Gå til innhold

Overklokke XP2000+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes en guide her på overklokking, riktig nok for en 1700+, men det skal være det samme da du også har AMD XP prosessor. Men jeg ville først sjekket om innstillingene i biosen for FSB(front side bus) og/eller multiplieren (til cpu) lot seg forandre. Hvis du har noen spm, feel free to mail me :grin:

-Wiz

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror du må gjøre det med bussen. Har prøvd å kjøre min 2000+ på mutiplier 14,15 funket selfølgelig ikke.

Hvis du har muligheten sett den på fsb 166 og evnt. multiplier som funker. 10x166 gir 1666mhz da har du litt å gå på. jeg har ikke fått testet det siden jeg ikke har minne som takler 166 fsb.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 18:40, skrev the best one:

Som sagt så MANGE ganger før: Det går for h e l v e t e ikke ann og "justere" multiplieren ute og låse opp prosessoren!!!! Har ikke alle fått banka det godt inn i hodene deres?!?!?!?

ro deg ned da ! :smile: ikke alle som har fått med seg det.. mange som er nye i "gamet" :grin:

Lenke til kommentar

KOMENTAR!!!the best one

Som sagt så MANGE ganger før: Det går for h e l v e t e ikke ann og "justere" multiplieren ute og låse opp prosessoren!!!! Har ikke alle fått banka det godt inn i hodene deres?!?!?!?

Hilsen MAggri

Da er det jo bare for deg å låse den opp. gjort på 1 time.

[ Denne Melding var redigert av: maggri på 2002-11-12 18:39 ]

Lenke til kommentar

Har en xp2000 og vannkjøling, får den stabilt opp til max 1812mhz. Hvordan i alle dager klarer dere med pingle luft å få sånne hastigheter som dere breafer av? Har ikke rørt multiplier foreløpig, iogmed at det er cpu`en som slår seg vrang ved høyere temp.. og ikke vil riske gf4 kortet ved å pirke fsb FOR mye.

Har tilsammen 10 vifter stående inne i kabinettet, så det skakke stå på det.. men de 4 som blåser lufta UT av kabinettet blåser VARM luft. Er det rommet som e så sinnsykt varmt uten at æ legge merke til det eller er det bare HELT umulig å kjøle en AMD som kjører socket A? :smile:

(57c Load(BRÅK)/64c Load(Stille))

Lenke til kommentar

Jeg låste opp min Athlon XP2000+ i går kveld. Selv om jeg ikke har verdens kraftigste CPU-vifte, så er jeg rimelig fornøyd med resultat. Kjører nå på 1800 Mhz og betydelig høyere fsb enn standard

CPU-volt er 1.85 og tempen er 50 idle og nærmere 60 Load :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 15:13, skrev Arachnid:

spaz:

hvis du låser opp en cpu, burde du skru NED multiplieren, slik at du får høyere fsb klokking. duh, det som er smartest!

har selv en uopplåst xp1900+ @1812 mhz dvs litt over xp2200+ (vannkjøling da :wink: )

Hvis du hadde sett i signaturen min, ser du at jeg faktisk kjører 180fsb og 10x multiplier. Altså har jeg satt ned multiplieren. Duh :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har en AMD Xp2000+ som jeg kjører på 144fsb og 12.5 multiplier.. den går stabilt på 1.85Vcore.. 39c idl og 42-43c load Har en TtVolcano 7+ kjøler som funker dritbra.. kjører å medium hastighet på vifta..(3hastigheter) Jeg anbefaler dette oppsettet.. funker helt stabilt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...