Gå til innhold

N80 - A2DP og BT v2.0?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, underveis. Men under konklusjon skriver de at det er BT v2.0.. Derfor jeg lurer!

EDIT:

Sitat:

"Ellers har N80 alt du kan forvente av teknologi i en moderne smarttelefon - blåtann 2.0, Wi-Fi, EDGE og 3G, støtte for fire GSM-bånd og A2DP for trådløs stereolyd. Symbian OS-operativsystemet gjør det mulig å installere ekstra funksjoner og programmer etter behov."

Lite proft.. :dontgetit: Litt skuffet over Amobil.no der, pleier å ha knallgode tester!

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Ja, underveis. Men under konklusjon skriver de at det er BT v2.0.. Derfor jeg lurer!

EDIT:

Sitat:

"Ellers har N80 alt du kan forvente av teknologi i en moderne smarttelefon - blåtann 2.0, Wi-Fi, EDGE og 3G, støtte for fire GSM-bånd og A2DP for trådløs stereolyd. Symbian OS-operativsystemet gjør det mulig å installere ekstra funksjoner og programmer etter behov."

Lite proft..  :dontgetit: Litt skuffet over Amobil.no der, pleier å ha knallgode tester!

6931894[/snapback]

Siden Amobil har bæsja på leggen her og tydeligvis ikke sjekket godt nok før de skrev artikkelen (de skriver jo både v1.2 og 2.0, og at N80 har A2DP), så ta kontakt med dem og be de sjekke dette for deg.

Svaret du får, poster du her på forumet :)

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Den har Bluetooth v1.2

6933416[/snapback]

Which made my job a hell of a lot easier.. :thumbup:

Takk for det.. Neste spørsmål!

Hva er den store forskjellen? Hadde v2.0 på N70, får nå v1.2 på N80. Et steg bakover? :hmm: Hvorfor det eventuelt?

EDIT:

Nokia er ganske enige på flere forskjellige språk: BT v1.2. Står ikke noe om det på den norske sida, men f.eks. den amerikanske har det som fotnote nr 22 under spesifikasjonssiden.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Fra brukermanualen til N80:

Denne enheten er kompatibel med Bluetooth-spesifikasjon 1.2, som støtter følgende profiler:

Basic Printing Profile, Generic Access Profile, Serial Port Profile, Dial-up Networking Profile, Headset Profile, Handsfree Profile, Generic Object Exchange Profile, Object Push Profile, File Transfer Profile, Basic Imaging Profile, SIM Access Profile og Human Interface Device Profile.

Ang. bluetooth:

Så er hovedforskjellen mellom 1.2 og 2.0 hastigheten;

Bluetooth goes around 723K, with data compress it might go up to 1.2 Mb, a normal Bluetooth connection is about 3-6 times the speed of a regular broadband connection.

Bluetooth 2.0

This version is backwards compatible with 1.x. The main enhancement is the introduction of Enhanced Data Rate (EDR) of 3.0 Mbps. This has the following effects (Bluetooth SIG, 2004):

* 3 times faster transmission speed (up to 10 times in certain cases).

* Lower power consumption through a reduced duty cycle.

* Simplification of multi-link scenarios due to more available bandwidth.

* Further improved BER (bit error rate) performance.

Lenke til kommentar

Riktig. Så reint praktisk vil det si at N80 vil oppleves som tregere på overføringer via bluetooth. Ikke det at jeg til nå har opplevd å sende data over BT til en annen enhet med BT v2.0, så regner med jeg har sendt med mellom 0,7 og 1,2 fram til i dag. :p

Har en Nokia BH-900 BT handsfree by the way. Den har støtte for v2.0. Vil lyden nå kunne oppleves som dårligere når jeg får min N80 og den bare får benyttet v1.2? :dontgetit: Skjønner ikke helt hvordan datahastighet spiller inn på hele handsfree-greia.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...