Gå til innhold

Hvordan opplever dere musikk?

WaterMarked

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som luft, I need it to live.

Opplever det som en trygg verden man kan få ut følelser i, en verden jeg hører til. For denne verden her maker jo ikke sense. Hadde jeg ikke hatt musikk hadde jeg nok skutt XX anntall mennesker inkludert megselv.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Det er som ordtaket seier:

Eit liv utan musikk er ein misforståelse...

Ein høyrer veldig mykje musikk om dagen, som f.eks på tv (reklame, filmar, HEILE TIDA!), radio, data, osv... Musikken er noko ein person treng, uansett om ein er spesielt interessert, eller høyrer aldri på musikk av eige initiativ. Det er som ei stor brikka i livets puslespel, visst ein seier det slik. Slik er musikk for meg!

Lenke til kommentar

Jepp, uten musikk er det ikke mange lyspunkter i livet. Musikk bringer folk sammen, og det finnes musikk som passer alle følelser og situasjoner. Jeg klarer ikke forestille meg et liv uten musikk, og musikk er definitivt med på å holde mitt liv gående.

Hvordan jeg opplever musikk er vanskelig å forklare. Hvordan jeg opplever musikken kommer an på sinnstilstanden min, om jeg er beruset og diverse andre faktorer. Jeg foretrekker å lytte til musikk under cannabis-rus. Da blir alt mye klarere og musikk er mye lettere å analysere og digge.

Jeg synes også at det er viktig å ha ørene åpne for andre typer musikk enn det man vanligvis lytter til. Selv om jeg er helfrelst trance-fan, hører jeg en god del på metal. Og disse to typene musikk bringer frem ganske så forskjellige følelser og tanker.

Lytter jeg til trance eller lignende, blir jeg glad og for det meste rundt med et smil. Når jeg hører på metal, derimot, blir jeg mer filosofisk og jeg går i det tenkende hjørne, noe som resulterer i at jeg ikke følger så mye med på hva som foregår rundt meg.

Som sagt er det vanskelig å forklare hvordan jeg opplever musikk, men jeg konkluderer med at det er livsviktig. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke alltid vært slik, men nå er jeg helt avhengig av musikk. Skal jeg ned på rommet mitt for å pusse tennene, slår jeg på musikk. Tid som brukes på å pusse tennene blir på en måte ikke bortkastet allikavel da, sånn føles det. Jeg ELSKER musikk! Tror det starta etter at jeg begynte å spille selv...

Lenke til kommentar
Som luft, I need it to live.

Opplever det som en trygg verden man kan få ut følelser i, en verden jeg hører til. For denne verden her maker jo ikke sense. Hadde jeg ikke hatt musikk hadde jeg nok skutt XX anntall mennesker inkludert megselv.

6931092[/snapback]

QFT. Dette er jeg fullstendig enig i. Musikk får ut utrolig mye følelser.

Lenke til kommentar

Hvordan opplever jeg musikk...Tror at det kommer helt ann på musikken jeg hører på,enten frivillig eller "ufrivillig". Sistnevente som for eksempel gjennom radio der det blir servert mye listepop og diverse annet,så får ikke dette meg til å føle noe i det hele tatt. Følesesløst. Heldigvis så kan radioer skrus av hvis man har anledning til det. Musikken jeg derimot velger selv å høre på,gir meg det jeg trenger i form av sinnsro,psykiske opplevelser i form av virkelighetsflukt. Min musikk gir meg følelsen av å bare flyte hinsides med total innlevelse. "Der" er jeg..

Lenke til kommentar

Music is a drug, and I'm addicted to it.

(Er det eit sitat? Eg synes eg har høyrt det før ein plass)

Musikk hjelper meg gjennom kvardagen, som ellers er ganske kjedeleg, og musikken følger meg nesten heile tida. Mykje minner blir bevart i musikken eg høyrer på, noko som gjer musikken veldig verdifull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...