nbor Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Utrolig vanskelig valg, jeg skal ha meg lommekamera, minst mulig og best mulig til ca kr 3000.- og over. Har nå sett tester på : Casio Exilim EX-Z1000, den ser veldig bra ut, har 10Mpix, vinner testen i DigitalFoto, mens Din side gir den en 4 -terning. Canon Digital Ixus 800 IS får en 6-terning og er av mine favoritter... Fujifilm FinePix F30 anbefales av Akam. Nikon Coolpix P3 har jeg veldig lyst på, trådløs valg, men litt stor og klumpete tror jeg... Hjelp anbefalinger ønskes... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Personlig synes jeg du får desidert mest om du velger Nikon Coolpix P4, som er samme kamera som P3 uten wifi-funksjon (den er ikke så veldig nyttig uansett, og mye tregere enn USB overføring). Men om man synes den er for stor, og ikke liker designet, så er kanskje Ixus 800IS det beste valget. Det er ikke store forskjellen i størrelse, men for noen er de små millimeterne kanskje avgjørende. Casio sine ti megapixler har absolutt ingen fordeler fremfor f.eks Ixus sine seks. DigitalFoto har vært medvirkende i en del rare testresultater før, og jeg mistenker at Casio'en kan ha vunnet pga. flest megapixler i dette tilfellet. Heng deg uansett ikke for mye opp i enkelttester. F30 er vel et godt kamera med god ytelse på høye ISO-verdier etter hva jeg har hørt, men har ikke optisk bildestabilisator. Lenke til kommentar
nbor Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Flott tusen takk, Valget ble Canon ixus 800 IS med 1GB SD minnekort til kr 3100.- ferdig levert i postkassen. Venter spent nå. Lenke til kommentar
dok Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Flott tusen takk,Valget ble Canon ixus 800 IS med 1GB SD minnekort til kr 3100.- ferdig levert i postkassen. Venter spent nå. 6931983[/snapback] Får eg spørja kvar du fekk kamera til den prisen? Lenke til kommentar
nbor Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Flott tusen takk,Valget ble Canon ixus 800 IS med 1GB SD minnekort til kr 3100.- ferdig levert i postkassen. Venter spent nå. 6931983[/snapback] Får eg spørja kvar du fekk kamera til den prisen? 6932612[/snapback] Finn.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå