Lakus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Startet od defragmentere min harddisk på 200 gig nå nettop, bare 55gb ledig. Noen som kan si noe om hvor lang tid det muligens tar? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Tidsbruker varierer nok noe alt etter hvilket program du bruker, men du må nok regne med at det tar flerfoldige timer. Gjør iallefall det hos meg. Hvor fragmentert disken er i utgangspunktet spiller også noen rolle. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Hvis man stopper fregmenteringen underveis vil dette ha noe og si? Vil det bli noen komplikasjoner eller noe? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Det skal gå bra å stoppe defragmenteringen underveis. Jeg har gjort det et par ganger uten at jeg har merket noe tull etterpå. Men det tryggeste er nok å la den gjøre seg ferdig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Den ble ferdig nå, men den sier fremdeles at jeg burde defragmentere? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Dersom det er disken med operativsystem burde du ta en "offline defrag" også. Dette gjør programmet før du kommer inn i windows neste gang du restarter pcen om du velger å gjøre det. Grunnen til dette er at enkelte systemfiler ikke kan flyttes på når windows er i gang. Jeg bruker programmet PerfectDisk for å defragmentere og der har jeg iallefall denne muligheten. Merk deg at du ikke kan bruke pcen når du tar en "offline defrag" så dette bør du planlegge litt. Ang. det å stoppe en defragmentering så tar ikke maskinen skade av det etter min erfaring. Det eneste som har skjedd meg er at disken har blitt mer fragmentert og jeg har fått dårligere ytelse når jeg har gjort det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Dessuten må standard windows defragmenteren ha minimum 15% ledig diskplass for å gjøre en så god som mulig jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå