håvard87 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei! I går skulle jeg ta en restart av pc'n og da XP'n hadde loadet ferdig og bildet med teksten "Windows starter opp" kommer opp fryser PC'n, ingen taster fungerer og eneste utvei er å slå av med power-knappen eller kutte strømmen. Jeg forsøkte selvsagt å starte på nytt, men det samme skjer hver gang. Etterhvert kom jeg på at en tur i "sikkerhetsmodus" kanskje hadde gjort seg, men i og med at jeg ikke vet hvordan jeg skal starte i sikkerhetsmodus er jeg like langt. Kommandoen F8 fungerer ikke for meg - når jeg trykker F8 under oppstart får jeg bare valget mellom å starte opp fra forskjellige disker og drives ikke i sikkerhetsmodus. Er småfrustrert nå, så litt hjelp vil bli godt motatt. /Håvard Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei! Forsøk med å velg den første disken, og så trykk F8 en gang til. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Takk efikkan. Der fikk jeg valget om "sikkerhetsmodus". Men sikkerhetsmodus hjalp meg dessverre ikke. Oppstarten fryser alikevel. Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hadde det helt samme problemet. Fant ut at reinstallering av Windows var det eneste som funka. (fantes sikkert andre alternativer?) Hvis du blir virkelig pistoff slik jeg gjorde: Reinstaler Windows. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har du noe viktig liggende på disken Windows kjører på? Eller ligger det på andre disker? Hvis det ligger på andre disker kan du jo innstallere windows på nytt, men om du har noe viktig der blir det værre..... Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Problemet er at jeg har diverse på samme disken som jeg ikke har backup av ja. Tror dere det er mulig å koble disken til en annen pc (da som slave), for å kunne browse disken der og muligens få tatt sikkerhetskopi av filene jeg vil ha før jeg formaterer og installerer windows på nytt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Sannsynligvis feil i NT profildata NTUSER.DAT (kjent symptom) Opprett en ny account/bruker logg inn på denne og sjekk om det blir borte . F8 funker for alle , problemet er at du trykker F8 i bios posten slik at du kommer i biosens opsjon om boot device . Rett før OS load starter (bios post akkurat ferdig) trykker du / tapper på F8 tasten for sikkerhets modus. Endret 25. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Sannsynligvis feil i NT profildata NTUSER.DAT (kjent symptom)Opprett en ny account/bruker logg inn på denne og sjekk om det blir borte . F8 funker for alle , problemet er at du trykker F8 i bios posten slik at du kommer i biosens opsjon om boot device . Rett før OS load starter (bios post akkurat ferdig) trykker du / tapper på F8 tasten for sikkerhets modus. 6936725[/snapback] Hvordan får jeg laget ny bruker når jeg ikke kommer inn i windows engang da? Kommer bare til "Windows starter opp"-loading-skjermen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Kommer du ikke inn med F8 sikkerhets modus da .. (trykke F8 i rett øyeblikk ) Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Takk efikkan. Der fikk jeg valget om "sikkerhetsmodus". Men sikkerhetsmodus hjalp meg dessverre ikke. Oppstarten fryser alikevel. 6935767[/snapback] Tror ikke han kommer inn i Sikkerthetsmodus Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har nok fått noen korrupte filer som trengs under OS-load på NTFS partisjonen da .. Boot med XP plata til recovery console og kjør CHKDSK C: /P Recovery console "how to" : http://support.microsoft.com/kb/314058/ Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Problemet er at jeg har diverse på samme disken som jeg ikke har backup av ja. Tror dere det er mulig å koble disken til en annen pc (da som slave), for å kunne browse disken der og muligens få tatt sikkerhetskopi av filene jeg vil ha før jeg formaterer og installerer windows på nytt? 6936651[/snapback] Jada, det skal nok gå bra det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå