Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WinXP fryser under oppstart!

Anbefalte innlegg

Hei!

I går skulle jeg ta en restart av pc'n og da XP'n hadde loadet ferdig og bildet med teksten "Windows starter opp" kommer opp fryser PC'n, ingen taster fungerer og eneste utvei er å slå av med power-knappen eller kutte strømmen. Jeg forsøkte selvsagt å starte på nytt, men det samme skjer hver gang. Etterhvert kom jeg på at en tur i "sikkerhetsmodus" kanskje hadde gjort seg, men i og med at jeg ikke vet hvordan jeg skal starte i sikkerhetsmodus er jeg like langt. Kommandoen F8 fungerer ikke for meg - når jeg trykker F8 under oppstart får jeg bare valget mellom å starte opp fra forskjellige disker og drives ikke i sikkerhetsmodus.

Er småfrustrert nå, så litt hjelp vil bli godt motatt. :cry:

/Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg har diverse på samme disken som jeg ikke har backup av ja. Tror dere det er mulig å koble disken til en annen pc (da som slave), for å kunne browse disken der og muligens få tatt sikkerhetskopi av filene jeg vil ha før jeg formaterer og installerer windows på nytt?

Lenke til kommentar

Sannsynligvis feil i NT profildata NTUSER.DAT (kjent symptom)

Opprett en ny account/bruker logg inn på denne og sjekk om det blir borte .

F8 funker for alle , problemet er at du trykker F8 i bios posten slik at du

kommer i biosens opsjon om boot device .

Rett før OS load starter (bios post akkurat ferdig) trykker du / tapper på F8 tasten for sikkerhets modus.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Sannsynligvis feil i NT profildata NTUSER.DAT (kjent symptom)

Opprett en ny account/bruker logg inn på denne og sjekk om det blir borte .

F8 funker for alle , problemet er at du trykker F8 i bios posten slik at du

kommer i biosens opsjon om boot device .

Rett før OS load starter (bios post akkurat ferdig) trykker du / tapper på F8 tasten for sikkerhets modus.

6936725[/snapback]

Hvordan får jeg laget ny bruker når jeg ikke kommer inn i windows engang da? :hmm: Kommer bare til "Windows starter opp"-loading-skjermen.

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg har diverse på samme disken som jeg ikke har backup av ja. Tror dere det er mulig å koble disken til en annen pc (da som slave), for å kunne browse disken der og muligens få tatt sikkerhetskopi av filene jeg vil ha før jeg formaterer og installerer windows på nytt?

6936651[/snapback]

Jada, det skal nok gå bra det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...