..Bjørnar.. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er det noen som veit om det blir mylig å oppdatere våre "gamle" N80 til N80ie? Er jo slått fast at "ie" bare er softwareupdate, så det er vel i teorien mulig. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 I teorien kan du oppdateren N80 til N80i, om det er mulig i praksis vet jeg ikke. Jeg tro ikke det er noen forskjell på hardwaren på N80 og N80i (N80ie?). Så i teorien skal det "bare" være å flashe mobilen og legge inn ny FW Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Det er "i teorien" delen jeg liker. Så lenge det "i teorien" er mulig er det altids en eller annen programmerer der ute som finner det for godt å fjerne en ploing og legge til en pling så alt går i orden! Ser for meg crack osv til Nokia Software Updater som gjør at programmet gjennkjenner N80 som N80i(e).. Bekymrer meg ikke nevneverdig for det.. Håpet er jo at Nokia skal innse dette og heller gjøre det selv.. Så slipper vi all denne pling og ploing mekkinga! Får min N80 i posten på onsdag, så hadde jo helst sett at jeg ikke gjorde ett bomkjøp ei uke eller to før N80i(e) ligger i butikkhylla. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 En på my-symbian forumet som har testa dette og det skal vistnok funke. Ingen som har sett noe til firmwaren dog :\ Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 En på my-symbian forumet som har testa dette og det skal vistnok funke. Ingen som har sett noe til firmwaren dog :\ 6933427[/snapback] Antar firmwaren lar vente på seg til den nye N80(i/e/ie, whatever..) er lansert worldwide? Tror det er håp jeg da! Har du noen link til tråden? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 En på my-symbian forumet som har testa dette og det skal vistnok funke. Ingen som har sett noe til firmwaren dog :\ 6933427[/snapback] Antar firmwaren lar vente på seg til den nye N80(i/e/ie, whatever..) er lansert worldwide? Tror det er håp jeg da! Har du noen link til tråden? 6933499[/snapback] http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=51289 Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Går dette?: Koble N80 IE til PC-en. Kopiere ALT på telefonen til en mappe på PC-en Koble N80 til PC-en Legge over filene fra N80 IE og overskrive ALT. Vl N80 nå være en N80 IE eller bare et stykke avansert HW med fucka FW? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Går dette?:Koble N80 IE til PC-en. Kopiere ALT på telefonen til en mappe på PC-en Koble N80 til PC-en Legge over filene fra N80 IE og overskrive ALT. Vl N80 nå være en N80 IE eller bare et stykke avansert HW med fucka FW? 6935597[/snapback] Den hørte nok litt opptimistisk ut Får bare vente på en FW, så bør det fungere. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Hm.. Skal ikke si at det skal funke, men må jo få nevne det at alt av programmer på disse telefonene stort sett er installert på minnekortet som følger med.. Er jo mulig at noe av programvaren kan hentes fra et N80ie minnekort, selv om det kanskje er litt naivt å tro at Nokia gjør det så lett for oss. Tror nok Nokia kommer med en type firmware til den "gamle" N80 slik at vi også får N80ie funksjonene. På den måten slipper de å risikere at vi "kødder" for mye med programvaren deres for å lage N80ie av samtlige N80 i omløp! Om ikke det kommer en FW update, så kommer nok de gjeldene programmene som downloads tenker jeg. Gidder ikke bekymre meg mer for dette, tror vi får det som vi vil! EDIT: skriveleif Endret 25. september 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hm.. Skal ikke si at det skal funke, men må jo få nevne det at alt av programmer på disse telefonene stort sett er installert på minnekortet som følger med.. Er jo mulig at noe av programvaren kan hentes fra et N80ie minnekort, selv om det kanskje er litt naivt å tro at Nokia gjør det så lett for oss. Tror nok Nokia kommer med en type firmware til den "gamle" N80 slik at vi også får N80ie funksjonene. På den måten slipper de å risikere at vi "kødder" for mye med programvaren deres for å lage N80ie av samtlige N80 i omløp! Om ikke det kommer en FW update, så kommer nok de gjeldene programmene som downloads tenker jeg. Gidder ikke bekymre meg mer for dette, tror vi får det som vi vil! EDIT: skriveleif 6935762[/snapback] Tviler på at Nokia gjør det. Det er bare å vente til det kommer en vanlig firmware og flashe med Phoenix, ikke noe stress. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Går det an å "lure" Nokia til å tro at din N80 er en N80 IE og så oppdaterer den til N80 IE FW når du tar FW oppdatering? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Går det an å "lure" Nokia til å tro at din N80 er en N80 IE og så oppdaterer den til N80 IE FW når du tar FW oppdatering? 6935835[/snapback] Jeg "veit" jeg kan gjøre det om det er 100% sikkert at hardware er den samme. Kjenner en type på verkstedet. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hm.. Skal ikke si at det skal funke, men må jo få nevne det at alt av programmer på disse telefonene stort sett er installert på minnekortet som følger med.. 6935762[/snapback] Så det ligger programmer på minnekortet som fulgte med? Har ikke sjekket det ut, siden jeg innstallerte ett 1GB kort med engang jeg fikk den... Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Så det ligger programmer på minnekortet som fulgte med? Har ikke sjekket det ut, siden jeg innstallerte ett 1GB kort med engang jeg fikk den... 6935953[/snapback] Mine "disse telefonene" beløper seg til N70 og N90 til nå da det er disse jeg har fått testet. Regner med det noe av det samme på N80? Min ligger i posten på onsdag, før det er jeg nødt til å referere til tidligere N-series telefoner. Noen som veit hva som ligger på det originale minnekortet på N80? Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Så det ligger programmer på minnekortet som fulgte med? Har ikke sjekket det ut, siden jeg innstallerte ett 1GB kort med engang jeg fikk den... 6935953[/snapback] Mine "disse telefonene" beløper seg til N70 og N90 til nå da det er disse jeg har fått testet. Regner med det noe av det samme på N80? Min ligger i posten på onsdag, før det er jeg nødt til å referere til tidligere N-series telefoner. Noen som veit hva som ligger på det originale minnekortet på N80? 6936010[/snapback] Tror neppe det ligger noe på det minnekortet som kommer med tlf. Jeg brukte det i en 3 ukers tid, før jeg skiftet, og har alle programmene fortsatt. Endret 25. september 2006 av tulling03 Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det er nok ikke så enkelt Standard programmer og OS ligger på Z:\ disken Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Hadde en browser på N70 som lot meg lese og kopiere fra/til Z: disken! Hva het den igjen da.. Pokker! Var i en serie programmer husker jeg.. Begynte på "E" tror jeg? Noen som veit? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hadde en browser på N70 som lot meg lese og kopiere fra/til Z: disken! Hva het den igjen da.. Pokker! Var i en serie programmer husker jeg.. Begynte på "E" tror jeg? Noen som veit? 6936288[/snapback] Ikke det du er ute etter. Men jeg vedder en mill på at du/dere aldri vil fikse FW på den måten. Om du kjenner en kis som jobber på et Nokia-sted så bare vent til N80i-firmwaren kommer og flash. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Z: disken er ingen fysisk disk. Det er bare en partisjon av den fysiske disken C:. SÅ hvis du kan kopiere HELE den interne disken så burde det gå. Tviler derimot på at det finnes et verktøy som gjør det. Nå har ikke jeg peiling da. Hadde det vært så lett tror jeg noen "geeks" hadde gjort det for lengst Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Z: disken er read-only. Du kan kopiere filene fra Z: disken men du kan ikke kopiere de tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå