Gå til innhold

Headphonekjøp, tips ønskes

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

WARNING: Portapro folk, gå hjem!

Kriterier

*Ikke in-ear eller propper av noe slag.

*Designmessig er Skullcandy GI perfekte og vel så det, men med onlinepris (i verden, ikke stygge lille faens Norge) på rundt 200 kr er jeg veldig skeptisk til lydkvaliteten. Vurderer å kjøpe Gi settet og så kjøpe et bra headsett med samme str på elementene og så bytte dem ut.

*Kjøper helst fra ebay, der det er billigst, så en prisklasse på 4-500 der tilsvarer vel det dobbelte i norge -.-

*Liker bass, men hodetelefonene skal reagere godt på alle frekvenser. har portapro og bose tripod: førstnenvte spiller alt med skyhøy bass, sistnevnte eier ikke bass overhodet, men er god på høyere frekvenser.

*Ledningen bør være kort og robust. Tripodene mine har så lang ledning at jeg må surre den rundt mp3 spilleren. portapro har så ræva ledning, omtrent umulig å lodde sammen igjen hvis den blir kuttet av (sånn som hos meg :s)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Sennheiser SD200

Har et litt strict design, nesten som en audiofil Stormtrooper.

edit: setningsstruktur ftw

6929442[/snapback]

Har du link, for jeg finer ingen som heter det på siden deres :s

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sennheiser HD515, 555 og 595 er iallefall veldig gode headsett - som har BRA lyd i alle frekvensområder, men om du vil basser de noe helt sinnsykt også. Kan spille høyt :).

Jeg har hatt 515, og har 555, og kan ikke annet enn å varmt anbefale disse, pris fra 500,- og oppover.

6929832[/snapback]

Ledning på 3 meter utelukker dem øyeblikkelig, desverre :( Dessuten er det noe som skriker "princess leia" i hodet mitt når jeg ser dem :s

Falt litt for Grado sr80, men likte ikke helt at klokkene bare er festet til bøylen med en liten metallpinne

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Sennheiser HD515, 555 og 595 er iallefall veldig gode headsett - som har BRA lyd i alle frekvensområder, men om du vil basser de noe helt sinnsykt også. Kan spille høyt :).

Jeg har hatt 515, og har 555, og kan ikke annet enn å varmt anbefale disse, pris fra 500,- og oppover.

6929832[/snapback]

Ledning på 3 meter utelukker dem øyeblikkelig, desverre :( Dessuten er det noe som skriker "princess leia" i hodet mitt når jeg ser dem :s

Falt litt for Grado sr80, men likte ikke helt at klokkene bare er festet til bøylen med en liten metallpinne

6929940[/snapback]

Den 3 meter ledninga går ann å forkorte da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

6929832[/snapback]

6929940[/snapback]

Den 3 meter ledninga går ann å forkorte da.

6929994[/snapback]

Hva slags kabel er det? lakkert faen eller ordentlige ledninger?

Lenke til kommentar

6929832[/snapback]

6929940[/snapback]

Grado headsettene er utrolig solide, tror ikke du skal bekymre deg for det. Ledninger lang på disse også, men den kan kortes ned. Det artigste er at det står "Made in Brooklyn" på eskene... :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

6929832[/snapback]

6929940[/snapback]

Grado headsettene er utrolig solide, tror ikke du skal bekymre deg for det. Ledninger lang på disse også, men den kan kortes ned. Det artigste er at det står "Made in Brooklyn" på eskene... :D

6930819[/snapback]

Ja leste litt mer og det sa de overalt, at de var solide! Men komforten fikk de ikke skryt av...

Begynte å tusle med en custom headphone nå i kveld. Tok elementene fra portapro, loddet på ny ledning rett på høytalerne og puttet det sammen i et sennheiser hd480 hus jeg hadde liggende. Satte på custom puter, ble utrolig bra faktisk. Dvs, portapro er ikke beste man får, men det er da i det minste lyd. Komforten derimot, ble mask og vel så det! Aldri hatt så gode hodetelefoner! Skal male opp igjen bøylen med modellmaling, og jeg har bestilt decal ark fra ebay så jeg skal printe ut decals til den. Lagde en "concept art" manipulasjon i photoshop. skal droppe navnet, men tror jeg beholder logoen! FF forever ^^

"Concept art": http://img255.imageshack.us/my.php?image=ff1bx6.jpg

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...