Gå til innhold

Avstand mellom anbefalt og salgspris

Anbefalte innlegg

Har vært litt frempå for å ta igjen litt av gapet mellom PC'n jeg har og hva som kreves for i det hele tatt kunne bevege seg på nettet.

Jeg har anonsert etter en billig PC der HD ikke spiller noen rolle (har). Pris på max 2000 kr. Jeg setter da selvfølgelig ikke sååå store krav.

Det finnes selvfølgelig og heldigvis salgskåte folk som svarer. Noen syntomatiske trekk har jeg merket meg:

- Det er svært vanskelig å holde seg innenfor max-pris. OK. - Hvis det finnes noe som er sinnsykt mye bedre til litt over mitt ytterste kan jeg jo sjekke om det finnes noe løsmynt mellom putene i sofaen. Men:

- Prisene spriker! Alle henvendelser jeg har fått er sjekket mot kjente, mer datakyndige kamerater av meg. Ikke minst på forumet her er det mange overraskende hjelpsomme og oppegående samaritanere som stiller som støttekontakt for meg. En stk ikke komplett "nesten fullblods" PC ble tilbudt for kr 2200. (Ferdig prutet)

Etter en halv time på forumet fikk jeg klar beskjed om at jeg max måtte gi 1500 spenn, men ingen av "hjelperene" ville kjøpt for mer enn 1000. Jeg fikk sågar et oppsett på en bedre, komplett PC for 3000...

Spørsmålene mine blir da:

Tror (enhvær) selger at de kan fullfinansiere sin nye PC ved å selge sin utrangerte? Hvor mye halv-greie komponenter blir liggende i skuffen fordi man ikke får solgt til "nesten ny" (men akk så forbigått) pris?

Skal man gjøre et salgskupp bør man prøve seg der det ikke vandrer så mye hjelpsom ekspertise som på denne siden. Takk til dere!

Luringer... - Selg på FINN!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fullfinansiere flere oppgraderinger ved salg av deler på QXL eks. solgte T-bird 1400 for 1000.- kjøpte ny XP 1800 hos PS til samme pris.

Det tyder på at det finnes mange sløve forbrukere som ikke sjekker prisen på nytt når man kjøper brukt.

Det som er synd er at det er blitt vanskliere og å få overbetalt for gammle data komponenter enn for 6 mnd siden siden jeg har diverse deler som jeg vill bli kvitt.

Lenke til kommentar

Det som er synd er at det er blitt vanskliere og å få overbetalt for gammle data komponenter enn for 6 mnd siden siden jeg har diverse deler som jeg vill bli kvitt.

Det er trist det der...

Er dette gjengs oppfatning for alle som oppgraderer? Hvis dette er er tilfelle bør det vel være endel komponenter som ikke har oppnådd blodpris og dermed ligger i skuffen og venter på tordenvær? Hvorfor ikke justere ned prisene og få litt cash nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...