Gå til innhold

Ingen lyd fra ny PC -- driverhelvete?

Anbefalte innlegg

PC bygd av Komplett, uten OS, slik at jeg har installert drivere selv.

Hovedkort: Asus P5B

Lydkort: X-Fi

Problem: Ingen lyd fra PC, hverken høyttalere eller mikrofon. MEN: Når jeg kobler til et Logitech headset i USB-porten får jeg lyd...

Har sjekka enhetsbehandling og lydkortet med drivere skal fungere fint. Imidlertid: Da jeg installerte driverne for hovedkortet ble ikke drivere for integrert lydkort her installert. Forsøker jeg å installere dem for seg, får jeg medlingen: "HD Audi-bussdriveren er er nødvendig men ble ikke funnet." Men det skulle kanskje uansett ikke være nødvendig å installere drivere for lyd på hovedkort når jeg uansett skal bruke eksternt lydkort?

Takker for ideer om hva dette kan skyldes/hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøved å skru av det integrerte lydkortet i bios?

6928716[/snapback]

Gikk inn i BIOS og sjekka; det var disabeled, så jeg enabla det, uten at det hjalp :ermm:

Nå ser jeg imidlertid at under system devices i enhetsbehandling så er PCI Device markert med manglende driver. Den spør etter Microsoft UAA Bus Driver for high definition Audio Installation. Er dette relevant? Har søkt etter driveren, men finner den ikke -- noen som veit hvor jeg kan få tak i den?

Lenke til kommentar

Fikk du med en driver cd til hovedkortet?

I såfall sett i den, høyreklikk på det som mangler driver og trykk update driver og se om den finner den på cden.

Edit:

Har du prøvd å kjøre ms update for å se om den kommer der?

Edit 2:

Ser nesten ut som om du må sende MS en mail å spørre om du kan få den.

Les mer: HER!

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Takker for tipsene.

Nå har jeg fått installert driveren og det integrerte lydkortet fungerer og gir lyd. Men velger jeg X-Fi-kortet får jeg ingen lyd (har forsøkt også med disabeled integrert lydkort i BIOS).

Får vel si meg fornøyd med at jeg har lyd så langt, men irriterende at jeg ikke får det gjennom X-Fi-kortet... :hrm:

EDIT: Når jeg sjekker IRQ-kanalene i enhetsbehandling ser jeg at Creative-kortet har samme kanal som to Intel USB-kontrollere. For imidlertid ikke forandret kanalen i enhetsbehandling. Det oppgis heller ingen konflikter i enhetsbehandling.

Endret av erokar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...