Gå til innhold

Noe skummelt galt med TV'n!

Anbefalte innlegg

Beklager så mye om dette er fullstendig feil plass for dette, men dette er litt "krise"! Tipper også at noen her kan svare meg.

TV'en min er en Thomson 32" widescreen som jeg vel kjøpte i fjor på denne tida (eller er det 2 år siden?). I går stod den på mye, og så presterte jeg å sovne i godstolen med den på i går kveld. Våkna faktisk ikke før på morgenkvisten idag og slo den da av, men kun med fjernkontrollen. Reagerte ikke på at standby-lampa stod og blinket før jeg skulle slå TV'en på isted. Den ville ikke gå på. Lurte på om det var noe feil med fjernkontrollen, så jeg gikk bort til den og forsøkte å slå av og på på knappen der istedet. Det kom en lyd et bitte lite øyeblikk, akkurat da jeg skrudde den på. En litt ekkel, kort lyd jeg ikke kan forklare. Jeg ble rett og slett skremt, snuste inn mellom rillene og syntes jeg kjente litt svidd lukt eller noe sånt. Dro ut kontakten i en rasende fart! Så ingen røyk eller noe sånt. Panelene er ikke varme, det er ingen varme å kjenne når jeg tar på den noen steder. Kjenner heller ikke lukta lenger (og hunden er rolig, det er vel et godt tegn?)... Det er nå gått en drøy halvtime siden det skjedde. Phew!!

Ble skikkelig redd, sånt er kjempeskummelt! Håper noen her har litt peiling på sånt og kan svare på noen spørsmål!

Er det noen fare nå når jeg har tatt ut kontakten og den ikke får strøm? Kan det skje noe med det nå (eller i natt)? Eller bør jeg få fullstendig panikk og ringe etter hjelp for å få kasta boksen ut på verandaen? Eller finne en skrutrekker for å skru av bakpanelet for å se med egne øyne om jeg kan se noe galt? Vil helst ikke sette den ut hvis jeg ikke MÅ av sikkerhetshensyn (det regner ute, slik at den kan bli våt og vel få mer skade av det og dessuten er jeg syk og vil helst bare slappe av hvis jeg kan). Jeg vet jo ikke hva som virkelig har skjedd, og vil ikke ta sjansen på å gjøre større skade. Jeg må jo få tatt den til verksted for sjekk etc., men det kan jeg ikke få gjort før om noen dager. Kanskje ikke før i neste uke. Den er dessuten en diger fæling som veier en haug, må ha hjelp av minst 2 for å få flyttet på den, kan ikke løfte selv.

Mitt viktigste spørsmål er: Kan jeg gå fra den uten at det kan skje noe mer med den? Må på jobb i morgen!

Beklager så mye at dette sikkert er litt offtopic, men fant ikke noe TV-forum.

Tusen takk!

AM :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk til moderator for flytting til riktig plass! :)

Tusen, tusen hjertelig takk til dere andre for hjelpa! Nå kan jeg puste lettet ut! :) Glemmer aldri da en nabo for en del år siden såvidt reddet seg selv og ungene fordi TV'en tok fyr. Hele kåken brant. Kanskje jeg er litt pysete på grunn av det...

Jeg vet bare ikke hvordan sånt virker, ut over at man ikke skal stikke fingra inn der, fordi man kan få støt...

Den var skikkelig ekkel den lyden, som om noe elektriske greier gikk galt inni der. Ikke riktig spraking, men noe liknende. Definitivt annerledes enn den vanlige lyden når den starter. TV'en er helt død.

Håper det er 5 års reklamasjonsrett på fjernsyn!

Er det noen av dere som vet om fjernsyn kan gå i stykker av å stå på for lenge? Om de kan bli overopphetet eller noe sånt? Har før stusset på at det noen ganger har kommet høye knakelyder i dekselet bakpå. Det har veldig mye mindre lufteriller enn andre TV jeg har hatt før.

Igjen, tusen takk!

AM :)

Lenke til kommentar

Jeg sendte tidligere en mail til Elkjøp om saken, også for å få en kopi av kvitteringen fordi jeg ikke fant den. I forrige mail til dem spurte jeg om både det med *garanti* og *reklamasjon*.

Fikk i dag følgende svar fra dem:

"Det er to års garanti på tvèn. Du gjorde kjøpet den 4. august i 2004. Altså er garantitiden på denne utgått!

Ha en fortsatt god dag!

Med vennlig hilsen

**** (fornavn)"

Stusser på at det ikke blir svart på mitt spørsmål ang. det å reklamere. Får litt inntrykk i denne mailen av at "garantien er gått ut så dette er ikke vårt ansvar" eller noe sånt...

Dette er skikkelig kjipt! TV'er koster ganske mye penger, og jeg var sikker på at jeg nå hadde TV i mange år fremover! Men, det må da være noe jeg kan komme med overfor Elkjøp, må det ikke? Er det noen av dere som har kompetanse på det med forbrukerkjøpsloven, og som kan si noe mer om det med reklamasjon versus det med garanti?

Huff og huff! :no:

Tusen takk for hjelpa! :)

Lenke til kommentar

Elkjøp vil selge deg ny TV, og snakker helst ikke om reklamasjonsretten din. Skriv et brev til dem, der du sier du ønsker å reklamere på TVen fordi den ikke fungerer lenger. TVer er ment å vare betydelig lenger enn 2 år, og du har som kunde dermed 5 års reklamasjonsrett.

Det er viktig at det er skriftlig, fordi jeg tror de bare videresender brevet til produsent av TVen.

Ta gjerne med TVen til butikken der du kjøpte den, samtidig som du leverer brevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...