paal_engen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei, har nettopp kjøpt min første bil Er en 86 modell, så jeg trenger å ta vekk litt rust på den. Har ikke holdt så mye på med dette før, så jeg lurte på om noen her kunne gi meg en guide til hvordan få vekk rust på en skikkelig måte. Setter også pris på hvis dere tar med hvilke produkter man trenger og gjerne hvor man får kjøpt det! Mvh Paal E Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Hei Jeg skal fjerne rust på min bil snart. Jeg fikk beskjed om at de sandblåste Endret 24. september 2006 av Clerion Lenke til kommentar
paal_engen Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Hei Jeg skal fjerne rust på min bil snart. Jeg fikk beskjed om at de sandblåste 6928342[/snapback] Ja, jeg har hørt at sandblåsing er lurt. Men har så lite at jeg vet ikke om det lønner seg Lenke til kommentar
haakka Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 eneste måten å KVITTE seg med rust er å fjerne den totalt. på overflaterust kan du bruke negerkuse eller vinkelsliper evt smergelpapir. på mer ekstreme tilfeller der rusten går igjennom karosseriet, så er det kapp og sveis, spakkl og lakk som er tingen. dette koster ofte noen kroner, og er vanskelig å gjøre selv. Ikke la deg lure av selgere på torshov som skal selge deg masse rare sprayer som skal "ta livet" av rust. det hjelper til med å bremse opp erodere, men det er bare en middlertidlig løsning Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Negerkruse er en "stålkost" som du setter på drillen boremaskinen for å fjærne rust, du har sikkert sett den før men under et annet navn. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Åja :!: vet hva det er ja. Artig navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå