00fredrik00 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei... Har en web side som kjører på IIS, jeg har lyst til å passordbeskyttte sida. Dette hadde vært det best, men hvordan gjør man det? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: 00fredrik00 på 2002-10-31 20:50 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: 00fredrik00 på 2002-10-31 20:54 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: 00fredrik00 på 2002-10-31 21:22 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hvis du gåt inn på egenskaper på web-serveren din så skal det vare en fane som heter noe med sikkerhet/security eller.no. Der kan du velge bort Anonym/anonymous tilgang. Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Takk skal du ha for raskt svar, bare en ting til. Hvor er det jeg kan legge til forskj. brukere som kan komme inn? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-31 21:01, skrev 00fredrik00:Takk skal du ha for raskt svar, bare en ting til.Hvor er det jeg kan legge til forskj. brukere som kan komme inn? Hei, når jeg gikk inn på posten her nå så kom det opp et vindu hvor jeg kan skrive inn navn og passord. Det var ikke tilf.vis til webserveren din ? Høyreklikk på My Computer > Manage (Behandle) > Users and loosers > Add user osv.... _________________ P4 [email protected] Asus P4B533-V 2x256MB TwinMos 266DDR 2100 :sad: Crucial 9700Pro Min Netopia Guide [Word] Webserveren er nede :sad: Snart tilbake ! [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-10-31 21:06 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hvorfor passord-boksen kommer opp ? ....Det er fordi du har det bildet i første post på din egen server og nå har vi ikke tilgang til det. Lag en public folder hvor alle har tilgang - her kan du legge bilder osv. som du skal dele/vise på internet..... Husk å innstallere de siste patcher, bugfixes og de aller nyeste bugsene til IIS. Ta en tur på Technet og søk etter IIS. Da kan du lese om hvordan du ytterligere kan redusere faren for innbrudd på serveren din.... _________________ P4 [email protected] Asus P4B533-V 2x256MB TwinMos 266DDR 2100 :sad: Crucial 9700Pro Min Netopia Guide [Word] Webserveren er nede :sad: Snart tilbake ! [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-10-31 21:18 ] Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Takk skal du ha for hjelpen! Bildet lå nok inne på serveren, som ingen hadde tilgang til, ikke jeg engang. Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Hei igjen... Jeg fant ikke no users and loosers i manage menyen min..Jeg har win xp. Det eneste jeg fant var local users and groups, det lå i systemtools. Prøvde å lage en user der, men det ble bare en vanlig påloggings user som man logger inn i windows med. Kunne noen være så snill å gi meg en litt mer presis beskrivelse? Hadde vært fint om noen kunne beskrive hvrdan man lager en user Setter pris på all hjelp. [ Denne Melding var redigert av: 00fredrik00 på 2002-11-02 00:47 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 hehe...."Users and loosers" var egentlig ment som en liten spøk, men jeg klarte jo ikke å skrive det riktig engang Burde jo ha skrevet "Users and losers" da....men over til saken.... "Local users and groups" er det det egentlig heter ja. Der legger du inn brukere som kan logge seg på i windows, og også på f.eks. webserveren din i IIS. Du må bare gi brukerne tilgang til webserver-mappa di og ikke noe annet. Skal du opprette flere brukere med samme rettigheter så opprett en gruppe som du kan putte brukerne inn i. Så setter du rettigheter på gruppa en gang for alle brukerne istedet for å gjøre det samme for f.eks. 10+ brukere. Det blir kjedelig i lengden. Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 OK.... Nå har jeg lagd en bruker, men den vil ikke logge seg inn på web-serveren. Hva mer må jeg gjøre? Hvis jeg høyreklikker og går inn på properties for den brukeren, kommer jeg til et sted man kan skrive inn forskjellige tin f.eks. 1. User must change password at next logon 2. Member of..........her kan jeg adde et eller ennet 3. profile.........her er det disse valgmulighetene: ----user profile---- profile path logon script ----home folder---- local path connect to Hva er disse forskjellige valgmulighetene. Ps: Takk for svara JarleW [ Denne Melding var redigert av: 00fredrik00 på 2002-11-02 01:30 ] Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Trenger hjelp... veldig viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå