Gå til innhold

Slackware 8.1 X Config problem.

wil

Anbefalte innlegg

har akkurat installert Slackware 8.1 med windows liggende på fra før. alt gikk greit under installasjonenen til slackware. men når jeg skal logge inn som root å konfiguere X og når jeg skriver XF86CONFIG. så kommer jeg ingen vei. jeg tror det er XF86CONFIG som er rett kommando.

Kan noen hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yes. det har jeg. men jeg finner ingenting søkte faktisk i går eller noe slik. men finner ingenting. som standard. grafisk grensesnitt så kjører jeg GNOME, tenkte jeg skulle prøve det.

Lurer på hva som er galt.

PS: jeg har laget bruker, så nå var det meningen at jeg skulle konfigurer X, men. det var jo lettere i Slackware 8.0 selv om den heller ikke var så enkel.

Kan noen please hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Ikke bruk disse distro-avhengige verktøyene med mindre de funker bra med en gang. XFree86 kan sette opp en config fil selv hvis du ber den om det.

'XFree86 -configure' lager en XFConfig.new som skal fungere.

'XFree86 -xf86config XFConfig.new' Starter x uten noen windowmanager med den nye filen.

Du skal få opp en bakgrunn og muspointer i den høyeste oppløsningen skjermen din støtter, fungerer dette er det bare å sette inn modes i display seksjonen og riktig keyboard før du kopierer filen over til /etc/X11/XF86Config

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...