FuzzFuet Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei, er ikke helt sikker på om dette er rette plassen men prøver her Søstra mi skal snart kjøpe seg en ny PC siden den andre er for gammel sier hun. Så jeg skal få den "gamle" Dell PCen uten HDD Men aner ikke hvilken Dell PC det er. Prøvde og få henne til og skjekke det ut, men hun er ikke den flinkeste innen PC så alt hun kom fram til var "JG12W0J" Vet at det er 256MB RAM i den og tror det var noe sånt som 2.2ghz CPU og standard var 40GB HDD. PCen er ganske liten og har et liggene kabbinett og sånn slim DVDrom som i bærbare PCer. Noen som vet hvilken Dell PC jeg snakker om? Hadde vært fint og funnet ut litt mer om den, slik at jeg kunne funnet ut hva jeg kan oppgradere i den og hva jeg kan bruke den til Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg antar at du ikke har tilgang til den maskinen nå siden hun forteller deg hva som står på den. Men alle dell maskiner skal ha en service kode bak som du kan taste inn på support sidene til Dell. Da vil du finne ut alt om din maskin. AKIRA Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Nei, PCen står i Tr.Heim og jeg er 2timer unna Forsøkte og forklare henne at hun skulle se litt på den etter lapper der det sto noe sånt som Dell Dimension XXXX series ell no sånt, men hun sa at hun ikke fandt noe. Har ikke Dell eller noen andre over sikt over "utgåtte" PCer så de ikke selger mer eller noe i den duren? Vet at PCen ble kjøpt av et firma som gikk konkurs, for 2000kr med 15'' LCD, mus og knappfjøl for ca 1-2år siden. Edit: Leif kom på besøk Endret 24. september 2006 av LockNess Lenke til kommentar
stormx Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Haha, knappfjøl faktisk Lenke til kommentar
knut Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 I følge dell er det en OptiPlex GX270. (du finner den på supportsidene og taster inn koden du oppgav her under service ID. For mer informasjon om maskinen kan du lese dokumentasjonen her: http://support.euro.dell.com/support/edocs...70/en/index.htm Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Nei, PCen står i Tr.Heim og jeg er 2timer unna Forsøkte og forklare henne at hun skulle se litt på den etter lapper der det sto noe sånt som Dell Dimension XXXX series ell no sånt, men hun sa at hun ikke fandt noe. Har ikke Dell eller noen andre over sikt over "utgåtte" PCer så de ikke selger mer eller noe i den duren? Vet at PCen ble kjøpt av et firma som gikk konkurs, for 2000kr med 15'' LCD, mus og knappfjøl for ca 1-2år siden. Edit: Leif kom på besøk 6928991[/snapback] Hvis du hadde fulgt rådet til AKIRAx24 hadde du raskt funnet ut at det dreier seg om en Dell Optiplex GX270 med Pentium 4 prosessor og Small Form Factor kabinett. Det er kun plass til lavprofil-skjermkort, så noen spillmaskin kommer det aldri til å bli, men det kan være en fordel å putte mer RAM inn i maskinen. Til slutt er det verdt å nevne at det har vært store problemer med noen hovedkort-batcher produsert av Foxconn, som har sittet i bl.a. denne maskinen. Symptomer: blåskjermer og "gravide" kondensatorer. EDIT: Ser forresten ut til at det er Celeron-prosessor i den. Maskinen har rett over et år igjen på garantien, og 2x128 MB RAM installert. 2x512 hadde gjort seg der... Endret 24. september 2006 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Haha, knappfjøl faktisk 6929010[/snapback] Ja, hva du kaller det da? I følge dell er det en OptiPlex GX270. (du finner den på supportsidene og taster inn koden du oppgav her under service ID. For mer informasjon om maskinen kan du lese dokumentasjonen her: http://support.euro.dell.com/support/edocs...70/en/index.htm 6929055[/snapback] Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Nei, PCen står i Tr.Heim og jeg er 2timer unna Forsøkte og forklare henne at hun skulle se litt på den etter lapper der det sto noe sånt som Dell Dimension XXXX series ell no sånt, men hun sa at hun ikke fandt noe. Har ikke Dell eller noen andre over sikt over "utgåtte" PCer så de ikke selger mer eller noe i den duren? Vet at PCen ble kjøpt av et firma som gikk konkurs, for 2000kr med 15'' LCD, mus og knappfjøl for ca 1-2år siden. Edit: Leif kom på besøk 6928991[/snapback] Hvis du hadde fulgt rådet til AKIRAx24 hadde du raskt funnet ut at det dreier seg om en Dell Optiplex GX270 med Pentium 4 prosessor og Small Form Factor kabinett. Det er kun plass til lavprofil-skjermkort, så noen spillmaskin kommer det aldri til å bli, men det kan være en fordel å putte mer RAM inn i maskinen. Til slutt er det verdt å nevne at det har vært store problemer med noen hovedkort-batcher produsert av Foxconn, som har sittet i bl.a. denne maskinen. Symptomer: blåskjermer og "gravide" kondensatorer. 6929065[/snapback] Hmm..Søkte på Dell sine sider med "JG12W0J" men fikk ingen svar. Sikker noe jeg gjorde feil, prøvde også på Google. Men, tusen takk for hjelpen Har dere noen ideer til hva jeg kan bruke den til om jeg oppgraderer den litt? Ikke spill og sånt, men kansje en slags server eller noe? Eller for og prøve seg litt på linux kansje? Endret 24. september 2006 av LockNess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå