Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er knall rød i øyet

AlleDager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sliti mye med øyene mine opp gjennom tiden, men dette er som alle andre sier bare sprengte blodkar som komer til å gå over etter litt tid.

Hvis det nærmer seg pupill blir det derimot litt værre.. Høres ikke så ille ut nå, men hvis det fortsetter å nærme seg pupillen ville jeg besøkt en lege/øyelege.

Øynene er nok mest sannsynlig tilbake til normalt innen uka er over tipper jeg.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har sliti mye med øyene mine opp gjennom tiden, men dette er som alle andre sier bare sprengte blodkar som komer til å gå over etter litt tid.

Hvis det nærmer seg pupill blir det derimot litt værre.. Høres ikke så ille ut nå, men hvis det fortsetter å nærme seg pupillen ville jeg besøkt en lege/øyelege.

Øynene er nok mest sannsynlig tilbake til normalt innen uka er over tipper jeg.. :)

6942273[/snapback]

Ok så jeg skal gå til legen da? siden nå er blodet 2-3 mm unna pupillen?

Lenke til kommentar

Jeg sprakk et blodkar i den ene pupillen og resultate ble at jeg ikke kunne se på øyet i 1-2 uker. Måtte ligge på sykehus i 5 dager helt i ro for at blodkaret skulle få reparert seg og dermed minske risikoen for nedsatt syn. Har nå et litt merkelig fargesyn der grønn- og rødfargen er forskjellig på hvert øye, var litt plagsomt i begynnelsen men har vendt meg til det etter hvert.

Så min anbefaling, gå til legen selv om dette mest sansynlig er ufarlig (så lenge blodet ikke kommer inn i pupillen)

Lenke til kommentar
Jeg sprakk et blodkar i den ene pupillen og resultate ble at jeg ikke kunne se på øyet i 1-2 uker. Måtte ligge på sykehus i 5 dager helt i ro for at blodkaret skulle få reparert seg og dermed minske risikoen for nedsatt syn. Har nå et litt merkelig fargesyn der grønn- og rødfargen er forskjellig på hvert øye, var litt plagsomt i begynnelsen men har vendt meg til det etter hvert.

Så min anbefaling, gå til legen selv om dette mest sansynlig er ufarlig (så lenge blodet ikke kommer inn i pupillen)

6943372[/snapback]

Men du sprakk et blodkar inne i pupillen, da skadet du vel pupillen. Jeg sprakk bare på siden. MEn pappa sa det ikke var noe farlig, men skal for sikkerhetskyld ringe legevakten nå jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...