AlleDager Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) En del av øyet mitt 20% av øyet er helt knall rødt. FÅr ikke blitt mer rødt, knall rødt. Fikk et hardt slag i øyet 2 dager før så jeg er rød over øyet. HVa har skjedd? Endret 24. september 2006 av xDraLLx Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Blodutredelse sikkert.. Ikkenoe farlig.. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Sikkert et blodkar som sprakk. Det ser ikke så bra ut, men det er ikke farlig. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg fikk også det en gang... Men da hadde jeg sølt glansemiddel på det... Går over. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 trur det er blodkar jeg å..har hatt det mange ganger før ikkeno farlig i det hele tatt Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Som alle andre sier, blodkar.... Ikke noe å bekymre seg for Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Fått det selv et par ganger jeg har dykka/snorkla. Dykker dypt ned og finner plutselig ut at jeg ikke klarer å holde pusten lengre. Svømmer så fort opp og glemmer å blåse luft i maska. Blir deretter gående rundt som dracula et par dager. Er ikke no fali. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ikke bekymre deg om det, kos deg heller med å skremme vannet av småbarn i noen dager. Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 ok folkenz takk for svar. Trodde jeg skulle få nedsatt syn jeg! Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Nå har jeg blitt litt mer rød, snart så blodet kommer til min pupill. Er det farlig da? Lenke til kommentar
EVH Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg har sliti mye med øyene mine opp gjennom tiden, men dette er som alle andre sier bare sprengte blodkar som komer til å gå over etter litt tid. Hvis det nærmer seg pupill blir det derimot litt værre.. Høres ikke så ille ut nå, men hvis det fortsetter å nærme seg pupillen ville jeg besøkt en lege/øyelege. Øynene er nok mest sannsynlig tilbake til normalt innen uka er over tipper jeg.. Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Jeg har sliti mye med øyene mine opp gjennom tiden, men dette er som alle andre sier bare sprengte blodkar som komer til å gå over etter litt tid. Hvis det nærmer seg pupill blir det derimot litt værre.. Høres ikke så ille ut nå, men hvis det fortsetter å nærme seg pupillen ville jeg besøkt en lege/øyelege. Øynene er nok mest sannsynlig tilbake til normalt innen uka er over tipper jeg.. 6942273[/snapback] Ok så jeg skal gå til legen da? siden nå er blodet 2-3 mm unna pupillen? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg sprakk et blodkar i den ene pupillen og resultate ble at jeg ikke kunne se på øyet i 1-2 uker. Måtte ligge på sykehus i 5 dager helt i ro for at blodkaret skulle få reparert seg og dermed minske risikoen for nedsatt syn. Har nå et litt merkelig fargesyn der grønn- og rødfargen er forskjellig på hvert øye, var litt plagsomt i begynnelsen men har vendt meg til det etter hvert. Så min anbefaling, gå til legen selv om dette mest sansynlig er ufarlig (så lenge blodet ikke kommer inn i pupillen) Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Jeg sprakk et blodkar i den ene pupillen og resultate ble at jeg ikke kunne se på øyet i 1-2 uker. Måtte ligge på sykehus i 5 dager helt i ro for at blodkaret skulle få reparert seg og dermed minske risikoen for nedsatt syn. Har nå et litt merkelig fargesyn der grønn- og rødfargen er forskjellig på hvert øye, var litt plagsomt i begynnelsen men har vendt meg til det etter hvert. Så min anbefaling, gå til legen selv om dette mest sansynlig er ufarlig (så lenge blodet ikke kommer inn i pupillen) 6943372[/snapback] Men du sprakk et blodkar inne i pupillen, da skadet du vel pupillen. Jeg sprakk bare på siden. MEn pappa sa det ikke var noe farlig, men skal for sikkerhetskyld ringe legevakten nå jeg Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Legen sa at det var rester av blod inni pupillen som gjorde at jeg hadde litt anderledes fargesyn, så så lenge det er inne i hvitøyet er du safe! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Dra en tur innom et apotek eller lege og hør med dem. Jeg tror det skal gå bra. Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Ringte legevakta di sa at jeg skulle ringe hvis det gjorde vont ol. Så jeg skal ringe hvis jeg får blod i pupillen da? Hater noen leger as, skal likksom ringe når skaden har skjedd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå