Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Straff ang. moped?

TeggY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er to på, så vil de jo så klart bli straffet etter det. Og hvis den ene, eller begge, ikke har hjelm så vil dette også legges til. Det å trimme en moped er jo ikke lov, så den vil bli avskiltet, og tar jeg ikke feil så skjer det på stedet. For å få bruke den (lovlig) igjen da, må du sette den tilbake i original stand og ordne en time på en trafikkstasjon(Noe som til tider kan være stress.) En moped som er avskiltet for trimming må igjennom en stor sjekk... Lillebrors(som var avskiltet for trimming før han kjøpte den) ble finkjemmet etter feil.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare heller lavær og bryte de reglenne

6966410[/snapback]

Såklart, men det kan være greit å vite konsekvensene for et eventuelt lovbrudd.

6966518[/snapback]

Bare tenk att du mister høyrehanda for det. Dermed gidder du ikke gjøre lovbruddet og du slipper konsekvensenne.

Hvet ikke hva du ville fått jeg.

Lenke til kommentar
Bare tenk att du mister høyrehanda for det. Dermed gidder du ikke gjøre lovbruddet og du slipper konsekvensenne.

6966547[/snapback]

Nesten smart.. Men jeg vil nok heller få vite de aktuelle konsekvensene som følger, istedet for en fantasistraff som skal få meg fra å gjøre ulovlige ting..

Lenke til kommentar

6966547[/snapback]

Nesten smart.. Men jeg vil nok heller få vite de aktuelle konsekvensene som følger, istedet for en fantasistraff som skal få meg fra å gjøre ulovlige ting..

6966554[/snapback]

Skjønner, kan vel være greit og vite det også kanskje.

YEY... Nå er jeg lista ned hele siden som den siste som posta i posten. Oppdrag fullført. Forum kunstner KGA er ferdig.

Lenke til kommentar
Det er som regel 4200 for bota på trimm, og når du skal ha igjen skiltene etter å ha blitt tatt med trim, blir det nye 1000kr. Så det blir 5200 for trim.

6929214[/snapback]

Nja, hvor har du hørt det? Jeg har hørt at de oppbevarer skiltene så og så lenge, og om du betaler bota bota og viser den innen fristen, så får du tilbake samme skiltene uten å betale noe. Om de har kasta det, så koster det 1-200,- for nytt. Tror det lå på 150,-. Rundtom der.

Har jeg hørt da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvorfor ikke bare heller lavær og bryte de reglenne

6966410[/snapback]

For å ikke sinke trafikken vel. På en annen side er jeg glad for at jeg ble ferdig med mopedtiden for lenge siden. Politiet i dag får jo mopedkjørere til å virke kriminelle..

Lenke til kommentar
Det er som regel 4200 for bota på trimm, og når du skal ha igjen skiltene etter å ha blitt tatt med trim, blir det nye 1000kr. Så det blir 5200 for trim.

6929214[/snapback]

Nja, hvor har du hørt det? Jeg har hørt at de oppbevarer skiltene så og så lenge, og om du betaler bota bota og viser den innen fristen, så får du tilbake samme skiltene uten å betale noe. Om de har kasta det, så koster det 1-200,- for nytt. Tror det lå på 150,-. Rundtom der.

Har jeg hørt da.

6970364[/snapback]

Av folk som har blitt tatt.. Bor i tjukkeste trøndelag og det er like vanlig med trim her som å ta seg ei brødskive om morgenen.

Kan hende statens vegvesen er ekstra ekkel med folk her, I don't know.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...