WaterMarked Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Som tittelen sier... Vett dette kan være et litt komplisert spørsmål... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Vet ikke helt hvordan jeg opplever musikk, annet enn at det gjør meg glad. Selv musikk jeg ikke liker kan jeg bli glad av (ikke all musikk jeg ikke liker). Så da kan vi vel helt enkelt si at jeg opplever musikk positivt. Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Som et deilig behov. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Musikk er som heroin, du blir avhenig og får kick hver gang man hører en bra beat. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Som luft, I need it to live. Opplever det som en trygg verden man kan få ut følelser i, en verden jeg hører til. For denne verden her maker jo ikke sense. Hadde jeg ikke hatt musikk hadde jeg nok skutt XX anntall mennesker inkludert megselv. Endret 24. september 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Det er som ordtaket seier: Eit liv utan musikk er ein misforståelse... Ein høyrer veldig mykje musikk om dagen, som f.eks på tv (reklame, filmar, HEILE TIDA!), radio, data, osv... Musikken er noko ein person treng, uansett om ein er spesielt interessert, eller høyrer aldri på musikk av eige initiativ. Det er som ei stor brikka i livets puslespel, visst ein seier det slik. Slik er musikk for meg! Lenke til kommentar
embark Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jepp, uten musikk er det ikke mange lyspunkter i livet. Musikk bringer folk sammen, og det finnes musikk som passer alle følelser og situasjoner. Jeg klarer ikke forestille meg et liv uten musikk, og musikk er definitivt med på å holde mitt liv gående. Hvordan jeg opplever musikk er vanskelig å forklare. Hvordan jeg opplever musikken kommer an på sinnstilstanden min, om jeg er beruset og diverse andre faktorer. Jeg foretrekker å lytte til musikk under cannabis-rus. Da blir alt mye klarere og musikk er mye lettere å analysere og digge. Jeg synes også at det er viktig å ha ørene åpne for andre typer musikk enn det man vanligvis lytter til. Selv om jeg er helfrelst trance-fan, hører jeg en god del på metal. Og disse to typene musikk bringer frem ganske så forskjellige følelser og tanker. Lytter jeg til trance eller lignende, blir jeg glad og for det meste rundt med et smil. Når jeg hører på metal, derimot, blir jeg mer filosofisk og jeg går i det tenkende hjørne, noe som resulterer i at jeg ikke følger så mye med på hva som foregår rundt meg. Som sagt er det vanskelig å forklare hvordan jeg opplever musikk, men jeg konkluderer med at det er livsviktig. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har ikke alltid vært slik, men nå er jeg helt avhengig av musikk. Skal jeg ned på rommet mitt for å pusse tennene, slår jeg på musikk. Tid som brukes på å pusse tennene blir på en måte ikke bortkastet allikavel da, sånn føles det. Jeg ELSKER musikk! Tror det starta etter at jeg begynte å spille selv... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Noen som har spilt et spill som heter Burnout 3? Der blir innlevelsen MYE større med de aggresive låtene der. Bare et eksempel... Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Noen som har spilt et spill som heter Burnout 3? Der blir innlevelsen MYE større med de aggresive låtene der. Bare et eksempel... 6932014[/snapback] Du seier noko der. Samme i Flatout 2, med audioslave, wolfmother osv. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Som luft, I need it to live. Opplever det som en trygg verden man kan få ut følelser i, en verden jeg hører til. For denne verden her maker jo ikke sense. Hadde jeg ikke hatt musikk hadde jeg nok skutt XX anntall mennesker inkludert megselv. 6931092[/snapback] QFT. Dette er jeg fullstendig enig i. Musikk får ut utrolig mye følelser. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hvordan opplever jeg musikk...Tror at det kommer helt ann på musikken jeg hører på,enten frivillig eller "ufrivillig". Sistnevente som for eksempel gjennom radio der det blir servert mye listepop og diverse annet,så får ikke dette meg til å føle noe i det hele tatt. Følesesløst. Heldigvis så kan radioer skrus av hvis man har anledning til det. Musikken jeg derimot velger selv å høre på,gir meg det jeg trenger i form av sinnsro,psykiske opplevelser i form av virkelighetsflukt. Min musikk gir meg følelsen av å bare flyte hinsides med total innlevelse. "Der" er jeg.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Opplever musikk som følelser. Klarer musikk å gi meg en god, trist, sint eller lignende følelse er det god musikk. Er kjedsomhet eneste som fremkalles vil jeg si det er dårlig, Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Mange bra forklaringer her. Kjenner meg igjen på mange punkter av det du har skrevet FTVitraL_. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Litt som trykkforandinger i luft egentlig! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Litt som trykkforandinger i luft egentlig! 6934005[/snapback] Hmm, du opplever bare lyd for å si det enkelt?... Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Litt som hasj. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er avhengi Før hørte jeg nesten aldri på musikk, skjønner ikke hvordan jeg klarte det fordi nå hører jeg på musikk flere timer om dagen. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Music is a drug, and I'm addicted to it. (Er det eit sitat? Eg synes eg har høyrt det før ein plass) Musikk hjelper meg gjennom kvardagen, som ellers er ganske kjedeleg, og musikken følger meg nesten heile tida. Mykje minner blir bevart i musikken eg høyrer på, noko som gjer musikken veldig verdifull. Lenke til kommentar
Gersen Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Musikk er noe som gir meg følelser, på en måte. Når jeg hører musikk "ser" jeg musikken i farger og bilder.. Det blir det jo en stemning ut av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå