VikinGz Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har lyst på doal core og har kikket lenge på core2 men det viser seg at hovedkorte mitt ikke støtter dette. Jeg kjører i dag en intel pentium 4 630 (3ghz) Jeg har ikke hovedkort slik at jeg får overklokka den og tenkte at jeg kunne slå til å kjøpe en ny cpu Jeg tenkte på intel pentium D 945. Denne er dual core og er koster like mye som den jeg har nå (ironisk nok) Den er på 3,4ghz og 2mb L2 cach på begge kjernene. Så kikka jeg litt rundt og fant en ganske så lik cpu D 950 men denne kosta flesk og slukte over 130w tdp :S Men vill jeg tjene på å oppgradere fra intel pentium 4 630 til pentium D 945? Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har lyst på doal core og har kikket lenge på core2 men det viser seg at hovedkorte mitt ikke støtter dette.Jeg kjører i dag en intel pentium 4 630 (3ghz) Jeg har ikke hovedkort slik at jeg får overklokka den og tenkte at jeg kunne slå til å kjøpe en ny cpu Jeg tenkte på intel pentium D 945. Denne er dual core og er koster like mye som den jeg har nå (ironisk nok) Den er på 3,4ghz og 2mb L2 cach på begge kjernene. Så kikka jeg litt rundt og fant en ganske så lik cpu D 950 men denne kosta flesk og slukte over 130w tdp :S Men vill jeg tjene på å oppgradere fra intel pentium 4 630 til pentium D 945? 6929825[/snapback] Pentium D 945 er nok en del raskere, men den blir sinsykt varm. Så hvis du kjøper den, kjøp med en ny kjøler. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 På ting som utnytter dual-core så vil du jo merke en oppgang. Ting som bare utnytter 1 kjerne vil du vel merke litt på, du går i alle fall opp 400 MHz. Bare pass på at hovedkortet ditt støtter Pentium D også, det ligger støtte for dette i alle chipsett fra og med i945. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå