foruten sengen, skrivebordet og nattbordet. :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg bruker som oftest vanlig blank husholdningstape og bretter den evt. så den blir dobbel hvis ikke det skal synes.

Det er ikke det kraftigste, men holder fint til plakater, men jeg er litt usikker på flagget.

Vevet polyester skal da ikke være så tungt.

Det lager i allefall ikke merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...