Gå til innhold

Systemfiler som ligger på feil harddisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det burde vel gå greit med disconnect "system disken" , boote med XP plata , trykke F6 loade raid drivere og deretter velge repair installasjon .

Ellers har du jo R (Recovery console) med 1) fixmbr , 2) fixboot /scan, og 3 ) diskpart for å sette partisjon aktiv (select disk x + select partition y + active for å sette partisjon y på disk x som active).

Dette bør ordne biffen .

6932026[/snapback]

Hei igjen!!

Biffen ble nesten perfekt stekt, bortsett fra når jeg nå kommer til innloggingsskjermen så er hverken mus eller tastatur(har prøvd flere) aktivert. Jeg klarer med andre ord ikke å logge meg på :hmm:

Hva kan dette skylles.

Lenke til kommentar

:thumbup: Det var jo gode nyheter .

Hva endte du opp med å gjøre av alt.1 og alt.2 da ...

Alt.1)

Det burde vel gå greit med disconnect "system disken" , boote med XP plata , trykke F6 loade raid drivere og deretter velge repair installasjon .

Alt.2)

Ellers har du jo R (Recovery console) med 1) fixmbr , 2) fixboot /scan, og 3 ) diskpart for å sette partisjon aktiv (select disk x + select partition y + active for å sette partisjon y på disk x som active).

Lenke til kommentar

Ble alternativ 2 som ordnet opp. Hadde litt småproblemer etterpå der maskinen plutselig bare restartet, men jeg tok ut strømmen og lot den stå litt alene. Nå har den ikke reboota på lenge så alt ser ut til å funke.

Det var 1) fixmbr , 2) fixboot som jeg skrev inn, så vet du det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...