_KroSjefen_ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 virker som resistance blir som battlefield2 på konsoll.. du trenger ikkje og krype og ta dekning slik som i pc utgaven men bare kjøre på og skyte mest mulig..har ikkje sett ett klipp fra resistance enda hvor personen kryper eller står på huk for og unngå og bli skutt.. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Det hjelper jo ikke med bra grafikk på GoW når man må spille med 30fps. (kremt Oblivion). Jeg vil nå heller ha fin flyt å dårligere grafikk enn Ubergrafikk med elendig fps. Men for all del, ja takk begge deler! 6929254[/snapback] Du har ikke fulgt nøye med i timene skjønner jeg. 30 FPS er mere enn nok på en konsoll. Det er mange bra FPS spill som har 30 fps. Så lenge det holder seg STABILT på 30 så er det ikke noe problem. Sammenligne det med Oblivion blir da litt for dumt. Endret 24. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Dette er en potensiell GoW vs Resistance-flamewar. Dermed fjerner jeg effektivt alt rundt GoW - slik at vi kan diskutere SPILLET resistance, og ikke hva som er best av det og GoW . Så - fra nå av fjernes innlegg ang GoW vs Resistance o.l. 6929371[/snapback] Var ikke meningen gjøre det til GoW vs Resistance. Men jeg tok et eksempel hvor bra grafikken er der i forhold til Resistance. On topic: Dette er mine meninger om spillet. Jeg forventet langt bedre grafikk. All texture er flatt, ser ut som pastell da det ikke har noen detaljer. At det ikke er realtime skygge effekter i dette spillet blir som å spille F.E.A.R, Condemned uten den samme effekten. Skygge effekter MÅ være der spesielt når det er mørke ganger, lommelykt og aliens. Skuffende og jeg må få lov til å si uten at folk klikker Endret 24. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Sammenligningene kan gjøres på andre ting enn grafikk. Om et spill ikke har en av effektene som den andre ikke har, er så utrolig teit å diskutere over. 6929367[/snapback] Ikke i dette tilfellet. En slik effekt skal være med i et spill som kommer ut i 2006 spesielt når det er mørke ganger, lommelykt og aliens. Overaskende at de ikke har tatt med det Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Tullprat. Spill har klart å lage atmosfærer som disse i tiår allerede, uten slike fancy effekter. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 resistance har vel att en god måned med utvikling før det er klart.. gji det litt tid..dynamiske skyggene kommer dei sikkert.. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Tullprat. Spill har klart å lage atmosfærer som disse i tiår allerede, uten slike fancy effekter. 6929866[/snapback] Tullprat? Jeg forventer at spillene er helt der oppe. Resistance er jo en veldig kjent tittel og det har vært mye prat hvor bra dette er grafisk. Så ser vi disse video fra TG og for min del så holder det ikke. Selv om du synes effekter er bare tullball så spiller det en veldig viktig rolle hos meg. Det blir som å spille F.E.A.R uten skygger. Det er heller ingen detaljerte textures som jeg har sett i resistance. Ingen sprekker i muren, ingen detaljerte textures av noe slag. Det ser ut som alt er blitt nymalt med en farge på veggen. Det har blitt laget bra atmosfære i spill uten effektene. F.E.A.R ville vært et bra spill uten skyggene, men du verden og bra det blir med de. Sånt liker jeg og spill som spesielt er mørke og har lommelykt skaper en mere ekte atmosfære med skikkelig skygger Endret 24. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Men hva er vitsen med FEAR på 360 når den har vært ute på PC i ett år snart? Forventer ikke konverteringer på Next Gen. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Grafikken så jo helt ok ut... Utrolig dårlig det med skyggene da =S Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Men hva er vitsen med FEAR på 360 når den har vært ute på PC i ett år snart? Forventer ikke konverteringer på Next Gen. 6931936[/snapback] Visst eg sier at spillet også komme på PS3,blir det bedre for deg da? Nei men fra spøk til sakligheter. Det er vel ein håndfull spillere som ikkje har spillt F.E.A.R enda,og utviklerene vil vel bringe eit bra spill ut til fleire spillere,og samtidig få noen gode lapper i kassen Eg har dette på PC,så om spillet ikkje inneholder mye nytt så spørs de vel om eg svir av sure lapper her. Muligheten for at det dukker opp på play-asia til 270,- er jo der, så da spørs det jo om eg ikkje kjøper det. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Men hva er vitsen med FEAR på 360 når den har vært ute på PC i ett år snart? Forventer ikke konverteringer på Next Gen. 6931936[/snapback] Visst eg sier at spillet også komme på PS3,blir det bedre for deg da? Nei men fra spøk til sakligheter. Det er vel ein håndfull spillere som ikkje har spillt F.E.A.R enda,og utviklerene vil vel bringe eit bra spill ut til fleire spillere,og samtidig få noen gode lapper i kassen Eg har dette på PC,så om spillet ikkje inneholder mye nytt så spørs de vel om eg svir av sure lapper her. Muligheten for at det dukker opp på play-asia til 270,- er jo der, så da spørs det jo om eg ikkje kjøper det. 6932018[/snapback] Samme om det kommer til PS3...like dumt. Greit nok at det kommer til PS3 og 360, men da håper jeg virkelig det er en skikkelig oppusset version. Har rundet selv FEAR opptil 3 ganger på PC og ser fram til Extraction Point? som kommer rundt juletider. Om jeg skal kjøpe FEAR til PS3 eller 360 da bør de jammen meg ha lagt til en del snacks. Gidder ikke betale 500/600 for et spill jeg allerede har til PC. Edit: Leif Endret 24. september 2006 av Enigma123 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Men hva er vitsen med FEAR på 360 når den har vært ute på PC i ett år snart? Forventer ikke konverteringer på Next Gen. 6931936[/snapback] Visst eg sier at spillet også komme på PS3,blir det bedre for deg da? Nei men fra spøk til sakligheter. Det er vel ein håndfull spillere som ikkje har spillt F.E.A.R enda,og utviklerene vil vel bringe eit bra spill ut til fleire spillere,og samtidig få noen gode lapper i kassen Eg har dette på PC,så om spillet ikkje inneholder mye nytt så spørs de vel om eg svir av sure lapper her. Muligheten for at det dukker opp på play-asia til 270,- er jo der, så da spørs det jo om eg ikkje kjøper det. 6932018[/snapback] Samme om det kommer til PS3...like dumt. Greit nok at det kommer til PS3 og 360, men da håper jeg virkelig det er en skikkelig oppusset version. Har rundet selv FEAR opptil 3 ganger på PC og ser fram til Extraction Point? som kommer rundt juletider. Om jeg skal kjøpe FEAR til PS3 eller 360 da bør de jammen meg ha lagt til en del snacks. Gidder ikke betale 500/600 for et spill jeg allerede har til PC. Edit: Leif 6932070[/snapback] Nei du om det. Jeg har spilt det ferdig på PC da det kom, og kommer til å betale 500-600 for å spille det på 360 når det kommer der. Spilte demoen i dag, og for meg så oppnår jeg plutselig stabilt høye fps i forhold til PC versjonen, samt at grafikken ser et hakk kvassere ut. Har man i dag en top high spec multimaxi pc så ser det sikkert bedre ut for alt jeg veit. Men jeg spilte det på en bra PC da det kom, og nå ser det enda bedre ut på 360 med full flyt. I tillegg får jeg spilt det på 40 tommer HDTV (PC'n er forvisst til "gutterommet.." med bra surroundlyd. I tillegg har det nye funksjoner i forhold til PC versjonen. Skal se om jeg finner tilbake til de linkene senere... Og - ikke alle med 360 eller PS3 som har spilt det på PC. De får sjansen nå. Og det var et bra spill på PC. Med litt attåt på 360 og PS3 -nice for konsollfolket! Dr Peedee EDIT: dette ligner ikke på enda en ny port ala Quake 4 som hakka som møkk på 360'n. Her der det motsatt faktisk. PC'n strevde - 360 flyyyyter. Endret 24. september 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Og da har jeg slettet mer som drar seriøsiteten på dette forum nedover. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg må i grunn si meg enig med trådstarter, gameplayvideoen var ikke imponerende. Manglende skygger og rar fysikk (døde kropper sklir da ikke ned en trapp som om det var en sklie med litt ekstra friksjon, hadde vært mer realistisk om de bare ble liggende). Men det er klart, det kommer an på hva det fokuseres på. Vet ikke hvordan det er med GoW, men F.E.A.R. som også er brukt som sammenligning i tråden her, fokuserer mye mer på forsiktig spilling enn det som ble vist i videoen her hvor målet tydeligvis var å holde seg mest mulig i bevegelse. Dette så jo nærmest ut som en Doom 1-klone anno 2006. Skrekkscenario: i multiplayer hopper alle avgårde fordi man kommer seg fortere fram på den måten, og man skyter på hverandre samtidig som man sirkler rundt hverandre veldig fort . I den typen spill (som Doom 1 (ikke Doom 3 som gikk hardt inn for å skremme vannet av deg)) vil realistiske skygger fra x antall forskjellige lyskilder bare virke forstyrrende på det som er fokuset ditt: blåse så mange aliens du bare kan til himmels. Ellers må det også nevnes at selv om skyggene i F.E.A.R. både var virkningsfulle og dramatiske, så foregikk spillet i veldig stor grad i mørke, trange ganger og kontorlandskap. Mye lettere å håndtere volumetrisk skyggelegging med sånne begrensninger på plass. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 og rar fysikk (døde kropper sklir da ikke ned en trapp som om det var en sklie med litt ekstra friksjon, hadde vært mer realistisk om de bare ble liggende). 6932894[/snapback] Prøv å sleng deg i trappa, og se om du blir liggende stille eller sklir ned, så kan du selv se hva som er mest realistisk. Det er forøvrig ragdoll-physics på alle fiendene, slik at om du dreper to alien på samme plass, så blir dem liggende i en haug istedenfor inni hverandre slik som er vanlig, ifølge noen som prøvde det i IGN-redaksjonen. Vet ikke hvor bra det blir, men vi får se. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Prøv å sleng deg i trappa, og se om du blir liggende stille eller sklir ned, så kan du selv se hva som er mest realistisk. 6933321[/snapback] Ingen av delene. Kommer jo an på mange faktorer. Forøvrig ville det ikke vært en god undersøkelse, døde kropper spenner ikke musklene for å unngå at det gjør vondt å skli ned trappen, for eksempel. Muskelspenninger gjør deg stivere, og dermed mer "utsatt" for å skli ned enn noen som er helt slapp (forutsatt at rigor mortis ikke inntreffer øyeblikkelig hos aliens, da). Uansett, en måte det kunne vært gjort mer realistisk i forhold til det jeg så i videoen, er å behandle trappen som en rekke små avsatser istedenfor et skråplan; mindre avsatser enn det virkelig er, men store nok til å kunne se at kroppen bukter seg nedover. På den måten ville det se ut som om det var trinn i trappen når monstre ble skutt. Det er forøvrig ragdoll-physics på alle fiendene, slik at om du dreper to alien på samme plass, så blir dem liggende i en haug istedenfor inni hverandre slik som er vanlig, ifølge noen som prøvde det i IGN-redaksjonen. 6933321[/snapback] Det er jo litt tøft, da. Da kan man slutt lage en variant av HL2-puzzles hvor man forserer fysiske hindre med å lage hauger med døde kropper som man kan klatre på... Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Prøv å sleng deg i trappa, og se om du blir liggende stille eller sklir ned, så kan du selv se hva som er mest realistisk.Det er forøvrig ragdoll-physics på alle fiendene, slik at om du dreper to alien på samme plass, så blir dem liggende i en haug istedenfor inni hverandre slik som er vanlig, ifølge noen som prøvde det i IGN-redaksjonen. Vet ikke hvor bra det blir, men vi får se. 6933321[/snapback] Spill HL2 så får du et inntrykk hvordan ting skal være Endret 25. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 I tillegg så er jo ikkje GeoW eit tredjepersonsskytespel. 6929033[/snapback] Kva? GoW èr vel eit 3rd. person skytespel ? Ja litt forskjell er det. Men det bortforklarer ikke kvaliteten på grafikken.De sier faktisk i intervjuet at dette er skikkelig bra grafikk med Cell power. Men jeg reagerte litt på det når jeg så disse filmene. 6929070[/snapback] Det å høyre på at et Inhouse Sony utviklarselskap skryta over Cell er litt dumt. Det blir som om Rare skal skryte massivt av GPU'en til 360. Til Dr. Peedee. HD utgaven brukar x.264. HD-DVD og BR skal nytta seg av H.264 - så for å kunne sjå den treng du ein kompitabel kodek. Eg anbefalar HDtvPump Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Prøv å sleng deg i trappa, og se om du blir liggende stille eller sklir ned, så kan du selv se hva som er mest realistisk.Det er forøvrig ragdoll-physics på alle fiendene, slik at om du dreper to alien på samme plass, så blir dem liggende i en haug istedenfor inni hverandre slik som er vanlig, ifølge noen som prøvde det i IGN-redaksjonen. Vet ikke hvor bra det blir, men vi får se. 6933321[/snapback] Spill HL2 så får du et inntrykk hvordan ting skal være 6934238[/snapback] Har faktisk detti ned noen trapper.... Sånn generelt vil jeg si at jeg pleier å rulle ned. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Prøv å sleng deg i trappa, og se om du blir liggende stille eller sklir ned, så kan du selv se hva som er mest realistisk.Det er forøvrig ragdoll-physics på alle fiendene, slik at om du dreper to alien på samme plass, så blir dem liggende i en haug istedenfor inni hverandre slik som er vanlig, ifølge noen som prøvde det i IGN-redaksjonen. Vet ikke hvor bra det blir, men vi får se. 6933321[/snapback] Spill HL2 så får du et inntrykk hvordan ting skal være 6934238[/snapback] Har faktisk detti ned noen trapper.... Sånn generelt vil jeg si at jeg pleier å rulle ned. 6935041[/snapback] Hehe, men har du noen gang blitt skutt og drept i en trapp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå