Gjest Slettet+981234789 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 hei. sølte et glass vann over pc`en, den vill ikke starte nå. har jeg driti meg ut nå? tåler det ikke litt vann engang? takker for svar Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) temaet er tatt opp xxx antall ganger her på forumet, du bør sjekke tidligere tråder... uansett gjelder det å la ting tørke (først tørke manuelt rett etter uhellet), gjerne en uke, før du starter opp pcen igjen. batteriet skal tas ut Endret 24. september 2006 av mandela Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Om den allerede er forsøkt startet opp er det vel lite håp vil jeg tro. tåler det ikke litt vann engang? 6928314[/snapback] Elektronikk og vann pleier ikke å være bestevenner akkurat. Blir omtrent som Nelson og Millhouse, hvis du har sett noe Simpsons før. Endret 24. september 2006 av TEE Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Vil anbefale å ta ut batteriet fort som faen!! Koble av alt strøm og "heng-den-til-tørk". Hvis batteriet står i, kortslutter "ting" å du brenner komponenter! (Det han over sa) Endret 24. september 2006 av chills Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 ok takker for svar.. men jeg får vell dette på garantien? sender den inn til rep på mandag Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 ok takker for svar..men jeg får vell dette på garantien? sender den inn til rep på mandag 6929230[/snapback] Er ingen garanti som dekker selvforskyldt vann over produktet dessverre... Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 ok takker for svar..men jeg får vell dette på garantien? sender den inn til rep på mandag 6929230[/snapback] Ikke med mindre du har en forsikring som dekker ulykker som du selv har skyld i. Ellers så må du nok betale alt selv Mvh Christian Lenke til kommentar
haakie Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 hei. sølte et glass vann over pc`en, den vill ikke starte nå. har jeg driti meg ut nå? tåler det ikke litt vann engang? takker for svar 6928314[/snapback] Du søler vann på en bærbar pc, så venter du deg garanti? slikke som deg får meg til og SPY! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 hei. sølte et glass vann over pc`en, den vill ikke starte nå. har jeg driti meg ut nå? tåler det ikke litt vann engang? takker for svar 6928314[/snapback] Du søler vann på en bærbar pc, så venter du deg garanti? slikke som deg får meg til og SPY! 6929701[/snapback] Kan hende dette var uvitenhet.... Tåplig og unødvendig post av deg "vis forståelse" Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 ok takker for svar..men jeg får vell dette på garantien? sender den inn til rep på mandag 6929230[/snapback] Ingen garanti eller reklamasjonsrett som dekker at du har sølt vann i laptopen din. Og ja, verkstedet ser det med en gang. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) hei. sølte et glass vann over pc`en, den vill ikke starte nå. har jeg driti meg ut nå? tåler det ikke litt vann engang? takker for svar 6928314[/snapback] Du søler vann på en bærbar pc, så venter du deg garanti? slikke som deg får meg til og SPY! 6929701[/snapback] Kan hende dette var uvitenhet.... Tåplig og unødvendig post av deg "vis forståelse" 6929929[/snapback] NB-Ser nå at du er bare 14 år gammel men du bør lære og oppføre deg for andre som ber om råd... Endret 24. september 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 det burde jo vere en form for garanti for det, siden det er veldig god sjangse for at noe slikt skjer. er også ganske rart at en laptop ikke er designa for og tåle en liten skvett vann. men hvor mye sånn ca tror du jeg må ut med for og få fikset den? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 det burde jo vere en form for garanti for det, siden det er veldig god sjangse for at noe slikt skjer. er også ganske rart at en laptop ikke er designa for og tåle en liten skvett vann. men hvor mye sånn ca tror du jeg må ut med for og få fikset den? 6929969[/snapback] Det blir som å gi en god garanti for at en bil kommer til å havne i havet... Det er vannskelig å gi en pris på en sånn reprasjon "kommer an på hvor mye som er ødelagt"... Lenke til kommentar
coban Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Som regel bytter de delen som er ødelagt, hvis det er en krets som er gåen må de skifte hele hovedkortet. Det vil sikkert koste 3-4000NOK Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Før du sender den til reparasjon, la den ligge å tørke en ukes tid på en varm plass. Det er ikke sikkert at den er ødelagt. Har vært bort maskiner som fungerer etter at de har fått tørket. Mobilen min fungerer fint etter å ha ligget påslått ute i stri regn et par timer. Måtte bare la den tørke litt. Og, ja det finnes garanti som dekker slikt. Det heter forsikring, og må tegnes separat. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 er også ganske rart at en laptop ikke er designa for og tåle en liten skvett vann. 6929969[/snapback] http://www.hp.com/sbso/solutions/pc_expert...sting/demo.html sjekk 2 minutter ut i videoen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 det burde jo vere en form for garanti for det, siden det er veldig god sjangse for at noe slikt skjer. er også ganske rart at en laptop ikke er designa for og tåle en liten skvett vann. 6929969[/snapback] Du vil ha en vantett maskin som samtidig har god utlufting? Her er det forskjellige hensyn som vanskelig kan kombineres når kjøperene vil ha billig maskin med superydelse. Når vel ikke sjangsen på at slik skjer enomt stor. På jobben hvor det benyttes mange bærbare maskiner (tas også med i møter og fir jobbing hjemme) er vannskader svært sjeldene. Tyveri og tap av maskiner er langt vanligere. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 det burde jo vere en form for garanti for det, siden det er veldig god sjangse for at noe slikt skjer. er også ganske rart at en laptop ikke er designa for og tåle en liten skvett vann. men hvor mye sånn ca tror du jeg må ut med for og få fikset den? 6929969[/snapback] Unskyld meg, men hvorfor i all verden skal en garanti dekke noe som ene og alene skyldes din egen uforsiktighet? Mener du virkelig at produsenten av laptopen skal betale fordi du selv sølte vann på den? Dersom du ikke har lyst til å betale for skader som kun skyldes deg selv, så tegner du forsikring, enkelt og greit. Pris avhenger av hva som er ødelagt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hallo! Har kommet med dette rådet X antall ganger før her på forumet, fordi det rett og slett FUNKER. Min maskin konket etter at en halv liter rødvin rant gjennom tastaturet (dette skyldes en fest med dårlige kamerater), etter behandlingen jeg nå skal beskrive er den som ny. Det som skjer når vann og elektronikk kommer sammen er at kontaktene korroderer, og kanskje ikke fungerer etterpå. Dersom det dreier seg om en begrenset vannmengde er ikke alt håp ute, gjør som følger: Slå av maskinen fort som f*** (sjansen for at det går bra er større jo fortere du klarer dette). Få tømt ut så mye vann som mulig, og skru opp maskinen og vent til alt har tørket. Det er en god ide å fjerne batteriet. Deretter skal alle berørte deler skylles grundig i RØDSPRIT. Rødsprit skader ikke elektriske kontakter, men fjerner mild korrosjon og redder dårlige, korroderte kontakter. Når dette er ferdig venter du til alle delene er tørre (dvs til du ikke lenger kjenner spritlukt fra delene), før du monterer sammen og prøvekjører. Hvis dette IKKE hjalp, kan du vurdere å sende inn til reparasjon. Men dette reddet altså min rimelig hardt skadede maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå