Gå til innhold

Hva slags side er baksiden.net?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CONFLICT er et organ drevet av idealister som deler den felles tanke at et totalitært system så lenge det er mulig bør konfronteres med frimodig ytring og kunnskap. CONFLICT er et non-profit organ som gjennom denne nyhetstjenesten og kunnskapsressursen tilbyr informasjon som med overlegg holdes tilbake av media, forfattere, forelesere, politikere og andre organisasjoner eller personer som helt eller delvis, ideologisk eller økonomisk er assosiert med myndighetene.

Ved første overblikk av siden virker de egentlig ganske nøytrale, ser på både økonomi- og historiesidene og det virker som de får frem begge sider av en sak.

Lenke til kommentar

I følge http://www.baksiden.net/orgside.htm:

"CONFLICT er et organ drevet av idealister som deler den felles tanke at et totalitært system så lenge det er mulig bør konfronteres med frimodig ytring og kunnskap. CONFLICT er et non-profit organ som gjennom denne nyhetstjenesten og kunnskapsressursen tilbyr informasjon som med overlegg holdes tilbake av media, forfattere, forelesere, politikere og andre organisasjoner eller personer som helt eller delvis, ideologisk eller økonomisk er assosiert med myndighetene."

Edit: Bør nevnes at det er en side med en totalitær agenda.

Endret av Superior
Lenke til kommentar
Dagbladet.no): På et norsk nettsted som gir klart uttrykk for høyreekstremistiske standpunkter og nynazist-sympatier

Hvor på nettstedet er dette?

6931284[/snapback]

Det ser du selvfølgelig ikke på nettstedet, ellers ville ingen giddet å ta det seriøst. En ser jo det på gnålingen om at media er infisert av kommunister at dette er en side laget av paranoide høyreekstreme galninger.

Lenke til kommentar
Dagbladet.no): På et norsk nettsted som gir klart uttrykk for høyreekstremistiske standpunkter og nynazist-sympatier

6931284[/snapback]

Det ser du selvfølgelig ikke på nettstedet, ellers ville ingen giddet å ta det seriøst. En ser jo det på gnålingen om at media er infisert av kommunister at dette er en side laget av paranoide høyreekstreme galninger.

6931379[/snapback]

Ok, jeg er forvirret. Dagbladet påstår at dette nettstedet gir klare uttrykk for høyreekstremistiske standpunkter og nynazist-sympatier, men dette ser man selvfølgelig ikke på nettstedet?

Og er det da slik at hvis en virkelig hater kommunister og sosialister (slik dette nettstedet faktisk gir uttrykk for), skal man da bli stemplet høyreekstrem?

Lenke til kommentar

6931284[/snapback]

6931379[/snapback]

Ok, jeg er forvirret. Dagbladet påstår at dette nettstedet gir klare uttrykk for høyreekstremistiske standpunkter og nynazist-sympatier, men dette ser man selvfølgelig ikke på nettstedet?

Og er det da slik at hvis en virkelig hater kommunister og sosialister (slik dette nettstedet faktisk gir uttrykk for), skal man da bli stemplet høyreekstrem?

6931448[/snapback]

Når en med viten og vilje begår lovbrudd bare for å sverte en person (om det TV2 sier er rett), så vil jeg jeg påstå at de som står bak iallefall er ekstreme. Det at det er umulig å finne ut hvem som står bak indikerer også at det er ekstremister.

Lenke til kommentar
Når en med viten og vilje begår lovbrudd bare for å sverte en person (om det TV2 sier er rett), så vil jeg jeg påstå at de som står bak iallefall er ekstreme. Det at det er umulig å finne ut hvem som står bak indikerer også at det er ekstremister.

6931504[/snapback]

Når ble ønske om anonymitet ekstremt?

Men jeg kan være enig i det er ganske ekstremt å begå lovbrudd for å sverte en person.

Likevel er det ingenting her som sier at disse menneskene bak denne siden er høyreekstreme. Det blir da vel litt dumt å stemple alle mening vi ikke liker for høyreekstreme?

Lenke til kommentar

Det dagbladet sier om at nettstedet har nynazist sympatier er direkte løgn. Nettstedet ytrer derimot sympati mot Israel og jøder, noe dagbladet absolutt ikke gjør.

Det at nettstedet henger ut denne kvinnen er ikke bra, slett ikke hvis hun er feil person. Men uansett hvilken tv2-reporter nettstedet hadde hengt ut, så hadde tv2 benektet det.

Lenke til kommentar

Ryktene om at det var denne personen som var den som hadde et forhold til tiltalte har versert siden nyheten kom ut. Så her har en eller annen gått ut og blitt litt overivrig.

Resultatet er at mediapersonell nå blir utsatt for konsekvenser som de selv har påført andre uttallige ganger.

Irionien er absolutt tilstede.

Jeg håper, men tror ikke, at media nå kanksje kan lære noe. Det er til pass for vedkommende som driver siden å bli anmeldt. Man ber om det.

Dette handler om rettssikkerhet.

Lenke til kommentar

Hvor domenet og serveren befinner seg har vel ingenting med saken å gjøre. Det er personene bak som står ansvarlig, og det er de som eventuelt blir saksøkt/politianmeldt. Så lenge de er norske og/eller befinner seg i Norge er vel det hovedsaken.

Og om de ikke var det kunne man reist sak mot dem i USA. Med amerikansk erstatningnivå i mente tror jeg kanskje de foretrekker en norsk domstol...

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...