Melkekartong Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei. Vet dere hvor man kan få kjøpt en starter til en audi80 89mod? (ikke merkeforhandler ) Og hvilken starter er det som brukes på disse bilene? (Kan jeg f.eks. finne samme type startmotor i en audi 90? eller en tilfeldig VW?) Jan Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Mekonomen... Audi 80 t89 (1986-1991 mod) bruker stort sett samme deler som Audi 90. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Okaj. Jeg fikk tak i "ny" brukt starter hos Norsk bildelsenter.. Men fyttirakker'n, for et heeelv.. det er å få av starter'n! Greie nok de to boltene bak, men den møkkaumbracoskruen som holder braketten blir jo rundt med en gang!! Og det er ingen plass til å slå inn umbraconøkkelen ordentlig på! ;( Jaja, jeg har noen timer med dremelen foran meg.. Lurer på om man får kjøpt 100pk med kutteskiver til dremel Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 kommer du til rundt hodet på umbraco-skruen? I så fall kan en vannpumpetang gjøre nytten... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 hehe, jeg har kutta bort hodet på umbracoskruen, så får vi se om jeg finner på noe lurt etter hvert.. Eksosrøra er AKKURAT i veien for umbracoen, så jeg klarte såvidt å lure en umbraconøkkel innpå.. Men jeg fikk jo ikke hamra den inn i det hele tatt eller noe som helst. Kom bare til med nøkkelen og dremelen.. Hvorfor SKAL de gjøre det så vanskelig? Det er nesten utelukkende sekskanthoder på samtlige skruer under panseret, men akkurat på det trangeste, krongleste og møkkete stedet bestemte de seg for å bruke en umbracoskrue. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du vurderte ikke å demontere eksosen før du kappa skruen da Mye ligger kronglete til under skallet på en bil, men det meste som hindrer deg i å komme til ting lar seg demontere... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 hehe, jeg vokste ikke akkurat opp i et verksted, så det å montere startmotoren er en stor nok utfordring for meg foreløpig ;P Jaja, jeg får vel ta resten av slipinga i helga. Hvis jeg en dag blir nødt til å ta ut motoren, kan jeg jo fikse alt da Jeg lurer på om jeg skal lage en "online"-haynes med videofilm der man ser virkeligheten.. Der "skru ut boltene" blir "Vri henda mellom den greia der og den der, pass på at bilen er kald så du ikke brenner deg (!), for å løsne den der må du sannsynligvis STÅ oppi panseret ditt, pass deg for den skruejævelen der, sporet kommer til å bli rundt hvis du ikke passer på".. En guide for folk som er like grønne som meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå