Gå til innhold

Mju800 i gulvet

Anbefalte innlegg

Å huffa meg, mistet min Mju800 i gulvet (skifergulv) igår, også jeg som skal gå i Jotunheimen til helga.

Det virker, men det kommer en stygg malende lyd når jeg skrur kameraet på og når jeg zoomer, tør ikke bruke det (kan det skjære seg?).

Får levere det inn til Olympus imorgen og håpe de greier å reparere det i løpet av uka. Eller, kanskje det blir så dyrt at jeg like godt kan kjøpe en ny Mju600 på Japan Foto for kr. 1700 (jeg har 3 Mju800 batterier, og de er kompatible med Mju600 - kan jo ikke la dem havne i søppelbøtta).

Har noen erfaringer med tilsvarende skader? Dyrt? Blir ikke som det var?

Takknemlig for alle tilbakemeldinger.

budjet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ansatt i tidligere Phos-Foto i Oslo fortalte meg en gang at Olympus reparete i Øst-Europa. (Husker ikke hvilket land). Hvis dette er riktig tar nok reparasjon over en uke. Og jeg skal tippe at det blir kostbart hvis det er noe galt med kameraet.

Mju600 til 1700 kroner er vel et veldig godt kjøp, så det er vel fornuftig å gå for det.

Men kanskje det er lurt og ringe Olympus for en prisantydning på reparasjon først, og hvor lang tid det tar.

Lenke til kommentar

Enig med Afseth. Det er riktig, sensoren er mindre på mju 600.

Personlig foretrekker jeg bildene fra mju 600. For meg virker det som at bildene fra mju 800 er for mye oppskarpet. Det er når jeg ser på bildene i 100%. Men kanskje årsaken til det er at bildefilene er mye større?

Men uansett så synes jeg utskrifter i 10x15 er bra på begge kameraene.

Men forresten, det batteriet du har passer vel også til Olympus mju 810.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer/råd.

Ifølge Olympus koster det kr. 1550, 2 til 3 ukers leveringstid.

Det blir for dyrt, og kameraet har jo også fått en del sår og merker, så det dropper jeg.

Skulle forresten gjerne visst om det det er noen forsikringer som kan dekke dette (reiseforsikring, innboforsikring)? Men egenandelen er vel gjerne så høy at det ikke lønner seg.

Er det noen som vet noe om Mju740/750 som nå er på markedet? Evt. om de bruker samme batterier som Mju500/600/800/810?

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg kjøpt ny Mju800 jeg, så nå blir det smalhans fram til neste lønning.

Jeg tenkte først på en Mju 810, for den er billigere en Mju800 iflg. AKAM. Billigste Mju800 skal koste 2895, og det syns jeg er i dyreste laget.

Jeg ringte derfor litt rundt. På Expert Bonus hadde de ikke 810, men - utropstegn -de hadde Mju800 Black kit til kr.1999. Altså kamera med lader, batteri, ledninger og veske, 900 kroner billigere enn billigste nett-butikk.

Nå er det kanskje det å si at nett-butikkene ikke er de billigste på utgående modeller (jeg kjøpte "min forrige" Mju på nettet for nesten ett år siden for under 2600 + frakt). Allikevel syns jeg det er et meget bra tilbud - som jeg ikke kunne si nei til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...