Gå til innhold

Vann eller luft. Hva skal jeg ha?

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i en stund tentk meg å kjøpe meg vannkjøling til pcen. Tenkte meg Corsair Nautilus 500, helt til jeg kom over denne luftkjøleren. Som dere kan se, så yter den bedre enn Vannkjølingen, og er 150 dollar billigere (350 kr mot 1500 kr) Men planen med vannkjøling var å få god kjøling på alle komponenter (CPU, GPU og HK) Så lurte på hva jeg skulle gjøre. Corsair Nautilus 500, som kommer bra ut i alle tester, som kan kjøle hele pcen (en totalpris på over 2000kr) eller den luftkjøleren, god kjøling til GPU og HK i tillegg? Har lyst å gå for luftkjøleren, siden den er billigere og bedre, og mer sikker, pluss at jeg kan sikerkt finne noe bra og billig kjøling til GPU og HK.

Takker for alle svar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du klokke pc'n?, hvis ikke har du ikke noe bruk for vannkjøling. Hvis du ikke er veldig var for støy da. husk at vannkjøling er en del mer arbeid enn luftkjøling. Du må være forberedt på at det kan gå galt med lekasjer og du kan få andre problemer. Jeg trur du kan tjene mye mer på å plasere viftene i kabinettet ditt mer strategisk.

Pc'n min har bare 4 vifter, cpu psu gpu og 1 kabinettvifte. det er en prescott 3ghz som idler på ca 33 grader 3hder på ca 40 grader og gpu som idler på 37 grader. Åssen kabinett har du? det hjelper ikke å kjøpe en dyr cpu vifte hvis den bare flytter varmluft rundt i kabinettet.

liten edit, jeg har klokket skjermkortet mitt ca 30%, så litt klokking fungerer fett uten vannkjøling.

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...