Gå til innhold

Ny spillePC - 20K - F.t. Intel & GeForce - Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei,

Den gamle spill-PCen min - vintage 2002 - tok kvelden her om dagen, så jeg skal nå bruke mine surt ervervede grunker på en ny rigg. Jeg har et budsjett på 20,000,- (totalt) og har bestemt meg for en del deler, men trenger hjelp med hovedsaklig kabinett og hovedkort. (Men andre innspill blir tatt i mot med udelt hjertevarme :love:)

Hva jeg har:

- Skjerm

- Tastatur & Mus

- Printer

- 200Gb Maxtor harddisk (intern) og 200gb Maxtor ekstern FW harddisk. Begge 7200 RPM.

Hva jeg har bestemt meg for av deler:

- Harddisk - WD 74GB Raptor 10000 RPM - 1500,-

- Skjermkort - GeForce 7950GX2 1GB m/HDCP - 4800,-

- Prosessor - [/url=http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322633]Intel 6600 Core 2 Duo 4mb[/url] - 2900,-

Jeg har også sett litt på minne, og kommet fram til at jeg vil - i første omgang, når Vista kommer får vi se - ha 2gb 800mhz RAM, men utover det kan jeg fint lite om RAM og vet ikke hvilke brikker som har den beste kvaliteten. Anyone?

Så, det jeg leter etter er da altså:

- Et hovedkort som støtter Core2Duo, 800mhz RAM og GeForce 7950GX2 (ikke SLI)? ATX? BTX?

- Et sett med RAM - 2GB og 800MHZ som har god kvalitet og forsikring (brent meg før på ødelagt RAM)

- Et kabinett med tilstrekkelig strømforsyning og kjøling? Ønsker vannkjøling, for jeg har hørt masse bra om det, men vet absolutt ingenting om det. Kan noen være så snille å hjelpe meg her?

Har hørt mye fint om ThermalTake Kandalf, men støtter det vannkjøling?

Kan noen være så snille å hjelpe meg? :love: Akter å bestille delene når lønna kommer inn, den 1. Oktober.

Mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvis jeg hadde vært deg, så ville jeg ikke investert i et så dyrt skjermkort. Dx10 kommer forhåpentligvis innen et halvt år (kanskje allerede i år). Hvis jeg hadde vært deg ville jeg heller ha kjøpt et billigere skjermkort nå og heller investert i et bedre et om ca et halvt års tid. Men dette er bare hva jeg ville gjort. Lykke til med handelen! :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ville kuttet Raptoren, siden du ikke vil merke ytelseforskjellen i forhold til en god 7200rpm-disk. Kjøp heller 2 320GB 7200rpm-disker fra WD eller Samsung (mye bedre enn den du har fra før).

Hei!

Hvis jeg hadde vært deg, så ville jeg ikke investert i et så dyrt skjermkort. Dx10 kommer forhåpentligvis innen et halvt år (kanskje allerede i år). Hvis jeg hadde vært deg ville jeg heller ha kjøpt et billigere skjermkort nå og heller investert i et bedre et om ca et halvt års tid. Men dette er bare hva jeg ville gjort. Lykke til med handelen!  :)

6930762[/snapback]

Den taktikken om å vente på noe langt frem i tid er aldri lurt, siden det alltid er noe nytt å vente på. Er behovet her nå, så kjøp nå. Dessuten er det rykter om utsettelser på de grafikkbrikkene, og DirectX10 byr da ikke på noe revulosjonérende heller.

God helg.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Hei hei,

Akter ikke å vente på de forgjette DX10 kortene, i og med at det vil vel ta rundt 6 månder før det blir aktuelt. Jeg har behovet nå, så får jeg heller ta en ny oppdatering om 3 års tid igjen. Ikke meg imot! ;)

Vil også beholde Raptoren, i og med at jeg allerede har to greie 200gb Maxtor 7200 RPM harddisker som jeg kan kjøre som content lagring. Er ute etter en 10'000 RPM HDD for å kjøre spill og OS fra :)

Ellers takker jeg for idéene på kabinett og PSU - har imedlertid bestemt meg for dette kabinettet med denne PSUen :)

Endret av Anothim
Lenke til kommentar
Mist-strømforsyningen er et godt valg.

Ikke for å være kranglete, men kjøper du Raptoren bare fordi den har 10.000 rpm? Som jeg sa, du vil ikke merke forskjellen fra en god 7200rpm-disk. Så da er det bortkastede penger.

Hilsen,

efikkan.

6931995[/snapback]

Hei,

Gjør egentlig det :blush: Men stemmer det virkelig at du ikke vil merke forskjellen? Har hørt så mye bra om 10.000 RPM diskene - laster Windows, spill, videoredigeringsprogram, etc, raskere? Er dette bare tull, eller?

Forresten, her er den siste versjonen av oppsettet mitt. Ser det greit ut? Hva mangler jeg? (Bortsett fra kabler til PSU og vifter - viftene kjøper jeg rett fra microplex, da går det ikke å få de inn i handlevogna)

Edit: Ooooops, takker Mitjmann! :!:

Endret av Anothim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...